در کانادا، تحصیلات پزشکی یک روند تحصیلی دارد که از دو مرحله اصلی تشکیل شده است. مرحله نخست شامل گذراندن دوره پزشکی عمومی است که معمولا ۳ تا ۴ سال به طول می انجامد و دانش پایه از این رشته را همزمان با مهارت های جدید پزشکی به فرد آموزش می دهد. بعد از گرفتن مدرک پزشکی، این پزشکان به تحصیلات عالیه خود ادامه می دهند و یا طرح آموزشی خود را شروع می کنند. طرح آموزشی آخرین مرحله تحصیلات پزشکی، قبل از مدرک کالج و شناخته شدن به عنوان یک پزشک کامل است. این مقاله اطلاعات مفیدی به متقاضیان و علاقه مندان راجع به تحصیل تخصص پزشکی در کانادا خواهد داد.

این دوره، طرح آموزشی مهارت های عملی برای پزشک خانواده، جراحی، و یا متخصص آزمایشگاهی را ارائه می دهد. در کانادا، طرح آموزشی خانواده دو سال به طول می انجامد، و اگر شخص تمایل به گذراندن آموزش پزشکی فوری، مراقبت از سالمندان و مهارت های دیگر داشته باشد، این دوره سه سال به طول می انجامد. دوره های آموزش آزمایشگاهی سه تا پنج سال به طول می انجامد و زیر شاخه های تخصصی آن نیز بر طول دوره افزوده می کند. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا آرزوی غالب دانش آموزان دنیا است.

طرح آموزشی بالاترین درجه مدرک حرفه ای در این رشته است. بعد از اتمام طرح آموزشی خانواده، داوطلبان در آموزش کالج پزشکی خانواده کانادا شرکت می کنند. داوطلبان بعد از آموزش در دوره های پزشکی، جراحی و آزمایشگاهی، درگیر آزمون های کالج پزشکان و جراحان کانادا می شوند. با اخذ این مدارک، پزشک برای انجام کارهای پزشکی کاملا معتبر آماده می شود و بدون نظارت کسی می تواند کارهای پزشکی را انجام دهد و با ادامه فعالیت های حرفه ای خود در این حوزه کار کند.

حال سوال این است چگونه می توانم در کانادا پزشک شوم؟

پزشکان بیماری را تشخیص می دهند، راه درمان آن را پیدا می کنند و به اشخاص با دردها، بیماری ها و آسیب های گوناگون مشاوره می دهند. برخی از مسئولیت های پزشکان شامل معاینه بیماران، جمع آوری اطلاعات آن ها، گرفتن تست های پزشکی، و بحث پیرامون نتایج تست می باشد. پزشکان به طور کلی دو دسته اند: یکی پزشکان عمومی و دیگری پزشکان مربوط به بیماری های استخوانی. هر دو نوع این پزشکان بیماران را درمان می کنند، ولی متخصصین استخوان، از داروهای پیشگیری کننده و روش های مراقبتی مناسب نیز استفاده می کنند. در رشته پزشکی، اغلب پزشکان باید تخصص خاص خود را داشته باشند.

پاداش بزرگی نصیب افرادی می شود که به هم نوعان خود کمک کنند و یا آن ها را نجات دهند. تحصیلات برای پزشک شدن طولانی است و ممکن است هزینه بر باشد. پزشکان کمی هستند که می توانند ساعات کاری خود را محدود به روزهای کاری کنند، بیشتر آن ها در ساعات نامتعارف مانند شب و در طول تعطیلات نیز کار می کنند. پتانسیل مالی در این رشته بسیار بالا است، تمام پزشکان و به خصوص پزشکانی که در مطب شخصی خود کار می کنند، می توانند پول زیادی را بدست آورند. این شغل بسیار استرس آور است و به پایداری احساسی زیادی نیاز است.

پزشکان همچنین باید از مشخصه های ذیل برخوردار باشند، مشخصه هایی مانند حل مشکل، رهبری، همدلی و توانایی برقراری رابطه و نیز تبحر در کار با ابزار و تکنولوژی خاص. قدم های زیادی باید پیموده شود تا شخص بتواند پزشک شود، در ذیل به آنها می پردازیم.

 اولین قدم برای پزشک شدن در سیستم کانادا به چه صورت است؟

اخذ مدرک کارشناسی و تحصیل تخصص پزشکی در کانادا:

مدرک کارشناسی برای ورود به مدرسه پزشکی نیاز است. مدارس پزشکی به دنبال متقاضیانی هستند که از پیشینه وسیع آموزشی برخوردار هستند، و در علوم طبیعی دارای تجارب گوناگونی در محیط های بهداشتی باشند. به دلیل اینکه رشته ای خاص مد نظر نیست، تمام متقاضیان مدرسه پزشکی باید دوره های زیست شناسی، فیزیک، شیمی و ریاضی را در مقطع کارشناسی بگذرانند.

دانش آموزان برای کسب تجربه در مدرسه می توانند به طور داوطلبانه در بیمارستان ها، کلینیک ها و سایر مراکز بهداشتی درمانی مشغول به کار شوند. این راه بسیار خوبی برای دانش آموزانی است که می خواهند مطمئن شوند که قبل از رفتن به مدرسه پزشکی، پزشک خواهند شد.

بعد از اخذ مدرک کارشناسی، متقاضی چه کار باید انجام دهد؟

آزمون ورود یه کالج پزشکی و تحصیل تخصص پزشکی در کانادا گام اول است!

نمره کالج پزشکی تقریبا برای تمام مدارس پزشکی در کشور مورد نیاز است. حوزه هایی که از آنها امتحان گرفته می شود، شامل دروس زیست شناسی، شیمی عمومی، فیزیک و شیمی آلی است. این آزمون یک آزمون کاملا استاندارد است که برای ارزیابی توانایی حل مسئله، ارائه دلیل و مهارت های نوشتاری طراحی شده است. دانش آموزانی که میخواهند وارد مدرسه پزشکی شوند، می توانند این آزمون را سه بار در سال شرکت کنند. اگر از پس این آزمون بر بیایند، دانش آموز در مدرسه پزشکی پذیرفته می شود.

دوره های مدرسه پزشکی  عمدتا چهار سال به طول می انجامد. دو سال اول معمولا که درس های کلاسی و نیز کارهای آزمایشگاهی می گذرد، و در دو سال آخر به دانش آموزان این امکان داده می شود که به طور مستقیم با بیماران و زیر نظر پزشکان باتجربه کار کنند. دوره هایی که دانش آموزان در طی این سال ها می گذرانند، شامل داروسازی، پاتولوژی، آناتومی و بیوشیمی است. دانشجویان همچنین درباره مصرف دارو و نیز مسائل حقوقی آن نیز مشرف خواهند شد.

تجارب درمانی که دانشجویان معمولا در طی این سه سال با آن مواجه می شوند، شامل حوزه های مختلفی از جمله عصب شناسی، رادیولوژی و پزشکی و دارو می شود. این تجارب همچنین به شخص کمک می کند که متوجه شود که چه نوع کار و حوزه ای را می خواهد بعد از دانش آموختگی ادامه دهد. تیم مهاجرت برای ایرانیان با تجربه با همکاری وکلای مجرب و رسمی مهاجرت کانادا می تواند شما را در زمینه تحصیل و اعزام دانشجو به کانادا راهنمایی کنند.

بعد از دانش آموختگی از مدرسه پزشکی، چه اتفاقی می افتد؟

بعد از دانش آموختگی از مدرسه پزشکی، طرح آموزشی آغاز می شود!

طرح آموزشی به پزشکان این  موقعیت را می دهد که به طور مستقیم با بیماران حوزه مورد نظر خود رابطه برقرار کنند. برخی از حوزه های تخصصی شامل پزشکی داخلی، کودکان، بخش اورژانس، روان پزشکی و هوشبری می شود.

این افراد مسئول انجام فعالیت های درمانی زیادی شامل تهیه و فراهم آوردن لیستی از مشکلات، اجرای آزمون های فیزیکی و جمع آوری تاریخچه و سوابق پزشکی می باشد. بسته به حوزه انتخابی، طرح آموزشی ممکن است از سه تا هفت سال به طول بیانجامد. اکثر این رزیدنت ها نیز معمولا دوره های خود را در بیمارستان ها می گذرانند.

در این مرحله، اخذ پروانه پزشکی در کانادا صورت میگیرد؟

تمام کشورها به پزشکان با پروانه ای نیاز دارند تا به آن ها اجازه دهند وارد حوزه کار عملی در پزشکی شوند. تحصیل در مدرسه معتبر پزشکی قبل از واجد شرایط بودن برای پروانه پزشکی مورد نیاز است. همچنین، داوطلبان باید طرح آموزشی خود و نیز امتحاناتشان را به اتمام برسانند. 

پروانه ممکن است به طور مقطعی تمدید شود. پزشکانی که درخواست مجدد پروانه خود را دارند، باید به طور عادی حداقل ۵۰ ساعت دوره را قبل از آزمون خود بگذرانند. احتیاجات هر کشور برای ارائه مجوز یا پروانه متفاوت است، بنابراین، دانستن هرچه زودتر آن ها برای شما مناسب است.

اخذ مدرک برای حرفه پیشرفته می تواند لازم نباشد، ولی ممکن است موقعیت های شغلی شما را بهبود بخشد. یک طرح و دوره حرفه ای می تواند نشان دهد که یک پزشک در حوزه خاصی از پزشکی متخصص است. مدرکی که توسط بورد تخصصی پزشکی آمریکا ارائه می شود، شامل تمام ارزشیابی ها و ارزیابی ها است. ادامه تحصیل اغلب برای اخذ دوباره مدرک لازم می شود.

در ارتباط با هزینه های تحصیل در رشته دندان پزشکی و پزشکی در دانشگاه های کانادا و همچنین، در رابطه با تحصیل در کانادا با مشاورین و وکلای رسمی مهاجرت کانادا مجموعه به صورت ۲۴ ساعته از طریق تلگرام، اینستاگرام و شماره تماس های شعبات تهران و مونترال تماس حاصل فرمایید.

امید است این مقاله شما را با زوایای مختلف تحصیل پزشکی در کانادا مهیا کرده باشد.

با ما در تماس باشید:

تلفن:

۰۲۱۴۴۸۰۱۰۷۸

۰۰۱۵۱۴۴۶۲۲۸۴۰

 

تنها با یک کلیک فرم ارزیابی رایگان را تکمیل نمایید و پس از چند روز همکاران مان به شما وقت رایگان مشاوره تخصصی مهاجرت می دهند:

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن