كانادا کشوری وسیع، با تنوع جمعیتی زیاد است كه به طور طبیعی نیازهای متنوعی نیز در این كشور وجود دارد. مردمان این کشور نیز به مانند دیگر افراد در سراسر جهان الگوی مصرفی برای مصرف مواد غذایی خود دارند.

الگوی‌ مصرف‌ مواد غذایی‌ در كانادا تحت‌تأثیر تركیبات‌ نژادی‌ مختلف‌ كه‌ در سال‌های‌ اخیر وارد كانادا شده‌اند، تا حد زیادی ‌تغییر یافته‌ است‌. وارد شدن‌ انواع‌ غذاها برای‌ مصرف‌ گروه‌های‌ نژادی‌ مختلف‌ موجب‌ شده تا ذائقه‌‌ كانادایی‌ با انواع‌ طعم‌ها آشنا شده‌، تقاضا برای‌ انواع‌ غذاها به وجود آید.

روند مصرف‌ مواد غذایی‌ در كانادا مانند دیگر جوامع‌ غربی‌ تمایل‌ به‌ مصرف‌ مواد غذایی‌ طبیعی‌ است‌، زیرا ثابت‌ شده كه‌ مواد مصنوعی‌ برای‌ سلامتی‌ مضر است‌، از این رو، مردم‌ گرایش‌ بیشتری‌ به‌ مصرف‌ مواد غذایی‌ طبیعی‌ دارند.

طبق گزارش انجمن صنایع غذایی ارگانیک کانادا، خانواده هایی که یک یا چند فرزند دارند نیز نسبت به استفاده از مواد غذایی طبیعی بیش از سایر خانواده ها اصرار می ورزند. «انجمن تجارت ارگانیک کانادا»(canadian Organic Trade Association) در گزارشی با اشاره به این مطلب که ۶۶ درصد از مصرف کنندگان کانادایی بودجه هفتگی خود را صرف خرید مواد ارگانیک می کنند خبر از افزایش ۱۰ درصدی رویکرد مصرف کنندگان به این گونه از مواد غذایی نسبت به سال گذشته داد.

بر اساس گزارش وبگاه این انجمن ، به گفته Tia Loftsgard مدیر اجرایی این انجمن “مواد غذایی ارگانیک سریع ترین رده در حال رشد را در بخش کشاورزی کانادا داشته است.”

مدیر اجرایی انجمن تجارت ارگانیک کانادا، در بیانیه ای گفت: “این مسئله رشد کلی فروش را در تمامی رده های محصولات ارگانیک را در پی داشته است.”

وی افزود: ”کانادایی ها خواستار تنوع هرچه بیشتر در زمینه کالاهای ارگانیک خود هستند که این موضوع را برای حفظ آرزوهای نسل های بعدی برای زندگی طبیعی تر با محصولات ارگانیک بسیار مهم می دانند.”

طبق این گزارش ، میوه و سبزیجات با ۷۶ درصد بیشترین میزان مواد غذایی خریداری شده را به خود اختصاص داده است و در این رتبه بندی، گوشت قرمز یا گوشت مرغ با رشد ۲۸ درصدی در رتبه دوم قرار دارد یعنی رشدی ۴ امتیازی را نسبت به سال ۲۰۱۶ نشان می دهد.

محصولات لبنی نیز در این رتبه بندی با رشد ۲۷ درصدی حائز مقام سوم شده است که آن هم نسبت به سال گذشته(۲۰۱۶) یک امتیاز رشد نشان می دهد.

برخی‌ از این‌ اقلام‌ مواد مغذی‌ است‌ كه‌ از منابع‌ حیوانی‌ و گیاهی‌ تهیه‌ می‌شود، مانند اسیدهای‌ آمینه‌، چربی‌ها، فیبرها، مواد رنگی‌، آنتی‌اكسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی‌. در كانادا پتانسیل‌ خوبی‌ برای‌ مواد غذایی‌ طبیعی‌ وجود دارد و این‌ مواد، فرصت‌ خوب‌ تجاری‌ در كانادا هستند. در زمینه ‌ مواد دارویی‌ نیز تمایل‌ به‌ مصرف‌ مواد طبیعی‌ وجود دارد و روند تولید به‌ سمت موادغذایی‌ و دارویی‌ طبیعی‌ است‌.
میوه‌های‌ خشك‌ در میان‌ اقلام‌ مختلف‌ خشكبار، بیشترین‌ واردات‌ را طبق آمارهای سال‌ ۲۰۰۷ در کانادا داشته‌ است‌. در این‌ سال‌ رقم‌ واردات‌ میوه‌های‌ خشك‌ در سطح ۹۰۰ میلیون‌ دلار به‌ ثبت‌ رسیده است. رشد واردات‌ میوه‌های‌ خشك‌ در دوره ‌ پنج‌ساله منتهی‌ به‌ ۲۰۰۷ در حدود ۱۷ درصد بوده است.

كشورهای‌ عمده‌ عرضه‌كننده‌‌ میوه‌های‌ خشك‌ در دوره پنج ساله، ایالات‌ متحده‌ آمریكا و كاستاریكا بودند و به طور مثال در سال‌ ۲۰۰۷ به‌ ترتیب‌ ۴۰ و ۱۵ درصد از این‌ بازار سهم‌ داشتند. اكوادور و كلمبيا در رتبه‌های‌ بعدی‌ هستند.

واردات‌ دانه‏ های‌ خوراكی‌ در سال‌ ۲۰۰۷ معادل‌ ۲۰۰ میلیون‌ دلار بود. عرضه‌كنندگان‌ عمده‌ دانه‌های‌ خوراكی‌ به‌ كانادا در این سال، ایالات‌ متحده‌ و برزیل‌ بودند.
واردات‌ سبزی‌های‌ خشك‌ كانادا در سال‌ ۲۰۰۷ به‌ بیش از ۱۰۰ میلیون‌ دلار رسید. واردات‌ این‌ كالا متضمن‌ ۳۸ درصد رشد در دوره ‌پنج‌ساله منتهی‌ به‌ سال‌ ۲۰۰۷ بود. این‌ افزایش‌ منعكس‌كننده بازار قوی‌ و روبه‌رشد برای‌ واردات‌ سبزی‌های‌ خشك‌ در كاناداست‌. سبزی‌های‌ خشك‌ در طول‌ سال‌ در بسیاری‌ از محصولات‌ غذایی‌ مانند سوپ‌ها و محصولات‌ مصرفی‌ نظیر نان‌ شیرینی‌ به‌ كار می‌رود. عرضه‌كنندگان‌ عمده‌ سبزی‌های‌ خشك‌ به‌ بازار كانادا، ایالات‌ متحده‌ و چین‌ هستند.

@iranianmigration

خشك‌ كردن‌ سبزی‌های‌ به‌ روش‌های مختلف‌ انجام‌ می‌شود كه‌ خشك‌ كردن‌ فریز، وكیوم‌، دهیدرات‌ و اوپوریت‌ و خشك‌ كردن‌ با هوا (خشك‌ كردن‌ معمولی‌) از انواع‌ آن است‌. در كانادا سبزی‌ به‌ روش فریز (انجماد) خشك‌ می‌شود كه‌ پرهزینه ‌است‌. بنابراین بیشتر سبزی‌های‌ خشك‌ مصرفی‌ از طریق‌ واردات‌ تأمین‌ می‌شود.

مصرف‌كنندگان‌ عمده‌ سبزی‌های خشك‌ در كانادا عبارت اند از:

صنعت‌ سوپ‌سازی‌ كه‌ تولید کننده سوپ‌های‌ آماده‌ مصرف‌ (اعم‌ ازسوپ‌های‌ خشك‌ و کنسروی) هستند. در تولید غذاهای‌ نژادی‌ نیز تا اندازه‌ای‌ از سبزی‌های خشك‌ استفاده ‌می‌شود.
سایر مصرف‌كنندگان‌ سبزی‌های‌ خشك‌ تریاها و فروشگاه‌ها و نهادها و سازمان‌ها و پردازش‌كنندگان ‌مواد غذایی‌ هستند. طبق‌ آمارهای‌ موجود، صنایع‌ غذایی‌ در كانادا سالانه‌ در حدود ۵۴ میلیون‌ دلار سبزی‌های‌ خشك‌ مصرف‌ می‌كنند. مصرف‌ سبزی‌های خشك‌ در بخش‌ خرده ‌فروشی‌ محدود است‌ و بیشتر به‌صورت‌ طعم‌دهنده‌ در بسته‌ها به‌ صورت‌ تركیبی‌ با محصولات‌ دیگر عرضه‌ می‌شود.

مصرف‌كنندگان‌ عمده ادویه‌ عبارت اند از:

هتل‌ها، رستوران‌ها و صنایعی كه‌ پردازش‌كننده مواد غذایی‌ هستند. بخش‌ دیگر خریداران‌ جزء هستند كه‌ ادویه‌ پردازش‌شده‌ را به‌ مقادیر كم‌ برای‌ مصرف‌ در خانه ‌خریداری‌ می‌كنند. از عصاره‌ ادویه‌ به‌ دلیل‌ محلول‌ بودن‌، طعم‌، رنگ‌ و رایحه‌ و نیز پایین‌ بودن‌ هزینه‌ آن در تولید و پردازش‌ برخی‌ مواد غذایی‌ استفاده‌ می‌شود.

مصرف‌ میوه‌های‌ خشك‌ و دانه‌های‌ خوراكی‌ در دهه‌ اخیر میان كانادایی‌ها بیشتر متداول‌ شده‌ است‌. میوه‌های‌ خشك‌ در تنقلات‌ و خوراكی‌های‌ كودكان‌ مصرف‌ بیشتری‌ یافته‌ و نیز برای‌ طعم‌ دادن‌ به‌ محصولاتی‌ نظیر شیرینی‌‌ و نان از میوه‌های‌ خشك‌ و دانه‌های‌ خوراكی‌ استفاده‌ می‌شود.

امید است مقاله فوق، شما را با مصرف مواد غذایی مختلف در جامعه کانادا آشنا کرده باشد.

? جهت اخذ مشاوره حضوری و یا مشاوره آنلاین رایگان مهاجرتی و اخذ ویزای تحصیلی، توریستی پنج ساله و یا سرمایه گذاری کانادا می توانید با ما به صورت ۲۴ ساعته از طریق وکلای رسمی مهاجرت و اقامت کانادا و مشاورین خبره در ارتباط باشید.

اعتماد شما سرمایه ماست.

☎??۰۰۱۵۱۴۴۶۲۲۸۴۰

☎??۰۲۱۴۴۸۰۱۰۷۸

? در یک دقیقه فرم ارزیابی رایگان مهاجرتی را تکمیل و شانس خود برای  مهاجرت به کانادا ارزیابی کنید?

?http://iranianmigration.ir/canada-assessme

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن