هر ساله دانشگاه های کانادا با توجه به طیف گسترده ای از معیارها برای یک دانشجوی خارجی و به طور کلی مهاجرین رتبه بندی می شوند. عوامل مهم رتبه بندی شامل موقعیت مکانی، محبوبیت، کیفیت رشته ها، مهاجر دوست بودن و در نظر داشتن شهریه دانشگاه است.

توجه داشته باشید که در لیست زیر تنها دانشگاه های کانادا معرفی می شوند و خبری از کالج ها نیست! که خود کالج ها به چندین دسته متفاوت و شرایط گوناگون برای پذیرش یک دانشجوی خارجی تقسیم می شوند.

 شماره یک : دانشگاه مک گیل، مونترال

هزینه تحصیل برای یک سال در مقطع لیسانس برای دانشجویان بین‌الملل ۱۷,۸۵۹$ (۱۵۰۰$ برای کسانی که واجد شرایط معافیت از پرداخت شهریه می‌شوند.)

هزینه تحصیل برای یک سال در مقطع فوق لیسانس ۱۶,۱۱۸$ (۱۵۰۰$ برای کسانی که واجد شرایط معافیت از پرداخت شهریه می‌شوند.)

دانشگاه مک گیل شاید از معدود دانشگاه‌هایی باشد که در خارج از کانادا هر کسی اسم آن را شنیده است. این دانشگاه در قلب شهر مونترال و در ایالت کبک واقع شده است. این دانشگاه برای دانشجویانی که از پرداخت شهریه معاف می شوند، شهریه بسیار مناسبی دارد. بین سه شهر بزرگ کانادا، مونترال ارزان‌ترین شهر برای زندگی است. گرچه این شهر در آمریکای شمالی واقع شده است، اصلا حال و هوای شهرهای آمریکای شمالی را ندارد. اگر واقعا می خواهید کانادای واقعی و اصیل (دوزبانه بودن، آزادی و فرهنگ غنی) را تجربه کنید مک گیل را برای تحصیل انتخاب کنید.

برای شروع فرایند تحصیل و مهاجرت به کانادا کلیک کنید

 شماره دو : دانشگاه مموریال کانادا، نیوفاندلند

هزینه تحصیل برای یک سال در مقطع لیسانس برای دانشجویان بین‌الملل ۸,۸۰۰$

هزینه تحصیل برای یک سال در مقطع فوق لیسانس ۵,۷۱۸$ شاید تحصیل در یک دانشگاه قدیمی ۶۰ ساله و کوچک در سرزمین کوهستانی نیوفاندلند عاقلانه به نظر نرسد، ولی تعداد دانشجویان بین‌الملل این دانشگاه گویای واقعیت دیگری است.

دانشگاه مموریال از محل درآمدهای نفتی اداره می‌شود و شهریه بسیار پایینی دارد، شاید بتوان گفت ارزان‌ترین دانشگاه در کانادا برای دانشجویان بین‌الملل و همچنین دانشجویانی که واجد شرایط معافیت از شهریه در دانشگاه‌های فرانسوی زبان کبک نشده‌اند.

این دانشگاه برنامه‌های خوبی در رشته‌های علوم دریایی مثل معماری دریایی، مهندسی دریایی و همچنین علوم انسانی دارد (یکی از رشته‌های مقطع فوق لیسانس در این دانشگاه رشته فولکلور است که در نوع خود بی نظیر و منحصربه‌فرد است). هزینه‌های پایین زندگی و شهریه بسیار پایین آن این دانشگاه را انتخاب اول بسیاری از دانشجویان بین‌الملل قرار داده است.

 شماره سه: دانشگاه کوئین، کینگ استون

هزینه تحصیل برای یک سال در مقطع لیسانس برای دانشجویان بین‌الملل ۲۶,۳۶۱$

هزینه تحصیل برای یک سال در مقطع فوق لیسانس ۱۴,۱۱۴$

دانشگاه کوئین هم مثل دانشگاه تورنتو برای کسانی که مایلند تحصیلاتی با استانداردهای جهانی داشته باشند، گزینه مناسبی است.h کینگ استون بین مونترال و تورنتو واقع شده است و خیلی بزرگ نیست و تنوع کمتری هم از لحاظ نژادی در این شهر به چشم می‌خورد؛ اما زندگی در این شهر بسیار ارزان‌تر از شهرهای بزرگ کانادا است که در شرق و غرب و شمال واقع شده‌اند. این نزدیک بودن به شهرهای بزرگ مزیت بسیار بزرگی است و اگر هم بخواهید در انزوا فقط خود را غرق مطالعه و تحقیقات کنید، این شهر سکوت و خلوت خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

این دانشگاه در استان انتاریو ارزان‌ترین دانشگاه محسوب می‌شود و شهرت خوبی هم در رشته‌های مهندسی، حقوق، پزشکی، علوم سیاسی، و جغرافی دارد. تحصیل در محیطی نزدیک به دریاچه جذابیت این دانشگاه را دو چندان کرده است.

 شماره چهار: دانشگاه تورنتو

هزینه تحصیل برای یک سال در مقطع لیسانس برای دانشجویان بین‌الملل ۳۴,۰۰۰$

هزینه تحصیل برای یک سال در مقطع فوق لیسانس ۱۹,۷۱۴$

قطعا اگر دانشگاه تورنتو را از قلم بیندازیم لیست کاملی نخواهیم داشت؛ دانشگاهی که به خاطر شهریه بالایش شهرت جهانی دارد. اگر از آن دسته دانشجویانی هستید که دوست دارید در یک دانشگاه با سطح علمی بالا و امکانات فوق‌العاده و مطابق با استانداردهای روز دنیا تحصیل کنید، دانشگاه تورنتو گرچه دانشگاه بسیار گرانی است اما انتخاب خوبی است. این دانشگاه گران‌ترین دانشگاه در کانادا است و در گران‌ترین شهر کانادا واقع شده است. به هر حال انتخاب با شما است.

# اسپانسر ویژه : مجموعه مهاجرت ایرانیان (IM Service) پیشرو در ارائه خدمات پذیرش دانشگاه و ویزاهای دانشجویان بین المللی است، پس همین امروز با ما تماس بگیرید.

 شماره پنج : دانشگاه ساسکچوان، ساکچوان

هزینه تحصیل برای یک سال در مقطع لیسانس برای دانشجویان بین‌الملل ۱۷,۴۷۰$

هزینه تحصیل برای یک سال در مقطع فوق لیسانس ۵,۳۷۷$

دانشگاه ساسکچوان هم مثل دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه تحقیقاتی بزرگی است

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

0 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن