مهاجرت به کشور کانادا کار ساده ای نیست. مراحل متعددی برای موفقیت در ارائه درخواست و تصویب مهاجرت به کانادا وجود دارد. این پروسه همچنین ممکن است چندین ماه و در برخی از موارد چندین سال به طول بیانجامد. اما با آگاهی از راه های موجود برای مهاجرت، می توانید شانس موفقیت خود را در این پروسه بالا ببرید.

آیا می دانید برای شروع مهاجرت به کانادا کافیست فرم ارزیابی را پر نمایید .

۱٫ برنامه مهاجرتی ورود سریع (Express Entry Program)

این برنامه مهاجرتی به مهاجران این اجازه را می دهد تا تحت برنامه ورود سریع و به عنوان نیروی کار ماهر (skilled worker) در کانادا زندگی و کار کنند. سیستم جدید، این امکان را به اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (CIC) می دهد تا به ارزیابی، استخدام و گزینش مهاجران ماهر و آن هایی که مهارت های لازم را بر اساس برنامه های مهاجرت اقتصادی کانادا دارند، بپردازد. این برنامه ها به قرار زیرند:

برنامه نیروی کار ماهر فدرال (Federal Skilled Worker Program (FSWP

برنامه پیشه وران ماهر فدرال (The Federal Skilled Trades Program (FSTP

برنامه تجربه کار کانادایی (The Canadian Experience Class (CEC

برنامه ورود سریع همچنین به استان ها و قلمروها این اجازه را می دهد تا از این سیستم برای استخدام نامزدهای دارای صلاحیت به عنوان بخشی از برنامه های نامزدی استانی استفاده کنند تا تقاضای بازار کار خود را پوشش دهند.

 

۲٫ برنامه مهاجرتی اسپانسرشیپ خانواده (Family Class Sponsorship)

ملحق شدن به اعضای خانواده، همچنان به عنوان یکی از پایه های سیاست مهاجرت باقی مانده است. خانواده ها در کانادا می توانند خویشاوندان خود را برای اقامت دائم کانادا حمایت کنند. برای واجد شرایط بودن برای حمایت از خویشاوندان، باید شهروندی کانادا و یا اقامت دائم این کشور را داشته باشید. از کسانی که می توانید حامی آن ها باشید، می توان به همسر و فرزندان زیر ۲۲ سال اشاره کرد(برخی استثنائات نیز در این مورد وجود دارد.) در حال حاضر شرایط حمایت از والدین برای مهاجرت وجود ندارد. گرچه می توانید والدین خود را تحت برنامه سوپرویزا (Super Visa Category) به کانادا بیاورید.

 

۳٫ ویزای کار (LMIA Work Visa)

بسیاری از متقاضیان برای مهاجرت به کانادا، ابتدا یک پیشنهاد شغل کانادایی دریافت می کنند و سپس برای دریافت ویزای کار درخواست می دهند. در نهایت نیز بر این اساس برای مهاجرت اقدام می نمایند. این یکی از راه های متداول است که منجر به دریافت اقامت دائم کانادا می شود.

 

۴٫ برنامه های استانی (The Provincial Nominee Programs (PNP

راه PNP به یکی از محبوب ترین روش های مهاجرت به کانادا تبدیل شده است. استان های کانادایی مانند آلبرتا، انتاریو، بریتیش کلمبیا و… به منظور تسریع فرآیند ورود به کانادا، برنامه های مهاجرتی خود را توسعه داده اند. اگرچه برنامه استانی به طور کلی مستلزم آن است که متقاضی پس از ورود به کانادا، در استان های مربوطه اقامت داشته باشد. علاوه بر این، بیشتر متقاضیانی که از طریق برنامه های استانی اقدام می کنند، باید یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی داشته باشند.

 

۵٫ مهاجرت از طریق سرمایه گذاری  (Canadian Investor Immigration)

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری برای کسانی طراحی شده است که در خارج از کشور دارای کسب و کار هستند و آن را اداره می کنند. ایجاد فرصت سرمایه گذاری در اقتصاد کانادا، توسط افرادی که تجربه راه اندازی کسب و کار را داشته اند، منجر به رشد و رونق کانادا خواهد شد. اساسا دو برنامه سرمایه گذاری در کانادا وجود دارد: برنامه سرمایه گذاری فدرال و برنامه کبک. هر دو برنامه تقریبا مشابه هستند و مستلزم آن هستند که متقاضیان ثروت بالایی داشته باشند و سرمایه گذاری بزرگی را در یک دوره ۵ ساله در کانادا راه اندازی کنند. مهاجرانی که از طریق سرمایه گذاری به کانادا آمده اند، می توانند همسران و فرزندان خود را به عنوان وابستگان پرونده مهاجرتی خود به این کشور بیاورند.

[تعداد: 1   میانگین:  5/5]

0 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن