درجه لیسانس علوم آزمایشگاهی پزشکی (BMLS) از طریق علوم آزمایشگاهی در کانادا در همکاری با دانشکده جامعه نیوبرانزویک در سنت جان (NBCC-SJ) ارائه می شود. ثبت نام محدود خواهد بود و بر اساس دسترسی کرسی ها در برنامه آزمایشگاه پزشکی (MLT) است. دانش آموزان ممکن است فقط با موافقت نماینده علم و یا مدیر برنامه وارد برنامه شوند.

تحصیل علوم آزمایشگاهی در کانادا
دانش آموزانی که جهت تحصیل در کانادا قبلا دارای گواهینامه MLT از NBCC-SJ یا هر برنامه دیگر MLT دارند، می توانند به درجه BMLS بدون محدودیت در ثبت نام پذیرفته شوند. دانشجویان خارجی به علت محدودیت پذیرش در NBCC-SJ نمی توانند به درجه BMLS برسند. نقشه شغلی تکنسین آزمایشگاه پزشکی، حق نسخه برداری این نقشه حرفه ای توسط کالج متخصصان آزمایشگاه پزشکی انتاریو برگزار می شود. این کارت حرفه ای می تواند توسط هر شخص ثالث برای مقاصد غیر تجاری و غیر انتفاعی مورد استفاده قرار گیرد و یا مجددا تولید شود. هرگونه استفاده یا بازپرداخت تجاری یا سود آوری پیشنهاد شده در این نقشه حرفه ای نیازمند مجوز کتبی از دانشکده پزشکی آزمایشگاه های پزشکی انتاریو است.

مراقبت های بهداشتی در کانادا
متخصصین آزمایشگاه ها جهت تحصیل پزشکی در کانادا (MLTs) یکی از بزرگترین گروه متخصصان مراقبت های بهداشتی در انتاریو هستند. متخصصان MLT انجام مطالعات آزمایشگاهی پیچیده در مورد بدن انسان یا نمونه هایی که از بدن انسان گرفته شده است را انجام می دهند. آن ها همچنین توانایی فنی تحقیقات و نتایج آن ها را ارزیابی می کنند، نتایج این آزمایشات اطلاعات مهمی را ارائه می دهند که پزشکان و سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی نیاز به تصمیم گیری در مورد سلامت بیماران خود دارند.

برای شروع فرایند مهاجرت کلیک کنید

متخصصان MLT اغلب در آزمایشگاه های دارای مجوز مانند آزمایشگاه های بیمارستانی، آزمایشگاه های خصوصی و آزمایشگاه های دولتی کار می کنند، اما ممکن است در زمینه هایی نظیر تحقیقات پزشکی، پزشکی قانونی، آموزش، بهداشت جامعه و صنعت نیز کار کنند.

کار آزمایشگاهی در کانادا
مناطق تخصصي بسياري وجود دارد که در آن MLT ها کار مي کنند، که به قرار زیر می باشد:

بیوشیمی (شیمی بالینی): اندازه گیری اجزای شیمیایی در خون و مایعات بدن برای شناسایی مواد شیمیایی و هورمون
میکروب شناسی: مطالعه میکروارگانیسم ها، از جمله باکتری ها، قارچ ها، ویروس ها و انگل ها
هماتولوژی: بررسی عملکرد طبیعی و یا غیر طبیعی سلول های خونی، بافت های تولید خون و انعقاد خون
Science Transfusion: تشخیص انواع خون و تطابق متقابل برای انتقال (به نام Immunohematology یا بانک خون)
بافت شناسی: تهیه و مطالعه نمونه های بافت
Cytotechnology (سیتولوژی): مطالعه سلول ها، منشاء آن ها، ساختار، عملکرد و آسیب شناسی
فلبوتومی: مصرف خون از ورید

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

0 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن