در این متن سعی بر این داریم که شما متقاضی گرامی را با تعدادی از دانشگاه های کم هزینه کشور کانادا نسبت به دیگر دانشگاه های پر هزینه کانادا در شهرهای پر جمعیت آشنا کنیم.

در ذیل به ترتیب این دانشگاه ها بیان شده اند:

۱- دانشگاه نیوفاندلند (Memorial University Of Newfoundland)

این دانشگاه از کم هزینه ترین دانشگاه در کل کشور کانادا میباشد. هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را این دانشگاه ارائه می دهد. هزینه ی مقطع کارشناسی در این دانشگاه ۸٫۸۰۰ دلار و هزینه مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه نیز ۱۰٫۷۰۵ دلار میباشد.

این دانشگاه برای همه کسانی که قصد تحصیل دارند از هر کشوری مناسب میباشد و محدودیتی در پذیرش دانشجوی خارجی با مدارک تکمیل ندارد. تغذیه و اقامت در این دانشگاه از اکثر دانشگاه های جهان ارزان تر می باشد.

۲- دانشگاه پرنس ادوارد (University of Prince Edward Island)

جمعیت این دانشگاه بسیار کم می باشد. دانشگاه پرنس ادوارد هم یکی از دانشگاه های کانادا میباشد که هزینه تحصیلی بسیار پایینی دارد. این دانشگاه دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهد که هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی معادل ۴٫۴۲۸ دلار و همچنین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هم معادل ۴٫۴۲۸ دلار می باشد.

۳- دانشگاه براندون (Brandon University)

دانشگاه براندون نیز یکی دیگر از دانشگاه های کشور کانادا می باشد که بسیار مقرون به صرفه می باشد نسبت به دیگر دانشگاه ها که در شهرهای بزرگ کانادا واقع شده است. این دانشگاه هم دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهد که هزینه مقطع کارشناسی معادل ۶٫۷۷۱ دلار می باشد و اگر بخواهید برای مدرک کارشناسی ارشد در این دانشگاه تحصیل کنید فقط باید مبلغ ۷٫۴۸۵ دلار پرداخت کنید .

۴- دانشگاه کنکوردیا (Concordia University)

یکی از محبوب ترین دانشگاه های کانادا دانشگاه Concordia University می باشد که علاوه بر محبوبیت آن در مقیاس جهانی نیز یکی از پایین ترین هزینه های تحصیل در کانادا می باشد. به عنوان دانشجوی مقطع کارشناسی در این دانشگاه معادل ۵٫۶۸۰ دلار هزینه تحصیل می باشد. از سوی دیگر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد معادل ۶٫۱۰۰ دلار می باشد.

۵- دانشگاه دومینیکن (Dominican University)

این دانشگاه دیگری در کانادا است که هزینه تحصیل در این دانشگاه بسیار کم می باشد. دانشگاه دومینیکن از نظر بین المللی بسیار شناخته شده می باشد . هزینه برای مقطع کارشناسی در این دانشگاه فقط مبلغی معادل ۵٫۰۰۰ دلار می باشد
این دانشکاه بدون شک از مقرون به صرفه ترین دانشگاه در کل کشور کانادا می باشد .

۶- دانشگاه آتباسکا (Athabasca University)

این دانشگاه هم از نظر هزینه و تحصیل در سطح بسیار خوبی قرارداد. دانشگاه آتاباسکا در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در این دانشگاه معادل ۹٫۴۴۰ دلار می باشد و همچنین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد معادل ۱۰٫۴۹۰ دلار می باشد.

۷- دانشگاه سانتا (University de Saint – Boniface)

این دانشگاه هم همچون دانشگاه های دیگر با سطح اموزشی عالی و نرخ هزینه بسیار کم برای جذب دانشجو تلاش می کند .
این دانشگاه برای پذیرش دانشجو تبعیض قائل نیست و از هر نقطه جهان که باشید میتوان به این دانشگاه درخواست اخذ پذیرش دهید. برای مقطع تحصیلی کارشناسی فقط مبلغ ۶٫۴۲۰ دلار باید پرداخت کنید .

کانال تلگرام: @IRANIANMIGRATION

۸- دانشگاه ساسکاچوان (Saskatchewan university)

این دانشگاه نزدیک به ۲۰٫۰۰۰ دانشجو دارد و بزرگترین دانشگاه ایالت ساسکاچوان کانادا می باشد. این دانشگاه به عنوان یکی از ممتاز ترین دانشگاه ها در سطح جهان شناخته شده است و در حال حاضر در بین ۱۵ دانشگاه برتر کشور کانادا قرار دارد .
هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی این دانشگاه ۴٫۰۰۰ دلار تا ۶٫۰۰۰ دلار میباشد و در مقطع کارشناسی ارشد حدود ۸٫۰۰۰ تا ۱۰٫۰۰۰ دلار می باشد .

جزییات دقیق هزینه ها را می توانید از طریق وبسایت هر یک از دانشگاه ها که در وبسایت مهاجرت برای ایرانیان در بخش اخبار و سوالات متداول موجود می باشد دسترسی پیدا کنید.

امید است این مقاله راهگشای شما در مسیر مهاجرت تحصیلی به کانادا باشد و شما را در زمینه مدیریت هزینه و برنامه ریزی درست در پروسه تحصیل در کانادا یاری نماید.
با ما همراه باشید.

مهاجرت برای ایرانیان
تلفن:

۰۲۱۴۴۸۰۱۰۷۸

۰۰۱۵۱۴۴۶۲۲۸۴۰

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن