سرزمین عزیزمان ایران، با جمعیتی حدود ۸۵ میلیون نفری یک از فعال ترین نیروی انسانی را در جهان در خود جای داده است. از میان این تراکم جمعیت، بیش از ۸۰ درصد جمعیت کشور به زبان فارسی به عنوان زبان مادری صحبت میکنند.

در ایران، زبان های عربی و انگلیسی در مدارس از دوره راهنمایی و دبیرستان به تدریج تدریس می شود اما با این حال بسیاری از افراد فارغ التحصیل در مقاطع تحصیلی هنوز مشکلات اساسی در زمینه یادگیری و صحبت کردن به زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی برای بحث ادامه تحصیل و مهاجرت دارند به طوری که اکثرا در بار اول در آزمون های زبان انگلیسی نظیر تافل و آیلتس به نمره دلخواه خود نمی توانند دست یابند.

حال، سوال اینجاست؟ مشکل از کجاست؟

در این مقاله سعی داریم با معرفی فهرستی از بهترین فیلم های انگلیسی زبان تاریخ سینما، و تلویزیون، شما را در راستای تقویت زبان انگلیسی بهتر و کسب نمره مناسب در آزمون های زبان انگلیسی آشنا کنیم:

به عقیده بسیاری از مدرسان زبان انگلیسی، یادگیری زبان انگلیسی از طریق سرگرمی و با کمک فیلم و سریال بسیار راحت تر است. اما اینکه کدام فیلم ها یا سریال ها برای یادگیری بهتر هستند تفاوت زیادی ایجاد می کند. در ذیل، فهرستی از حدود ۲۰ فیلم و سریال عالی جهت یادگیری یا تقویت زبان انگلیسی برای سطح مقدماتی تا متوسط به شما پیشنهاد می کنیم.

نکات اساسی:

دقت کنید که اگر می خواهید زبان انگلیسی را برای صحبت و مکالمه های پرکاربرد یاد بگیرید، بسیاری از فیلم های جدید به کار شما نخواهند آمد، زیرا پر از اصطلاحات غیرکاربردی و نامرسوم هستند. در فیلم ها و سریال های قدیمی تر اما، اکثر مکالمات نه تنها به زبان انگلیسی رایج بلکه بسیار ساده و قابل فهم تر می باشند، در عین اینکه به دلیل سرعت پایین تر اتفاقاتی که در فیلم ها می افتد یادگیری آنها راحت تر است.

در واقع باید گفت سطح این فیلم ها را متناسب با سطح شما انتخاب کرده ایم و  با دیدن آن ها اذیت نمی شوید و حتما تا آخر فیلم را تماشا خواهید کرد. با دیدن این فیلم ها علاوه بر این که تعداد زیادی واژه و اصطلاح یاد می گیرید، با نکات ریز اخلاقی و فرهنگی کشورهای انگلیسی زبان آشنا می شوید. بهتر است بگوییم اگر می خواهید مهارت شنیداری خود را تقویت کنید و به نوعی خودتان را به انگلیسی ها متصل کنید بهترین راه این است که به تماشای فیلم های انگلیسی بنشینید.

– این فیلم ها را فقط با زیرنویس زبان انگلیسی ببینید (اگر واقعا مبتدی هستید بار اول با زیرنویس فارسی ببینید)

– هر فیلم را حداقل ۳ بار تماشا کنید. برای بار دوم فیلم را بدون زیرنویس ببینید (اگر واقعا مبتدی هستید بار دوم با زیرنویس انگلیسی ببینید)، بار سوم دقت کنید به نحوه تلفظ و درک مفاهیم و لغات ضروری در آن.

  • – واژه ها و جملاتی که بیشتر استفاده می شود را یادداشت کنید و بعد مطالعه نمایید.
  • – به زبان بدن و نحوه ادای کلمات و آواها دقت کنید. سعی کنید قسمت هایی از فیلم را pause کنید و جملاتی که در فیلم گفته شده را خودتان با صدای بلند تکرار کنید.
  • – به زبان شخصیت ها دقت کنید: 
  • به روشی که واژگان، دستور و عبارات به کار گرفته می‌شوند گوش دهید.
  • – به افراد دقت کنید: 
  • به لهجه‌ها و زبان عامیانه به‌دقت گوش دهید. تفاوت را میان روشی که مردم حرف می‌زنند تشخیص دهید، و در مورد جایگاهشان در جامعه چه چیزی به شما می‌گویند. به‌بیان‌دیگر، چه کسی انگلیسی به‌صورت حرفه‌ای حرف می‌زند؟ چه کسی عامیانه صحبت می‌کند؟ این می‌تواند به شما در مورد خیلی چیزها از مردم و فرهنگشان یاد بدهد.
  • فیلم های ساده تر و جذاب تر را انتخاب کنید: 
  • اگر فیلم ها و دیالوگ های آنها دشوار باشد، یادگیری شما با مشکل مواجه می شود زیرا به دلیل سرعت بالای صحبت، لغات و عبارات ناآشنا و عدم یادگیری، دلسرد خواهید شد.
  • ترجیحا یک دیکشنری داشته باشید: 
  • روی گوشی خود، یک دیکشنری آفلاین نصب کنید و لغات یا جملاتی که بیشتر استفاده می شوند و شما معنای آنها را متوجه نمی شوید جستجو کنید (اگر آنها را روی کاغذ بنویسید که چه بهتر!).
  • اگر هیچ کدام از موارد بالا را هم انجام ندهید اشکالی ندارد چون این فیلم ها به صورت ناخودآگاه مطالب مهمی را به شما آموزش می دهند؛ اما رعایت موارد بالا میزان یادگیری تان را افزایش می دهند.

۱- سخنرانی پادشاه (The King’s of Speech):

این فیلم قطعا در رده اول لیست قرار می گیرد. علت این است که در این فیلم جذاب، دیالوگ ها به صورت بریده و غیرپیوسته ادا می شوند و تاکید بسیاری بر انتقال مناسب تلفظ شده است. فیلم پیرامون اتفاقات و مشکلاتی است که برای پادشاه جورج ششم اتفاق می افتد و فیلم نامه فوق العاده قوی دارد. برای یادگیری زبان انگلیسی، چه فیلمی از این بهتر که یک نفر در حال یادگیری زبان انگلیسی می باشد؟ (داستان فیلم هم همین است). این فیلم در imdb امتیاز عالی ۸ را کسب کرده است.

۲- فیلم پارک ژوراسیک (Jurassic Park):

این فیلم که در دهه ۹۰ میلادی ساخته شده و در زمان خود جزو بهترین فیلم های سینمایی محسوب می شده است کمک زیادی به شما در زمینه یادگیری لغات و عبارات علمی می کند، عباراتی که کاربرد فراوانی در تمامی آزمون های زبان انگلیسی دارند، ضمن این که بسیار سرگرم کننده است.

۳- فیلم هری پاتر (Harry Potter and the Deathly Hallows):

همه ما این فیلم تخیلی  را می شناسیم. این فیلم برای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی عالی است، چرا؟ چون با تم کودکان ساخته شده و به گونه ای تلفظ ها و لغات ادا می شوند که یک کودک ۸-۱۲ ساله متوجه آنها بشود. هری پاتر سری های مختلفی دارد و حتما پیشنهاد می کنیم که قسمت های مختلف آن را به روش گفته شده در بالا تماشا کنید.

۴- بازی های گرسنگی (The Hunger of Games):

یک فیلم ۲۰۱۲ عالی که نقش اول آن جنیفر لارنس می باشد و تلفظ بسیار روان و واضح آمریکایی دارد. ژانر فیلم از نوع اکشن و عاشقانه است و در جریان یک داستان پرتنش، عبارات زیادی از زبان انگلیسی را یاد خواهید گرفت.

۵- ملکه (The Queen):

این فیلم ۲۰۰۵ یک تم پادشاهانه دارد و شما را با لهجه بریتیش آشنا می کند. موضوع کلی فیلم، واکنش خانواده ی پادشاهی انگلستان به مرگ پرنسس دایانا میباشد. عبارات این فیلم بسیار رسمی و کاربردی می باشند و با لهجه کامل ادا می شوند.

۶- فیلم هابیت (The Hobbit: An Unexpected Journey):

هابیت که همان بخش دوم از سری ارباب حلقه هاست، نسبت به بخش اول The lord of rings از عبارات به روزی استفاده می کند که چون کاملا قابل فهم و شمرده ادا می شوند، همراه با داستان تخیلی و جذاب فیلم، در ذهن شما میخکوب خواهند شد!

 

۷- فیلم دزدان دریایی کارائیب (Pirates of the Caribbean):

این فیلم که در سه قسمت مختلف ارائه شده است نه تنها بسیار سرگرم کننده بلکه با یک لهجه بریتیش ولی شمرده، عباراتی روزمره را استفاده می کند که شما قطعا در مکالمات روزمره زبان انگلیسی به آنها نیاز پیدا خواهید کرد.

۸- بازی تقلید (The imitation Game):

این فیلم که توسط بهترین بازیگران هالیوود مثل Benedict Cumberbatch, Keira Knightley, Matthew Goode بازیگری می شود، جریان نابغه ای ست که در جریان جنگ جهانی، به دنبال یافتن رمز کدگذاری آلمانی ها در یک محیط آکادمیک و با دوستانی وفادار است. بازیگر نقش اول در این فیلم دارای لکنت زبان است به همین خاطر در میان عبارات و مکالمات، وقفه هایی وجود دارد که شما کاملا مکالمات و عبارات کاربردی آن را متوجه خواهید شد.

۹-هجوم بیگانگان (Alien Invasion):

این فیلم محصول سال ۲۰۱۷ میلادی است و یک فیلم تخیلی-اکشن است که در آن دوران آخر الزمان تداعی می شود. تم فیلم بسیار آرام ولی پر هیجان دنبال می شود، مکالمات آن به دلیل تمرکز بالا در ارائه، باعث ماندگاری کامل در ذهن شما می شوند. حتما این فیلم را تماشا کنید.

۱۰- فیلم هشت نفرت انگیز (The hateful eight):

فیلم هشت نفرت انگیز، محصول سال ۲۰۱۵ از کارگردان نابغه تاریخ Quentin Tarantino می باشد. نه تنها عاشق فیلمنامه گیرای این فیلم اکشن-معمایی می شوید، که مثل همه فیلم های کوئنتین تارانتینو، با محوریت مکالمات بین دونفر ارائه شده و تاثیر مستقیمی بر یادگیری شما خواهد داشت. به طور کلی فیلم های تارانتینو برای یادگیری زبان انگلیسی بسیار مفید هستند در حالی که در آنها عمدتا اصطلاحات بومی های آمریکایی-انگلیسی ارائه می شود.

باید این نکته را یادآور شد که

زمانی می توان فیلم ها را بدون زیرنویس (Subtitle) دید که:

از نظر متخصصین زبان انگلیسی، زبان آموزی نوعی مهارت مثل شنا یا دوچرخه سواری می باشد؛ و همانطور که برای شنا کردن یا دوچرخه سواری باید تمرین های زیادی داشته باشید در زمینه زبان انگلیسی نیز باید آنقدر تلاش و پشتکار داشته باشید که بتوانید فیلم ها را بدون زیرنویس ببینید و متوجه شوید.

می توانید خودتان را امتحان کنید؛ یعنی این که زیرنویس یک صحنه را بردارید و ببینید که آیا می توانید بشنوید و معانی را درک می کنید یا نه؟

اگر توانستید، این روش را برای صحنه بعدی نیز تکرار کنید و اگر نتوانستید، دوباره آن را ببینید (تا چندین مرتبه) و این بار از زیرنویس انگلیسی استفاده کنید. این روش را بارها و بارها تکرار کنید.  مهم تر از همه باید بدانید که هیچ کس مهارت شنیداری عالی برای زبان انگلیسی ندارد در کشور عزیزمان ایران. زبان چیز عجیبی است. کسانی که در یک فیلم بازی می کنند، ممکن است همه بومی آن زبان نباشند، در نتیجه هریک لهجه و تن صدای مخصوص به خود را دارند در نتیجه شنیدن واژه ها از زبان آن ها دشوار می شود.

هرگونه سوالی در این زمینه را می توانید در بخش نظرات با ما مطرح بفرمایید.

جهت دانلود نسخه اصلی فیلم های فوق، میتوانید به وبسایت IMDb  به نشانی https://www.imdb.com// مراجعه بفرمایید و نام هر فیلم را در آن جستجو کنید.

امیدواریم که مقاله فوق برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی شما در راستای اهداف مهاجرتی و اقامتی موثر واقع گردد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و گفت و گو تخصصی با مشاورین و وکلای مهاجرت با ما در تماس باشید.

آنها می توانند شرایط مهم برای اخذ تابعیت و اقامت کانادا در اختیار شما به صورت رایگان قرار دهند و شما در صورت نیاز برای آن اقدام کنید.

 راه ارتباطی با مهاجرت برای ایرانیان
دفتر کانادا
۰۰۱۵۱۴۴۶۲۲۸۴۰

دفتر تهران
۰۲۱۴۴۸۰۱۰۷۸
۰۲۱۴۴۸۱۰۰۱۴

?وبسایت
http://iranianmigration.ir/canada-assessment/

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

0 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن