دانشگاه مک گیل قدیمی ترین دانشگاه در مونترال و یکی از سه دانشگاه انگلیسی زبان در کبک است. دانشگاه مک گیل مونترال کانادا یک موسسه تحقیقاتی عمومی است که نام خود را از بازرگان گلاسزو جیمز مک گیل، که میراث او در سال ۱۸۱۳ منجر به تشکیل کالج مک گیل شد، گرفته است و در سال ۱۸۲۹ به عنوان اولین دانشکده پزشکی کشور تاسیس شد.

تحصیل در دانشگاه مک گیل مونترال کانادا
جهت تحصیل در کانادا دانشگاه مک گیل مونترال این کشور شامل ۱۱ دانشکده و مدرسه است، کشاورزی و علوم زیست محیطی، هنر، دندانپزشکی، آموزش و پرورش، مهندسی، حقوق، مدیریت، پزشکی، موسیقی و علم که در ۳۰۰ برنامه تحصیلی ارائه می شوند. دانشگاه به حدود ۴۰٫۰۰۰ دانشجو، که ۲۴٪ آنها از بیش از ۱۵۰ کشور هستند، خدمت رسانی می کند. این امر باعث می شود که دانشگاه مک گیل متنوع ترین دانشگاه بین المللی جهت تحصیل پزشکی در کانادا باشد. این دانشگاه مدارج و دیپلم ها را در بیش از ۳۰۰ حوزه تحصیلی ارائه می دهد.

دوره های دانشگاه مک گیل مونترال کانادا
حدود دو سوم دانشجویان دانشگاه مک گیل در سطح کارشناسی تحصیل می کنند. هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی بالاتر است و تقویم تحصیلی مک گیل براساس سیستم ترمیک است. این دانشگاه وابسته به بیمارستان های آموزشی متعددی است و مدرسه پزشکی آن قدیمی ترین در کانادا است. تحقیقات در دانشگاه در بیش از ۴۰ مرکز تحقیقاتی مک گیل مانند مرکز مکینکل برای بیوانفورماتیک، مرکز دینامیک و مرکز حقوق مالکیت معنوی و سایر موسسات و بیمارستان ها وابسته است. هزینه تحصیل در کانادا در دانشگاه مک گیل بر اساس اعتبار و یا هزینه ثابت بر اساس وضعیت شما، بین ۱۶۰۰۰-۱۹۰۰۰ دلار کانادا (تقریبا ۱۹،۹۰۰-۱۵،۳۰۰ دلار آمریکا) است.

برای بدست شروع فرایند مهاجرت به کانادا کلیک کنید

فارغ التحصیلان دانشگاه مک گیل مونترال کانادا
مک گیل یک شبکه از فارغ التحصیلان تقریبا ۲۵۰،۰۰۰ نفر در بیش از ۱۸۰ کشور دارد. همچنین دارای ۱۲ برنده جایزه نوبل و ۱۴۰ دانشمند، بیش از هر دانشگاه دیگری در کشور است. مک گیل همچنین مدعی اختراع فوتبال آمریکایی، هاکی و بسکتبال است. پردیس اصلی دانشگاه در مرکز شهر مونترال در دامنه کوه رویال است و پردیس دوم، مک دونالد در Sainte-Anne-de Bellevue قرار دارد. مک گیل از سال ۱۹۲۶ عضو انجمن دانشگاه های آمریکایی بوده که یک سازمان از دانشگاه های برتر آمریکای شمالی است. این شرکت همچنین عضو اصلی موسسه Universitas 21 است که یک شبکه بین المللی موسسات پیشرو در زمینه تحقیقاتی است که به طور مشترک برای افزایش دسترسی جهانی و تشویق بین المللی اقدام می کنند.

زبان در دانشگاه مک گیل مونترال کانادا
کتابخانه دانشگاه مک گیل کانادا از ۱۳ شاخه کوچک تشکیل شده و مجموعا بیش از شش میلیون مورد کتاب دارد. زبان اصلی آموزش زبان انگلیسی است، اگر چه در سالهای اخیر حدود ۲۰ درصد از دانشجویان دانشگاه می گویند زبان مادری آنها فرانسوی است. در حقیقت، حدود نیمی از جمعیت مونترال زبان فرانسوی را زبان اول می دانند. تقریبا یک چهارم دانشجویان بین المللی هستند و دانشجویان بیش از ۱۵۰ کشور جهان می باشند.

مسکن دانشگاه برای دانشجویان کارشناسی و فارغ التحصیل در هر دو پردیس موجود است. دانشگاه مک گیل مونترال کانادا در سال ۲۰۱۸، در رتبه ۴۲ برترین دانشگاه های دنیا قرار گرفته است و همچنین تحصیل در این دانشگاه کانادایی در رتبه ممتاز وزرات علوم ایران قرار گرفته است.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

0 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن