تازه گی ها چهره های هنری برای تولد فرزندشان به خارج از کشور می روند تا فرزندانشان در کشور دیگری به دنیا بیایند و از این طریق به طور خودکار اقامت آن کشور را به دست آورند.
بسیاری از والدین در رابطه با تولد فرزندشان در کانادا از ما سؤال می کردند. به همین علت تعدادی از مهم‌ترین سؤالات در این رابطه را در زیر پاسخ داده‌ایم.

آیا نوزادی که در کانادا متولد می شود تابعیت کانادایی می گیرد؟
بر طبق قانون شهروندی و تابعیت دولت کانادا، فرزندی که در خاک کانادا متولد می شود فارغ از تابعیت مادر و پدر، و نیز ماهیت اقامتی آن‌ها در کانادا (چه به صورت قانونی و غیر قانونی) شهروند کانادا محسوب می گردد و از بدو تولد از تمام مزایای شهروندی کانادا بدون نیاز به زندگی در کانادا، بهره مند می گردد.

شرایط اخذ پاسپورت برای نوزادی که در کانادا متولدشده، چیست؟
درصورتی‌که نوزاد دارای اقوام نزدیک در کانادا نباشد، حتماً برای اخذ پاسپورت کانادایی نوزاد باید از وکیل مورد تائید استان استفاده شود. حتی اگر نوزاد در کانادا اقوام نزدیک داشته باشد، استفاده از وکیل فرآیند اخذ پاسپورت نوزاد را تسهیل می کند.

آیا می توان برای فردی که باردار است جهت تولد فرزندش در کانادا ویزا گرفت؟
بر اساس قوانین سازمان مهاجرت کانادا (CIC)، باردار بودن فرد به تنهایی منجر به رد شدن درخواست ویزای وی نمی شود. اما باردار بودن بر روی مسائل اصلی تصمیم‌گیری افسر ویزا تأثیر می گذارد.

مزایای تولد نوزاد در کانادا چیست؟ 
برای نوزاد: تولد در خاک کانادا و اخذ شهروندی کانادایی در بدو تولد برای نوزاد یکی از بهترین مزایایی است که در آینده نوزاد تأثیرات بسیاری خواهد گذاشت.

با اخذ شهروندی کانادا از بدو تولد، فرزند این گزینه را خواهد داشت تا هر زمان و در هر شرایط وارد کانادا شود و از امکانات آموزشی، درمانی، رفاهی، و …. استفاده کند.
با داشتن پاسپورت کانادا، فرزند شما می تواند به بسیاری از کشور های جهان به راحتی و بدون ویزا سفر کند و حتی در برخی کشورها ازجمله انگلستان و آمریکا، کار و تحصیل کند.
فرزند شما می تواند از بهترین خدمات پزشکی کانادا به صورت رایگان بهره‌مند شود.
فرزند شما می تواند به صورت رایگان در مدارس کانادا تحصیل کرده و برای دانشگاه از تخفیف ویژه‌ای برخوردار شود (هزینه تحصیل دانشگاه را نیز می تواند با وام از استان پوشش دهد).

برای حفظ شهروندی، فرزند شما هیچ‌گونه نیازی به زندگی و یا اقامت در کانادا نخواهد داشت و مادام‌العمر شهروندی کانادایی خود را حفظ خواهد کرد.
برای والدین:

با داشتن فرزندی که شهروند کانادا است والدین به راحتی ویزای بلندمدت کانادا را اخذ خواهند کرد.
هنگامی که فرزند شما به سن ۱۸ سالگی رسید، وی می تواند برای والدین خود را از طریق اسپانسرشیپ اقامت دائم کانادا را اخذ کند.
تا قبل از ۱۸ سالگی فرزند والدین می توانند از امتیاز داشتن فرزند در کانادا برای انواع برنامه‌های مهاجرتی استفاده کرده و به راحتی اقامت خود را کسب کنند.

آیا شخص بارداری که شهروند کانادا نیست و با ویزای توریستی وارد کانادا می شود می تواند از بیمه برای تولد فرزندش استفاده کند؟
درصورتی‌که هنوز فرد باردار نباشد، می تواند خود را بیمه نماید که این بیمه تنها هزینه‌های شرایط ویژه‌ای که به علت بارداری ممکن است رخ دهد را تا هفته سی و یکم بارداری پوشش می دهد. مابقی هزینه‌های درمانی را فرد باید خود پرداخت نماید. برای افرادی که باردار هستند ، هیچ گونه بیمه ای برای زایمان فرزند به آنها تعلق نمیگیرد.

هزینه‌های کلی جهت تولد نوزاد در کانادا به چه صورت است؟
این هزینه ها بسیار متغیر بوده و به شرایط فرد باردار بستگی دارد.

شرایط کلی اخذ ویزا کانادا برای فرد باردار چگونه است؟
اخذ هر نوع ویزا کانادا شامل ارائه مدارک و فرم‌هایی مربوطه، و برطرف کردن هرگونه نگرانی ممکن افسر ویزا می باشد. در رابطه با افراد باردار، این مقوله تا حدی پیچیده‌تر می گردد. اما همان‌طور که قبلاً هم گفته شد، باردار بودن به‌هیچ‌عنوان به تنهایی دلیل رد شدن درخواست ویزا نمی‌تواند باشد.

آیا نوزاد از بدو تولد در خاک کانادا می تواند پاسپورت کانادایی بگیرد؟
نوزادی که در خاک کانادا به دنیا آمده باشد شهروند کانادا محسوب می گردد. اما برای درخواست پاسپورت به اسناد و مدارکی نیاز است که باید آماده شوند و به همراه فرم‌های ویژه به اداره گذرنامه کانادا تحویل داده شوند.

آیا نوزادی که در کانادا از مادر و پدر ایرانی متولد می شود، شهروند ایران محسوب می گردد؟
بر طرق قانون شهروندی ایران، نوزادی که از مادر و پدری ایرانی متولد می شوند، تابعیت ایرانی خواهد داشت و از همان بدو تولد می تواند برای اخذ شناسنامه و سایر مدارک ایرانی خود اقدام کند.

[تعداد: 1   میانگین:  4/5]

0 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن