این سخنان وزیر مهاجرت کانادا است!

احمد حسین وزیر مهاجرت کانادا: سخن گفتن از اثرات مثبت مهاجران بهترین سلاح علیه ترس است!

در چند روز گذشته، احمد حسین وزیر مهاجرت کانادا در جمع متخصصین مهاجرت ساکن کانادا و در پایتخت این کشور پهناور سخنرانی کرده و از اثرات مثبتی گفت که مهاجران خارجی برای جامعه و اقتصاد کانادا به ارمغان می‌آورند. حسین در این گردهمایی گفته است: “موضوع کنفرانس  International Metropolis که به معنای نوید مهاجرت می‌باشد دقیقا همان چیزی است که ما باید در مورد آن سخن بگوییم.”

گفتنی است این کنفرانس هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و پذیرای بیش از هزار نفر از وکلا و متخصصین امر مهاجرت از سراسر جهان است. حسین در ادامه گفت: “ما اینجا در کانادا می‌فهمیم که باید در مورد این موضوع با هم حرف بزنیم و از مزایای ثابت شده‌ی مهاجرت و اهمیت همکاری و همدلی برای غلبه بر موانع مهاجرت نامنظم از یک‌دیگر یاد بگیریم.”

او به جمع حاضرین در این کنفرانس گفت که تجربه‌ی او در مقام وزیر مهاجرت کانادا به او نشان داده که مهاجرت چقدر می‌تواند برای جامعه‌ی کانادا و سایر کشورهای توسعه یافته و پیشرفته‌ای که به خاطر پیر شدن جمعیت و کاهش نرخ باروری با معضلسلا کمبود نیروی کار مواجه هستند مفید باشد.

او در ادامه افزود: “من در کانادا همیشه با خواندن گزارشات، این مسئله در فکرم بود که تزریق مهاجران و کارگران جدید چقدر می‌تواند برای اقتصاد کشورمان حیاتی باشد. اما از وقتی که سکاندار وزارت مهاجرت شدم متوجه شدم که این کمبودها چقدر وخیم و شدید هستند و بنگاه‌های اقتصادی متوسط و کوچک برای رشد خود و کمک به اقتصاد چقدر به کارگران نیاز دارند. کسب و کارهای کوچک و متوسط از بزرگترین مدافعان افزایش تعداد مهاجران به کشور هستند.”

با بیان واقعیات مهاجرت به جنگ ترس برویم!

احمد حسین با اشاره به تمایلات و احساسات ضد مهاجرتی شدید در کشورهای توسعه یافته و غربی خاطر نشان کرد که امروز و در این شرایط، بیان مزایای مهاجرت می‌تواند مهم‌ترین سلاح برای مقابله با این احساسات و ترس مردم باشد. او گفته است: “بهترین سلاح برای مقابله با ترس، واقعیات است؛ واقعیت هیچ وقت دروغ نمی‌گوید و چندین و چند مطالعه و تحقیق ثابت کرده است که مهاجران خدمات شایانی اقتصاد و جامعه‌ی ما به همراه داشته‌اند.”

وظیفه‌ی ما به عنوان مسئولین دولتی و ذی‌نفعان مهاجرت این است که با بیان این واقعیات به جنگ ترس برویم، از اثرات مثبت مهاجرت بر اقتصاد کشور سخن برانیم و بگوییم که مهاجرت می‌تواند چه نقش مثبتی در غلبه بر چالش‌های جمعیتی ما و  انجام  مشاغل آگهی شده‌ای که هیچ کس در آن‌ها شاغل نشده است ایفا کند. ما باید برای مردم بازگو کنیم که مهاجرت می‌تواند مهارت‌هایی را وارد کشورمان کند که بسیار به آن‌ها نیاز داریم. نباید بگذاریم مردم از این واقعیت‌ها غافل بمانند و باید همه را نسبت به آن‌ها آگاه کنیم.”

احمد حسین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نسبت به کدام یک از اقداماتی که در زمان تصدی مسئولیت خود صورت گرفته است حس افتخار و غرور می‌کند به گزارش سازمان ملل اشاره کرد که در آن بیان شده است که کانادا در سال ۲۰۱۸ بیشترین تعداد پناهندگان را در خود جای داده است.

احمد حسین همچنین گفته است: “من ترجیح می‌دهم به جای اینکه در زمینه تعداد زندانیان یا داشتن کلاهک هسته‌ای (نظیر آمریکا) مقام نخست را داشته باشیم، در پذیرایی از پناهندگان رتبه‌ی اول را کسب کنیم. من افتخار می‌کنم که توانسته‌ایم با اقدامات دولت خود و به رهبری نخست وزیر محترم جناب جاستین ترودو به کشورها و سیاستمدارانی که از مهاجرت برای جدا کردن مردم استفاده کرده اند نشان دهیم که می‌توان هم حافظ امنیت و سلامت شهروندان بود و هم از پناهندگان استقبال کرد و به آن‌ها مهربانی نشان داد. لازم نیست یکی را فدای دیگری کرد. ما هر دو را با هم داریم. و این را نشان داده‌ایم.”

امید است این مقاله راهنمای مسیر مشتاقان مهاجرت به کانادا به خصوص جوانان و نیروی متخصص مهین عزیزمان ایران باشد که شرایط لازم برای مهاجرت دارند و یا اینکه مایل هستند ادامه مسیر زندگی خود را به طور آگاهانه در کانادا رقم بزنند. 

با ما در تماس باشید:

تلفن:

۰۲۱۴۴۸۰۱۰۷۸

۰۰۱۵۱۴۴۶۲۲۸۴۰

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن