تورنتو به‌عنوان یکی از شهرهای بزرگ کانادا، محل مناسبی برای تفریحات بی‌شمار است؛ اما اکثر این تفریحات پولی هستند. در این نوشته به تفریحات رایگان و سالم در شهر تورنتو می پردازیم.

 

۱- تماشا موزه رایگان

تورنتو خانه شماری از موزه‌های برتر دنیا است که اکثر آن‌ها یک شب در هفته رایگان هستند. در عصرهای چهارشنبه از ساعت ۶ تا ۸.۳۰ به گشت‌وگذار در گالری هنر انتاریو، خانه آثار هنری کلاسیک و معاصر سراسر جهان، بپردازید.

سعی کنید تا بخش شیشه‌ای این گالری که توسط فرانک جری طراحی شده است را از دست ندهید. این بخش از داخل و بیرون زیبایی خارق‌العاده‌ای دارد.

بازدید از موزه هنر معاصر کانادا نیز در تمام روزهای هفته رایگان بوده و تمرکز خود را بر هنرمندان تازه‌کار و معروف قرار داده است. وقت خود را برای عصرهای چهارشنبه و پنج‌شنبه به‌منظور دیدار از موزه پارچه کانادا و موزه کفش از ساعت ۵ تا ۸ خالی کنید. قیمت پرداختی برای بلیت‌های این موزه‌ها به سخاوتمندی شما بستگی دارد.

موزه هنر معاصر کانادا

۲- تفریح در جزیره تورنتو 

درصورتی‌که بتوانید بلیت قایق‌ها با قیمت ۷ دلار کانادا را تهیه کنید، امکان بازدید از جزایر شهر تورنتو با تفریحات رایگان را خواهید داشت. با یک قایق به جزیره سنتر آیلند رفته و در مسیرهای پیاده پارک این جزیره گشت‌وگذار کنید. مطمئن شوید که حتما به جزیره المپیک با چشم‌اندازهای زیبا و ساحل جزیره سنتر آیلند در طرف دیگر دریاچه انتاریو سر بزنید. به‌علاوه در فانوس دریایی جبل‌الطارق به‌منظور مشاهده یکی از قدیمی‌ترین جاذبه‌های تورنتو توقف کنید.

برنامه حرکت قایق‌ها در هر فصل تغییر می‌کند، بنابراین قبل از تهیه بلیت این موضوع را بررسی کنید.

جزیره تورنتو 

۳- سفر با یک تور رایگان 

تاریخ تورنتو غنی‌تر از توصیفات کتاب‌های راهنما است، ازاین‌رو ارزش صرف وقت در شهر به‌منظور یک کاوش دقیق را دارد. راهنماهای گردشگری در این شهر اقدام به برگزاری چهار تور مختلف ۹۰ دقیقه‌ای و البته رایگان از ماه‌های ژوئن تا اکتبر (وقتی‌که هوا کاملا گرم است) می‌کنند. این تور اسکله شهر، در منطقه مالی و تفریحی، را شامل شده و حتی بدترین قسمت‌های شهر در گذشته را نیز به شما معرفی می‌کند. پرداخت انعام به راهنماها در انتهای مسیر امری خوب است، اما اجباری نیست.

۴- کوره‌های آجرپزی همیشه‌سبز

اگر به دنبال سفری کاملا زیست‌محیطی هستید، روز خود را در کوره‌های آجرپزی همیشه‌سبز، مرکز زیست‌محیطی در دره دان، سپری کنید. این پروژه شهری مجموعه‌ای از رویدادها، نمایشگاه‌ها و بازارهای سالانه به‌منظور تبلیغ موقعیت بهتر تورنتو را در برمی‌گیرد. تفریحات رایگان یا پولی،‌ هرچند ناچیز، شامل کلاس‌های یوگا، کارگاه‌های آموزشی کودکان و باغ‌ها، پیست‌های اسکیت عمومی و بازارهای کشاورزی آخر هفته می‌شود.

رویدادها و جاذبه‌های این منطقه با توجه به فصول مختلف سال تغییر می‌کند، پس بهتر است قبل از مراجعه به برنامه تعیین‌شده دقت کنید.

کوره‌های آجرپزی همیشه‌سبز

۵- پیاده‌روی در محله‌های شهر

تورنتو دارای محله‌های متعددی است و یک گشت‌وگذار در برخی از منحصربه‌فردترین محله‌های آن، حسی خوب به شما از این شهر می‌دهد. فورا به بازار رنگارنگ و جذاب کِنسینگتون رفته و از فروشگاه‌های ارزان آن خرید کنید. محله دیستیلری برای مشاهده ساختمان صنعتی دوران ملکه ویکتوریا که حالا به فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های مستقل تبدیل شده‌اند خالی از لطف نیست. محلی چینی‌ها در تورنتو نیز جذابیت خاص خود را دارد.

سری به خیابان کوئین بزنید که طرف غربی آن منطقه‌ای لوکس و جذاب است و طرف شرقی آن به لزلی‌ویل منتهی شده و یک منطقه آرام و نه‌چندان جذاب برای گردشگران است.

محله‌های شهر تورنتو

۶-  پیک‌نیک در های‌پارک

«های‌پارک» بزرگ‌ترین پارک شهر تورنتو با مساحت ۱.۶ میلیون مترمربع فضای سبز است که از باغ‌ها، زمین‌های بازی، مسیرهای پیاده‌روی، فضای مناسب پیک‌نیک و یک باغ‌وحش پذیرایی می‌کند.

مردم در اواخر ماه آوریل یا اوایل ماه مه به‌منظور مشاهده شکوفه‌های گیلاس که اکثر درختان آن در نزدیکی باغ‌های هیل‌ساید است، به این جا می‌آیند.

اگر در اواسط ماه ژوئن تا اواخر اوت در تورنتو هستید، سعی کنید تا اجرای نمایشنامه‌های شکسپیر در های‌پارک را از دست ندهید. تماشای این اجراها رایگان است، اما کیفیت آن‌ها به‌هیچ‌وجه شباهتی به یک اجرای رایگان ندارد. به‌منظور یافتن جایی برای نشستن، ۴۵ دقیقه تا یک ساعت قبل از شروع اجراها به اینجا بیایید. برای سرگرم کردن خود در حین تماشای مراسم با خود خوراکی بیاورید.

های پارک تورنتو

۷- سواحل جذاب تورنتو

درحالی‌که ممکن است یک ساحل در کرانه‌های یک دریاچه شبیه به ماسه‌های سفیدرنگ بهشت نباشد، اما سواحل تورنتو به طرز شگفت‌انگیزی جذاب هستند. سواحل وودبین و کیو محبوب‌ترین سواحل تورنتو به شمار می‌آیند؛ این سواحل محل مناسبی برای آفتاب گرفتن در ماه‌های گرم جولای و اوت هستند. کیفیت آب این سواحل قابل‌قبول است، ‌اما کاملا شفاف و تمیز نیست.

اگر در ماه جولای به تورنتو سفر می‌کنید، به فستیوال بین‌المللی جاز در سواحل رفته و از یک رویداد سالانه رایگان در نزدیکی پارک وودبین لذت ببرید. حتی اگر به موسیقی جاز هم علاقه نداشته باشید، می‌توانید از فضای دل‌نشین و پرهیاهوی این فستیوال بهره ببرید.

سواحل جذاب تورنتو

۸-تماشا فیلم رایگان 

از این شهر در سراسر سال به‌عنوان جایگزینی برای نیویورک به‌منظور نمایش فیلم یاد می‌شود. به‌علاوه تورنتو هرساله میزبان فستیوال بین‌المللی فیلم است. به‌عنوان شاهدی برای اثبات علاقه‌مندی این شهر به هنر پرده نقره‌ای، می‌توان به مناطق مختلفی از تورنتو اشاره کرد که اقدام به پخش رایگان فیلم در برخی از فصول سال می‌کنند. تیف سینماتک یک سینمای رایگان دائمی است که معمولا فیلم‌های ژانر تجربی را به نمایش می‌گذارد. بلیت‌های این سینما بر اساس زمان ورود تماشاگران اولویت‌بندی شده و دو ساعت قبل از پخش فیلم منتشر می‌شوند.

پارک‌های شهر در فصل تابستان اقدام به بازگشایی سینماهای روباز و فستیوال‌های رایگان فیلم می‌کنند. فیلم‌های این جشنواره‌ها معمولا از نوع کلاسیک قدیمی و سینمای مستقل است، اما می‌توان فیلم‌های جدید و برخی از فیلم‌های مخصوص کودکان را نیز در اینجا مشاهده کرد. مهم‌ترین رویدادهای رایگان تورنتو در زمینه فیلم شامل فستیوال تیف در پارک، فستیوال فیلم کریستی پیتز، نمایش فیلم در پارک ریوردِیل و فستیوال فیلم ریجنت پارک است.

تماشا فیلم رایگان 

۹-  پرتگاه‌های اسکاربورو

پرتگاه‌های اسکاربورو در ۱۶ کیلومتری شرق تورنتو قرار دارد و یک نوار ساحلی شسته شده توسط دریاچه اونتاریو در طول هزاران سال است که سبب خلق دره‌هایی زیبا و ماسه‌ای به رنگ سفید و خاکستری شده است. به لطف میلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری، این منطقه حالا خانه شماری از پارک‌های رایگان با مناظر جذاب مشرف به دریاچه و اشکال زمین‌شناسی است.

چندین رشته پارک متفاوت در نوار ساحلی این منطقه به چشم می‌خورد، اما توجه شما به پارک پرتگاه‌های اسکاربورو، پارک بلوفر و پارک کتدرال بلوفر جلب می‌شود؛ زیرا افراد می‌توانند در نزدیکی بلندهای این صخره‌ها پیاده‌روی کرده و از این منطقه به منظره آب دید داشته باشند یا اینکه به طرف سواحل رفته و از آنجا به کوه‌ها نگاه کنند.

پرتگاه‌های اسکاربورو

۱۰- دیدن از هاربور فرونت سنتر 

هاربور فرونت سنتر به‌عنوان قلب تپنده منطقه ساحلی تورنتو، محلی برای مشاهده جاذبه‌های فرهنگی شهر است. هر آنچه به دنبال آن هستید، از نمایش‌ها تا نمایشگاه‌ها و فستیوال‌ها، در این منطقه برگزار می‌شود. شکی نیست که در طول هر هفته با یک نمایش هنری در این منطقه روبرو می‌شوید، اما این مراسم در اواخر هفته و با برگزاری فستیوال‌های غذا، سخنرانی‌های هنری یا نمایش هنرهای دستی کودکان به اوج خود می‌رسد. جالب است که بدانید ورود به تمامی این فستیوال‌ها رایگان است.

امیدواریم که مقاله فوق شناخت نسبی به تورنتو کانادا را برای شما مخاطب گرامی موثر واقع شده باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و گفت و گو تخصصی با مشاورین و وکلای مهاجرت با ما در تماس باشید.

آنها می توانند شرایط مهم برای اخذ تابعیت و اقامت کانادا در اختیار شما به صورت رایگان قرار دهند و شما در صورت نیاز برای آن اقدام کنید.

 راه ارتباطی با مهاجرت برای ایرانیان
دفتر کانادا
۰۰۱۵۱۴۴۶۲۲۸۴۰

دفتر تهران
۰۲۱۴۴۸۰۱۰۷۸
۰۲۱۴۴۸۱۰۰۱۴

?وبسایت
http://iranianmigration.ir/canada-assessment/

[تعداد: 1   میانگین:  5/5]

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن