پس از یک ماراتن نفس گیر سرانجام، انتخابات کانادا برگزار شد. هر دو حزب لیبرال و محافظه کار در مصافی برابر با هم مبارزه کردند و هر یک از آنها حدود ۳۴ درصد رای آوردند.

اقلیتی از کانادایی ها به ترودو اعتماد کردند و به او رای دادند تا خاتمه ای باشد برای ۴۰ روز کمپین انتخاباتی؛ کمپینی که در آن وعده های بسیار در رابطه با مهاجرت داده شد اما مهاجرت هرگز جزو موضوعات اصلی آن نبود.

برای شروع فرایند مهاجرت به کانادا تنها یک کلیک کافی است

دولت لیبرال ترودو اکنون دولت اقلیت است؛ حزب محافظه کار کانادا اپوزیسیون او خواهد بود. اما حزب مردم کانادا، همان حزبی که وعده داده بود تعداد مهاجران را کاهش دهد و طرفدارانش بیلبوردهای ضدمهاجرتی در کانادا نصب کرده بودند، هیچ یک از کرسی ها را به دست نیاورد.

اما در اقلیت بودن ترودو و حزب لیبرال به چه معناست؟ یعنی دولت لیبرال باید با مخالفین خود و اپوزیسیون که حزب محافظه کار است نقطه اشتراکاتی را برای تصویب قوانین پیدا کند. اما با توجه به اینکه هر پنج حزبی که در مجلس عوام نماینده دارند اساسا طرفدار سیاست های موافق مهاجرت هستند، می توان امیدوار بود که اکثریت دولت و احزاب به مهاجرات و مهاجران روی خوش نشان خواهند داد.

یکی از اولویت های لیبرال ها افزایش معقول و مسئولانه ی مهاجران است. گفتنی است طبق رویکرد چندساله ای که در سال ۲۰۱۷ توسط لیبرال ها معرفی شد قرار است تا سال ۲۰۲۱ تعداد مهاجرانی که در سال به کانادا پذیرفته می شوند به ۳۵۰۰۰۰ برسد. اگر اکثریت از سیاست های مهاجرتی لیبرال ها حمایت کنند این عدد برای بعد از سال ۲۰۲۱ از این هم فراتر خواهد رفت.

حدود ۶۰ درصد تازه واردان به کانادا از طریق برنامه های انتخاب مهاجر کاری/اقتصادی مهاجرت خواهند کرد و پلتفرم انتخاباتی لیبرال ها گفته است که تمرکز بر “جذب افراد با مهارت بالا که می توانند کانادایی قدرتمندتر بسازند” خواهد بود. آقای Scheer رهبر حزب محافظه کار طی کمپین های تبلیغاتی خود اهداف مهاجرتی لیبرال ها را معقول دانسته بود. او می گفت که اهداف مهاجرتی کانادا را نباید سیاسی کرد که بدین معنی است هر دو حزب محافظه کار و لیبرال ممکن است بر سر مهاجرت با هم همکاری کنند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

0 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن