کانادا سرزمینی است با رنگ ها و رویاهای گوناگون برای تمام سلیقه ها با وجود داشتن جامعه چند فرهنگی.

کانادا یعنی عدم تعلق خاطر به نژاد و رنگی خاص.

کانادا یعنی رشد خود در یک سرزمین دورتر از سرزمین مادری.

جملات بالا تنها بخش کوچکی از توصیف کانادا است.

کانادا را نمی توان با یک یا دو کلمه یا جمله خلاصه کرد. گاهی ممکن است افرادی بگویند کانادا فقط ونکوور! گاهی دیگری بگوید کانادا فقط تورنتو! گاهی افراد بگویند هیچ جای کانادا قابل سکونت نیست! ولی باید اذعان کرد هر شهر کانادا از اتاوا تا مونترال، تا پرنس ادوارد، هر کدام بیانگر نوعی دیدگاه و فرهنگ سرزمینی است.

کانادا را نمی توان سرزمین فرانسوی زبان ها دانست! بلکه باید عنوان کرد کانادا سرزمین همه اقلیت ها و قومیت ها از سرتاسر دنیا است.

برای انتخاب کانادا نباید به حرف افراد غیر مطلع و ناآگاه اکتفا کرد! نباید به تحقیقات و سرچ اینترنتی فارسی رجوع کرد! باید به سراغ افرادی مطلع که سال ها در کانادا زندگی کرده اند و شهروند این کشور هستند و منابع معتبر انگلیسی و فرانسوی رفت تا متوجه شد که کانادا می تواند از دید بسیاری از افراد انتخابی درست و آگاهانه برای مهاجرت کاری، تحصیلی و یا سرمایه گذاری باشد.

چرا کانادا؟ چرا استرالیا نه؟ چرا آمریکا نه؟

پاسخ این سوال روشن است، سیاست های جذاب جذب نیروی های ماهر برای تمام رشته ها، ارائه بیشترین برنامه مهاجرتی متنوع برای مهاجران نسبت به آمریکا، استرالیا، ارائه دروس آکادمیک حرفه ای و متنوع بدون محدودیت، برنامه های سرمایه گذاری متنوع، آب و هوای متنوع، عدم احساس غربت در یک سرزمین بیگانه مانند کانادا، پیدا کردن کار با داشتن تسلط بر زبان انگلیسی، داشتن فرصت های بسیار زیاد کاری برای رشته های کامپیوتر و حوزه فناوری اطلاعات، امکان اقدام برای گرفتن اقامت پس از سه سال ورود به کانادا، دارای نرخ خشونت چهار برابر کمتر نسبت به آمریکا، دسترسی آسان به کشورهای تراز اول جهان نظیر آمریکا و اعضای اتحادیه اروپا، وجود دانشگاه هایی با رتبه بندی بین المللی و در تراز جهانی نظیر دانشگاه مک گیل، دانشگاه تورنتو، دانشگاه واترلو و …

همه این موارد و دیگر موارد سبب شده است که کانادا از سوی سازمان ملل برای چندین سال پی در پی به عنوان بهترین کشور دنیا، شادترین کشور دنیا، موفق ترین کشور دنیا در جذب سرمایه گذار خارجی، بهترین کشور دنیا از لحاظ راه اندازی کسب و کار، بهترین کشور دنیا برای زندگی و … انتخاب شود.

باید توجه داشت که در سال گذشته افراد مقیم کشور آمریکا رتبه سوم در جدول قبولی سیستم اکسپرس اینتری (Express Entry) کانادا را کسب نموده اند. این بدان معنا است که آمریکایی های زیادی هم برای شروع زندگی و کار جدید کانادا را برای ادامه مسیر خود انتخاب کرده اند.

همچنین، نرخ ورود بیش از ۲۱ میلیون گردشگر و توریست خارجی به کانادا در سال ۲۰۱۷ میلادی، خود نشان دهنده رشد و شکوفایی این کشور در زمینه جذب مهاجرین از کشورهای مختلف به خصوص بریتانیا و فرانسه می باشد.

از طرفی نباید حضور حدود ۲۵ درصدی مهاجرین خارجی در آمار جمعیتی کانادا را نادیده گرفت. و به این نرخ باید این آمار را هم اضافه کرد که پیش بینی اداره آمار کانادا برای سال ۲۰۳۶ میلادی رقمی بالغ بر ۵۰ درصد حضور مهاجرین و فرزندان آنها در چارت جمعیتی کانادا است.

گذشتن از زندگی و خاطرات کشوری که در آن زندگی می کنیم کار آسانی نیست. امیدوارم با خواندن این مطلب، بتوانید تشخیص دهید که کشور مناسب خود برای مهاجرت با توجه به شرایط سنی، خانوادگی و شغلی شما کانادا می تواند باشد یا خیر؟

در ادامه این مطلب پیشنهاد می کنیم که مجموعه مطالب آموزشی و مهاجرتی ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، تلگرام، توئیتر و فیس بوک از دست ندهید.

نوشته شده توسط مرتضی

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

0 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن