سوالی که ذهن خیلی از توریست ها و گردشگران ایرانی به کانادا را به خود جلب کرده است، این است که آیا کانادا و شهرهای آن سوغاتی به خصوصی دارد و آیا امکان خرید آن برای افراد مختلف وجود دارد یا خیر؟

ما در این مقاله به تشریح به این موضوع پرداخته ایم:

هنگامی که به کانادا سفر کردید و از مناظر باور نکردنی آن لذت بردید، حتما به این موضوع فکر کردید که از کانادا با خودتان چی بیارید و یا از کانادا برای دوستان، همکاران و اقوامتان چی بخرید؟ چه چیزی می تواند به خانه شما رنگ و بوی کانادا را اضافه کند و چه هدیه ای می تواند یادآور خاطرات و مناظر زیبای این کشور برایتان باشد. مانند اکثر کشور ها، کانادا محصولات منحصر به فرد خودش را دارد که می توانید از میان آن ها سوغاتی های جالبی را تهیه نمایید. این سوغاتی ها از قبیل کارت پستال، مگنت های یخچال، بطری های شنی و … را اغلب می توانید از مغازه های سوغاتی فروشی موجود در سراسر کانادا، فرودگاه های کانادا یا مغازه های تکس فری در مرز ایالات متحده و کانادا تهیه نمایید.

خوشبختانه گزینه ها زیادی برای خرید سوغاتی از کانادا وجود دارد که در این لیست به معرفی پانزده تا از معروف ترین سوغات کانادا پرداخته شده است:

۱٫    سالمون دودی کانادایی :

سالمون سواحل غربی شهرت فراوانی در سراسر جهان دارد و سالمون دودی بریتیش کلمبیا، یکی از محبوب ترین هدایا و سوغاتی های کانادا در میان بازدیدکنندگان است که خریداری می کنند و با خود به خانه می برند. سالمون دودی سرد که به نام lox شناخته می شود را می توانید به صورت منجمد بخرید و اگر قصد فریز کردن آن را ندارید در دمای اتاق حدود ۲۴ ساعت سالم باقی می ماند. اگر با یک رانندگی طولانی به منزلتان می رسید، نیازی به فریز کردن این ماهی سالمون ندارید و آن را می توانید از مغازه های محلی مانند Sea Ocean در گرنویل ایسلند خریداری نمایید. خرید این ماهی های دودی کانادایی، ایده خوبی برای سوغاتی یا هدیه است. این کشور به خاطر جمعیت زیاد ماهی های سالمونش شهرت فراوانی دارد. شما می توانید ماهی سالمون سوکی دودی را که در یک جعبه چوبی از درخت سرو قرار دارد را در رستوران های دریایی Sea Change، به قیمت ۳۷ دلار کانادا خریداری نمایید. این ماهی سالمون سوکی دودی به دلیل طعم غنی و رنگ قرمز روشن آن شهرت فراوانی دارد و در مقایسه با ماهی سالمونی که در کشور هایتان می خورید قابل مقایسه نیست و این ماهی سالمون بسیار متفاوت و خوشمزه تر است. شما می توانید این ماهی را در بسته بندی فویل طلایی خریداری نمایید و تا زمان باز شدن بسته، آن را خارج از یخچال نگهداری کنید. تنها با پرداخت ۹٫۹۹ دلار، می توانید یک ماهی سالمون وحشی طبیعی تازه و زنده بگیرید. این می تواند یک میان وعده عالی برای پیک نیک یا ماجراجویی های فضای باز باشد. در کانادا این ماهی اغلب با پنیر شور و زیتون سرو می شود و همچنین می تواند هدیه ای عالی برای یکی از اعضای خانواده تان باشد.

۲٫    اینوکسوک (Inuksuk) :

اینوکسوک در اصل توسط مردمان اینویت ساکن قطب شمال کانادا ساخته شده است. اینوکسوک، یک مجسمه ای که در گذشته به تقلید از بدن انسان از سنگ ساخته شده است. در گذشته از این مجسمه ها به طور سنتی به عنوان وسیله کمکی برای شکار و مسیریابی مورد استفاده قرار می گرفته و امروزه در سراسر کشور از آن ها به عنوان زیورآلات تزئینی استفاده می شود. این سمبل در طول بازی های المپیک زمستانی ونکوور سال ۲۰۱۰ مشهور شد و اکنون از این نماد در ساخت مجسمه ها، زیور آلات، جواهرات و تی شرت ها استفاده می شود.

۳٫    شربت سیب یخی (Ice Cider) :

این شربت اولین بار در سال ۱۹۹۰ ایجاد شد و البته پس از طوفان یخ سال ۱۹۹۸ که بخشی از جنوب کبک را ویران کرد و میلیون سیب را بر روی درختان منجمد کرد، شربت سیب یخی به شهرت خود رسید و کانادایی ها شروع به تولید آن از طریق تخمیر آب سیب های یخ زده فشرده کردند. این شربت عمدتا در کبک یافت می شود. این شربت در کنار پنیر عالی، بازی و foie gras تکمیل می شود. این شربت را در فروشگاه های SAQ در کبک و مغازه های خاص می توانید پیدا کنید. شربت سیب یخ Neige و Domaine Pinnacle، دو تا از معروف ترین شربت های سیب یخ هستند.

۴٫    تارت های کره ای :

تارت کره ای کمی شبیه به پای گردویی آمریکایی است که ترکیبی از کره، شکر و تخم مرغ در قالب های شیرینی پزی است و طعم های مختلفی دارد که برخی از آن ها با آجیل، کشمش و یا چیپس شکلاتی پر شده اند. تارت های کره ای، یکی از معدود غذا های کاملا کانادایی و بسیار خوشمزه است که بازدیدکنندگان حتما آن را امتحان می کنند و چندین بسته از این تارت ها را با خود به عنوان هدیه به کشورشان می برند. این تارت ها را می توانید در اکثر نانوایی های کانادا و در برخی از مغازه های فری تکس در مرز ایالات متحده و کانادا و همچنین در کافی شاپ هایی مانند Tim Hortons پیدا کنید.

۵٫    شکلات های تخته ای نانایمو بارز :

این شکلات های مربعی شکل سه لایه متعلق به شهر نانایمو در بریتیش کلمبیا است که البته الان می توانید در اکثر نانوایی ها، کافی شاپ ها و مغازه های Tim Horton خریداری نمایید.

۶٫    سکه تونی (The Toonie) :

سکه های خارجی معمولا سوغاتی هایی عالی برای کودکان هستند. سکه تونی کانادا، دارای امتیاز خاص و ویژه ای است. این سکه بزرگ و جذاب با نقره و روکش برنجی گرد است که آن را به هدیه ای عالی از کانادا تبدیل کرده است.

۷٫    هنرهای ملل اولیه و هنرهای بومی :

بیشتر مقاصد گردشگری در کانادا، به نوعی هنر ملل اولیه در آن ها به شکل های کنده کاری و منبت کاری، مجسمه های صابون سنگی، کار چرمی و نقاشی ترویج یافته است. این اثر هنری می تواند یک دکور تزئینی منحصر به فرد در خانه تان باشد که همیشه توجه شما را به خود جلب می کند و شما را یاد کشور کانادا می اندازد. پس اگر به هنر علاقه مند هستید، می توانید نمونه هنرهای بومی فراوانی برای خود خریداری کنید. تاریخ هنر بومی کانادا به آخرین عصر یخبندان بین هشتاد هزار تا دوازده هزار سال پیش باز میگردد و قدیمی ترین آثار هنری باقی مانده مربوط به حدودا پنج هزار سال است. با وجود این که نسخه های اصلی هنرهای بومی بسیار گران هستند، با این وجود نسخه های کپی زیادی با قیمت های مناسب در مغازه ها وجود دارد که شما می توانید آن ها را خریداری نمایید. در کانادا، آثار کانادایی ملل اولیه فراوانی وجود دارد که الهام گرفته از میراث فرهنگی شان است. موزه مردم شناسی دارای مجموعه برجسته ای از هنرهای بومی است که در مغازه ها می توانید نسخه های کپی این آثار را پیدا و خریداری نمایید. این آثار هنری مردمان بومی، یکی از بهترین هدایا و سوغاتی های کانادا به شمار می رود.

۸٫    پتوهای پشمی یا پتوی Hudson’s Bay Point :

این پتوهای پشمی حداقل از سال ۱۷۸۰ و شاید قبل تر از آن تا به امروز کانادایی ها را در سرمای کشنده کانادا گرم نگه می دارد. اگر به دنبال پتو های پشمی هستید، می توانید بعضی از آن ها را از شرکت پوشاک Woolrich که مکانی عالی برای پتوهای پشمی با کیفیت است تهیه نمایید و برخی از این پتوها، انحصارا توسط شرکت هادسون بی تولید می شوند و در فروشگاه های زنجیره ای خود به فروش می رسانند. فروشگاه های Woolrich و هادسون بی در سراسر کانادا از جمله ونکوور قرار گرفته اند. این پتوهای تاریخی از انگلستان وارد خاک کانادا شده و از سال ۱۷۷۹ در کانادا مورد استفاده قرار گرفته است و میان مردمان بومی و تاجران انگلیسی مبادله می شده است. گرما و رنگ بندی این پتو ها برای مردمان ملل اولیه آمریکا بسیار ارزشمند بوده است زیرا آن ها را در قبال پوست پشمی سگ های آبی خود به دست می آورند.

۹٫    شربت افرا :

شربت افرا یعنی کانادا!!! یکی از بهترین هدیه ها و سوغاتی ها برای شخصی که عاشق غذا و خوراکی است. این شربت، محصولی کاملا طبیعی است که حتی یک اونس از جذابیت طبیعی خودش را در گذر زمان از دست نداده است و هم اکنون به بیش از ۵۰ کشور جهان صادر می شود. Drip Maple، شرکتی کوچک در تورنتو هست که به مکانی عالی برای خرید شربت درخت افرا تبدیل شده است. Drip Maple به مشتریانش شربت افرای صد در صد خالص کانادایی که از تنها جنگل در انتاریو شمالی تهیه شده، ارائه می دهد. شربت افرا، در اصل شربتی بی رنگ است، اما آن را می توانید در سه رنگ مختلف خریداری نمایید: بلوند، مسی و کهربایی. شربت افرای بلوند، ترکیب شیره اول فصل با وانیل گرم است که طعمی کلاسیک پیدا می کند. شربت افرای مسی در قوری مسی مخصوصی تهیه می شود و این شربت با طعم کاراملی آن برای دسرها، سالادها و پنکیک ها عالی است. شربت افرای کهربایی، طعمی عالی دارد که برای لعاب وافل های بلژیکی عالی است.

۱۰٫    تجهیزات ورزشی کانادایی :

در کشوری که ورزش های هاکی، فوتبال و بیسبال از محبوبیت بالایی در نزد مردم برخوردار است، لباس های ورزشی و تجهیزات ورزشی به عنوان یکی از محبوب ترین سوغاتی های کانادا محسوب می شود. اگر شما به ورزش علاقه دارید یا یکی از اعضای خانواده تان یا دوستانتان عاشق ورزش هستند، می توانید با خرید یکی از کالاهای Toronto Blue Jays یا Toronto Raptors آن ها را سورپرایز نمایید. Toronto Blue Jays، یک تیم بیسبال حرفه ای کانادایی است که در لیگ برتر بیسبال آمریکا دسته بندی شرق شرکت کرد و پیراهن آبی این تیم می تواند یک هدیه فوق العاده محسوب می شود. Toronto Raptors، یک تیم بسکتبال کانادایی بسیار مشهور است که با NBA مسابقه داد. اگر شما بتوانید یکی از بازی های این تیم را تماشا کنید پشیمان نخواهید شد و می توانید برخی از تجهیزات ورزشی تورنتو راپتورز مانند لیوان یا پیراهن این تیم را به عنوان یادگاری یا سوغاتی خریداری کنید.

۱۱٫    تقویم کانادا :

کانادا دارای مناظر بسیار فوق العاده و شگفت انگیزی است که می توانید با خرید یک تقویم کانادایی از این مناظر زیبا و خیره کننده کانادا لذت ببرید. فروشگاه های باشگاه تقویم کانادا در سراسر کشور از جمله شهرهای ادمونتون و اتاوا وجود دارند و دارای تقویم های رومیزی و دیواری بسیار گسترده ای است که شما می توانید بر اساس سلیقه تان تقویم مورد علاقه خود را تهیه و از عکس های فوق العاده زیبای آن ها لذت ببرید. از میان این تقویم ها می توان به محبوب ترین آن ها یعنی صحنه های کانادا و حیات وحش کانادا اشاره کرد. تقویم کوچک صحنه های کانادا، دارای تصاویر دیدنی و جذاب جئوگرافیک کانادا است که به نمایش یک تصویر از هر استان یا ایالت کشور پرداخته و هزینه این تقویم زیبا با ۱۶ عکس ۸٫۵ در ۸٫۵ معادل ۱۳٫۹۹ دلار است. تقویم حیات وحش کانادا، تقویم رومیزی جمع و جوری با پایه های محکم تا شونده است با تصاویری از ۱۱ تا از حیوانات خاص کانادا و یکی از مزایای خوبی که این تقویم دارد جدول ایام هفته و ماه های این تقویم از تصاویر آن جدا است و می توانید این تصاویر زیبا را از تقویم جدا کنید و آن ها را قاب نمایید. این تقویم در ۱۲ ماه و به ابعاد ۷٫۵ در ۶ هست که هزینه آن معادل ۱۱٫۹۹ دلار کانادا خواهد بود.

۱۲٫    ماگ :

لیوان های قهوه یا ماگ ها می تواند یکی از متداول ترین سوغاتی های کانادا باشد زیرا هم دارای بسته بندی ساده و حمل راحت و آسان است. اکثر گردشگران لیوان هایی با طرح آبشار نیاگارا که در بیشتر شرکت ها و فروشگاه ها می توانید آن را پیدا کنید، خریداری می کنند.

۱۳٫    قاب های پروانه :

این قاب های پروانه ای می تواند هدیه ای عالی برای کسانی که علاقه زیادی به پروانه ها دارند و همچنین لپیدوپتریست ها باشد. کودکان نیز به این قاب های پروانه علاقه زیادی دارند. انواع مختلفی از این قاب های پروانه ای با پروانه های گوناگون و سایز های مختلف وجود دارد که می توانید آن ها را خریداری کنید و به عنوان دکور منزلتان و یا سوغاتی استفاده کنید.

۱۴٫    ژاکت های بافتنی گرم و راحت کانادایی :

اگر علاقه به خرید لباس دارید، می توانید این ژاکت های بافتنی گرم و راحت کانادایی را با خود به منزل ببرید و در زمستان امسال آن ها را به تن کنید. شرکت تجاری کانادا، مجموعه ای گسترده از لباس های با کیفیت را ارائه می دهد که می توانید آن ها را در سفر خاطره انگیز آبشار نیاگارا به تن کنید و در طی ماه های سرد زمستان، شما را گرم نگه دارند.

۱۵٫    حیوانات عروسکی TY :

شرکت تجاری کانادا دارای یک مجموعه گسترده ای از عروسک های مخملی تی وای است. کلکسیونرها و کودکان عاشق این عروسک ها از جمله Teeny Tyها، Peekaboo ها و Beanie ها هستند. کودکان علاقه زیادی به این عروسک ها دارند و همیشه دوست دارند که تعداد زیادی از این عروسک های مخملی را داشته باشند.

امید است مقاله فوق، راهنمای خوبی برای شما در پیدا کردن یک سوغاتی مناسب از کانادا برای عزیزان تان در راه بازگشت از کانادا باشد.

? جهت اخذ مشاوره حضوری و یا مشاوره آنلاین رایگان مهاجرتی و اخذ ویزای تحصیلی، توریستی پنج ساله و یا سرمایه گذاری کانادا می توانید با ما به صورت ۲۴ ساعته از طریق وکلای رسمی مهاجرت و اقامت کانادا و مشاورین خبره در ارتباط باشید.

اعتماد شما سرمایه ماست.

☎??۰۰۱۵۱۴۴۶۲۲۸۴۰

☎??۰۲۱۴۴۸۰۱۰۷۸

? در یک دقیقه فرم ارزیابی رایگان مهاجرتی را تکمیل و شانس خود برای  مهاجرت به کانادا ارزیابی کنید?

?http://iranianmigration.ir/canada-assessme

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

0 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن