در ابتدا لازم است بار دیگر در خصوص برنامه اکسپرس انتری فدرال توضیحاتی بدهیم.

برنامه اکسپرس انتری EE فدرال دارای زیر شاخه های مختلفی است، آنچه برای متقاضیان مهاجرتی ساسکچوان اهمیت دارد روش نیروی کار متخصص فدرال یا FSW) Federal Skilled Worker) است.

برنامه EE فدرال همانند یک کنکور رقابتی است یعنی متقاضیان مهاجرت با امتیاز بالاتر شانس بهتری برای دریافت دعوت نامه دارند، اما مرحله استانی (در اینجا استان ساسکچوان) رقابتی نیست یعنی افراد بر اساس شرایط فردی بررسی می شوند و با یکدیگر مقایسه نمی شوند.

از ابتدای ژانویه ۲۰۱۵ دولت کانادا، این روش مهاجرتی جدید را معرفی کرد که طی آن افراد علاقمند به مهاجرت مشخصات خود را بصورت آنلاین وارد یک پروفایل می کنند و همه سوابق تحصیلی و شغلی و همچنین مهارت های زبان و وضعیت خانوادگی و سن شان را وارد آن می کنند. این ها معیارهایی است که افراد بر مبنای آنها امتیاز می گیرند. سپس تمامی این افراد وارد استخر می شوند. استخر استعاره از یک ظرف بزرگ است که متقاضیان مهاجرت بصورت قاعده مند، هوشمند و هدفمند در آن برگزیده می شوند و طبیعتاً افرادی را که امتیاز بیشتری دارند و مطابقت های بیشتری با نیاز های کار جامعه کانادا دارند، انتخاب می کنند.

اقدام در برنامه نیروی متخصص فدرال و از طریق سیستم اکسپرس انتری EE دارای مراحل زیر است:

هر متقاضی باید حداقل های لازم برای ورود به این برنامه را داشته باشد. این حداقل ها از طریق یک سیستم ۱۰۰ امتیازی سنجیده می شود که FSW Points نامیده می شود. متقاضی باید از این ۱۰۰ امتیاز حداقل ۶۷ امتیاز بیاورد. برای امتیاز بندی اینجا یا اینجا را بخوانید.
بعد از کسب این امتیاز، متقاضیان وارد Pool یا استخر متقاضیان می شوند. در این استخر برای دسته بندی متقاضیان یک سیستم ۱۲۰۰ امتیاز وجود دارد که CRS نامیده می شود. این سیستم و امتیازهای آن در این لینک قابل دسترسی است. برای محاسبه امتیاز  CRS که به صورت دستی کمی پیچیده است، از این لینک کمک بگیرید.
معمولا هر دو هفته یک بار دولت فدرال برای متقاضیان موجود در بانک اطلاعاتی یا همان استخر با بالاترین امتیاز CRS دعوت نامه یا ITA صادر می کند. در ماه های اخیر کسانی که دارای امتیاز CRS برابر یا بیشتر از حدود ۴۴۰ بوده اند، ITA دریافت کرده اند. برای مشاهده جدول تعداد متقاضی انتخاب شده در هر دوره از انتخاب های اکسپرس انتری و حداقل امتیاز CRS لازم اینجا را ببینید.
بعد از دریافت دعوت نامه یا همان ITA، متقاضی باید فرم ها را تکمیل کند و مدارک خواسته شده را بارگذاری نماید و هزینه های لازم را پرداخت کند و  منتظر بماند تا ویزای ورود به کانادا برای وی صادر شود.
اقدام در برنامه نیروی متخصص ساسکچوان و از طریق سیستم اکسپرس انتری EE دارای مراحل زیر است:

اول از همه به این لینک مراجعه کنید تا ببینید شرایط اقدام برای این برنامه را دارید یا خیر. سپس باید در وب سایت مهاجرتی دولت فدرال کانادا، پروفایل EE ایجاد کنید، از طریق این آدرس یک اکانت در وب سایت IRCC ایجاد کنید. برای محاسبه خودکار امتیاز این مرحله می توانید از این لینک استفاده کنید، ولی توجه داشته باشید که این لینک امتیاز را به شما نشان نمی دهد، فقط اعلام می کند که آیا مجاز هستید یا نه!
بعد از ایجاد اکانت IRCC  امتیاز CRS شما نمایش داده می شود و وارد استخر می شوید. اگر امتیاز شما به حداقل امتیاز مورد نیاز اکسپرس انتری برسد، از طرف دولت فدرال دعوت نامه دریافت می کنید و نیازی به شرکت در برنامه ساسکچوان ندارید. نکته: افرادی که دارای امتیاز بالای ۴۰۰ هستند، می توانند در برنامه نیروی متخصص استان انتاریو اقدام کنند و افرادی که دارای امتیاز زیر ۴۰۰ هستند، می توانند در برنامه نیروی متخصص استان ساسکچوان اقدام کنند به شرط اینکه شغل آنها در فهرست مشاغل مورد نیاز این استان باشد.
در این مرحله باید امتیاز خود را از طریق این لینک محاسبه کنید که باید حداقل ۶۰ امتیاز از ۱۰۰ داشته باشید.
در این مرحله به سایت اداره مهاجرتی ساسکچوان به این نشانی مراجعه کنید و اکانت بسازید.
اکنون شما دو اکانت مجزا دارید: یک اکانت در وب سایت فدرال IRCC و یک اکانت دیگر در وب سایت استان ساسکچوان SINP
بعد از اعلام باز شدن برنامه EE ساسکچوان، پرونده خود را ثبت کنید.
بعد از ثبت پرونده در برنامه نیروی متخصص ساسکچوان SINP، باید منتظر باشید تا استان ساسکچوان پرونده شما را بررسی کند و اگر نامینیشن از ساسکچوان دریافت کنید، در اکانت اکسپرس انتری فدرال یک اطلاعیه برای شما ارسال می شود که در صورت Accept آن ۶۰۰ امتیاز به امتیاز CRS شما اضافه می شود که این ۶۰۰ امتیاز دریافت دعوت نامه یا همان ITA را در دور بعدی انتخاب های اکسپرس انتری فدرال قطعی می کند.
توجه: این مراحل فقط و فقط برای متقاضیانی ست که می خواهند از طریق سیستم اکسپرس انتری EE برای برنامه نیروی متخصص استان ساسکچوان اقدام کنند و افرادی که از روش OID اقدام می کنند صرفاً باید امتیاز ۶۰ از ۱۰۰ در SINP Point را کسب کرده و بعد از ثبت پرونده در SINP و دریافت نامینیشن، قسمت فدرال خود را از طریق پست ادامه دهند.

بنابراین به طور خلاصه می توان گفت که برای  متقاضیانی که از طریق OID برای نیروی متخصص استان ساسکچوان SINP اقدام می کنند، EE   هیچ ارتباطی به این برنامه ندارد، ولی برای افرادی که از طریق برنامه EE ساسکاچوان اقدام می کنند، ساختن دو پروفایل EE الزامی و باید مراحلی را که در بالا گفتیم، انجام دهند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن