مطالعات اقتصادی توسط بیتلیز بار دیگر ثابت کرد که پول نمی تواند برایتان عشق بخرد ولی میتواند شادی بیاورد!

این موضوع بسیار قدیمی و به نظر بدیهی باردیگر مورد مطالعه قرار گرفت! از آنجا که محیط پیچیده پیرامون انسان کنونی او را رفته رفته پیچیده تر هم می کند! دانشمندان و محققان هراز گاهی مجبور به بازخوانی مفاهیمی بدیهی مانند عشق و شادی هم می شوند. بنا بر گفته یک مطالعه جدید از دانشگاه پوردو، به نظر می رسد که شما واقعا می توانید با پول شادی را بخرید – حداقل تا یک میزانی، محققان در یک نمونه عظیم و جهانی که شامل ۱۶۴ کشور و از جمله ۱٫۷ میلیون نفر است، به نقطه عطف احساس خوشبختی در آمد دست یافتند!

برای شروع فرایند مهاجرت به کانادا کلیک کنید

به گزارش سی بی سی – آندره دانشجوی دکترای علوم روانشناختی، یافته های تیم خود را تایید می کند که نقطه درآمد ایده آل ۹۵،۰۰۰ دلار برای احساس رضایت از زندگی و ۶۰،۰۰۰ تا ۷۵،۰۰۰ دلار برای احساس رفاه عاطفی ارزیابی شده است. این برآوردها بر اساس دلار آمریکا به ازای هر فرد به دست آمده است و به طور میانگین قدرت خرید نسبی را بر اساس ارتباط آن با دو فاکتور احساس رفاه عاطفی (که در این مطالعه به عنوان طیف وسیعی از حالت های مثبت احساسی مانند شادی تعریف شده) و رضایت کلی از زندگی (که در این مطالعه دستیابی به اهداف تعیین شده و احساس موفقیت خود نسبت به دیگران بیان شده). این مبلغ را اگر به دلار کانادا تبدیل کنیم به ترتیب ۱۲۰،۳۰۷ دلار برای احساس رضایت از زندگی و ۷۵،۰۰۰ تا ۹۶،۰۰۰ دلار برای رفاه عاطفی بدست می آید. اگر به همین میزان یا بیشتر درآمد کسب می کنید، می توانید با خیال راحت از خواندن باقی این مطلب منصرف شوید! اما با توجه به اینکه متوسط حقوق سالانه در کانادا ۵۱،۰۰۰ دلار (یا ۹۸۶ دلار در هفته) است، احتمالابه عنوان یک کانادایی باید دست به دامن کشفیات مطالعات دیگری باشیم که مثلا غنی سازی زندگی را تبلیغ می کنند، مثل دستیابی به هدف و …

به عنوان مثال محققان کشف کردند که نقطه برانگیختی فراتر از این اعداد عمل می کند : هنگامی که شخص به سطح درآمد مورد نظر دست یافت، احساس رضایتمندی و رفاه دوباره افت می کند. پس از برآورده شدن نیازهای اساسی و دستیابی به امکانات مدرن، چرخه خواستن دوباره شروع به حرکت می کند. آنها دریافتند که به محض اینکه درآمد ایده آل حاصل شد مردم شروع به خواستن مفاهیم جدید تری می کنند مثلا به دنبال رسیدن به کلاس اجتماعی بالاتری هستند چرا که در این مرحله آنها خودشان را با دیگران مقایسه می کنند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

0 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن