بر اساس گزارش مرکز انگلیسی پی‌دبلیوسی ، کشورهای برتر برای مقاصد سرمایه گذاری در سال ۲۰۱۸ به ترتیب آمریکا، چین و آلمان انتخاب شدند، کانادا در مقام نهم این لیست قرار گرفت هرچند کانادا همزمان در رتبه سوم جذب سرمایه در دنیا قرار دارد.

نکته جالب این است که در این رتبه بندی هندوستان در رتبه پنجم و بالاتر از ژاپن و فرانسه ایستاده است. مرکز انگلیسی پی‌دبلیوسی جدیدترین گزارش خود بر پایه نظرسنجی از مدیران عامل منتشر کرد. در این گزارش نظر مدیران عامل در خصوص موضوعات مختلفی نظیر رشد‌ اقتصادی، مقاصد سرمایه‌گذاری، تهدیدات جامعه جهانی و… پرسیده شده است. در بخش مربوط به سرمایه‌گذاری، مدیران عامل، همچنان آمریکای شمالی – به‌ خصوص آمریکا – را به‌ عنوان اصلی‌ترین بازار رشد برای ۲۰۱۸ برگزیدند.

فرم ثبت نام مشاوره رایگان برای مهاجرت به کانادا

در این رابطه ۴۶ درصد از مدیران عامل مشارکت‌ کننده در این نظرسنجی آمریکا را به‌ عنوان بهترین مکان رشد کسب‌ و کار و سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اند. این در حالی است که در گزارش سال گذشته نیز آمریکا با کسب ۴۳ درصد آرا در جایگاه نخست قرار داشت. مشابه سال گذشته، پس از آمریکا به ترتیب چین، آلمان و انگلیس در رده‌های دوم تا چهارم بهترین کشورها برای پیشرفت و سرمایه‌گذاری انتخاب شده‌اند. در رده پنجم اما هند جایگاه سال گذشته ژاپن را گرفته است. بهترین و بدترین تغییر نیز به ترتیب مربوط به دو کشور کانادا و مکزیک است. در گزارش سال گذشته کانادا با کسب ۴ درصد آرا در رده انتهایی برترین مقاصد سرمایه‌گذاری قرار گرفته بود. در گزارش امسال اما این کشور با صعودی ۶ پله‌ای در جایگاه نهم این رتبه‌بندی قرار گرفته است. بر اساس نتایج این نظرسنجی جایگاه مکزیک اما از رده هشتم به سیزدهم نزول کرده است. در این رابطه ۱۵ کشوری که در گزارش امسال به‌ عنوان برترین مقاصد پیشرفت کسب‌ و کار و سرمایه‌گذاری رتبه‌بندی شده‌اند به ترتیب عبارتند از:

آمریکا (با کسب ۴۶ درصد آرا)، چین (۳۳ درصد)، آلمان (۲۰ درصد)، بریتانیا (۱۵ درصد)، هندوستان (۹ درصد)، ژاپن (۸ درصد)، فرانسه (۷ درصد)، برزیل (۷ درصد)، کانادا (۶ درصد)، روسیه (۵ درصد)، استرالیا (۵ درصد)، هنگ‌کنگ (۵ درصد)، مکزیک (۴ درصد)، کره‌جنوبی (۴ درصد)، و امارات (۴ درصد).

بر اساس گزارش نظرسنجی از مدیران عامل پی‌دبلیوسی ، به‌ رغم افزایش خوش‌بینی کوتاه‌ مدت به اقتصاد جهان، اما نگرانی مدیران عامل در سراسر دنیا در خصوص اقتصاد و تهدیدهای اجتماعی که کسب‌ و کارهای آنها را تهدید می‌کند، تشدید شده است. برای اولین بار از سال ۲۰۱۲ بخش عمده مدیران عامل عقیده دارند اقتصاد جهانی بهبود خواهد یافت. در واقع تعداد مدیران عاملی که بهبود را برای اقتصادی جهانی پیش‌بینی کرده‌اند نسبت به گزارش سال گذشته دو برابر شده است. در این رابطه ۵۷ درصد از مدیران عامل مشارکت‌کننده در این نظرسنجی بهبود اقتصادی را برای سال آینده و تنها ۵ درصد روند کاهشی را پیش‌بینی کرده‌اند. این در حالی است که ۳۶ درصد از مشارکت‌کنندگان معتقدند وضعیت اقتصاد جهانی بدون تغییر خواهد ماند. گرچه خوش‌بینی بی‌سابقه مدیران عامل در مناطق مختلف از آمریکا شمالی گرفته تا خاورمیانه مشاهده شده اما مناطق آمریکای لاتین، آمریکای شمالی و آسیا-پاسیفیک به ترتیب با آرای مثبت ۶۵، ۶۳ و ۶۰ درصدی خوش‌بین‌ترین تلقی می‌شوند.

نگرانی مدیران عامل در خصوص عواملی که کسب‌ و کارهای آنها را تهدید می‌کند، از دیگر پرسش‌های نظرسنجی پی‌دبلیوسی است. در گزارش سال ۲۰۱۷ مقررات بیش از حد، نااطمینانی از رشد اقتصادی، نوسانات نرخ ارز، دسترسی به مهارت‌های کلیدی و نااطمینانی ژئوپلیتیک به ترتیب ۵ نگرانی اصلی مدیران عامل جهان بود. در گزارش امسال اما نگرانی‌ها در خصوص نااطمینانی از رشد اقتصادی و نوسانات نرخ ارز کاهش یافته و این دو تهدید به رتبه‌های سیزدهم و پانزدهم نزول کرده‌اند. در عوض دو تهدید تروریسم و تهدیدات سایبری جایگاه آنها در میان ۵ تهدید اصلی گزارش امسال گرفته‌اند. در این رابطه ۵ تهدید اصلی سال ۲۰۱۸ از نگاه مدیران عامل به ترتیب عبارتند از: مقررات بیش از حد، تروریسم، نااطمینانی ژئوپلیتیک، تهدیدات سایبری و دسترسی به مهارت‌های کلیدی. در این گزارش همچنین تهدیدات اصلی به تفکیک هر منطقه رتبه‌بندی شده‌‌اند که بر اساس آن در منطقه آمریکای شمالی تهدیدات سایبری، در غرب اروپا پوپولیسم، در آسیا-پاسیفیک دسترسی به مهارت‌های کلیدی، آمریکای لاتین پوپولیسم، در مرکز و شرق اروپا دسترسی به مهارت‌های کلیدی، در خاورمیانه نااطمینانی ژئوپلیتیک و در آفریقا بی‌ثباتی اجتماعی به‌ عنوان مهم‌ترین تهدیدات شناسایی شده‌اند. شرکت خدمات مشاوره‌ای پی‌دبلیوسی در تهیه این گزارش از ۱۲۹۳ مدیرعامل در ۸۵ کشور جهان نظرسنجی کرده است. در این رابطه به‌ منظور در نظر گرفتن اثرگذاری اقتصادهای بزرگ، از تولید ناخالص داخلی کشورها برای اندازه‌گیری میانگین وزنی نتایج استفاده شده است. این نظرسنجی همچنین شرکت‌های حاضر در بخش‌ها و صنایع گوناگون اقتصادها را پوشش داده است. بر این اساس، ۱۱ درصد از مشارکت‌کنندگان از طریق تلفن، ۷۷ درصد به‌ صورت آنلاین و ۱۲ درصد به‌ واسطه پست یا مصاحبه رو‌دررو مورد پرسش قرار گرفته‌اند. به‌ علاوه در اقتصادهای بزرگ شرکت‌های انتخابی حداقل ۵۰۰ نیروی کار و بیش از ۵۰ میلیون دلار درآمد و در ۲۰ اقتصاد بعدی شرکت‌ها حداقل ۱۰۰ نیروی کار و درآمد بیش از ۱۰ میلیون دلار دارند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

0 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن