کانادا مقام نخست نظر سنجی سال ۲۰۱۷ درباره بیشترین تاثیر گذاری مثبت در جهان را از آن  خود کرد،.

بر اساس وب سایت فوروم اقتصاد جهانی، در این نظر سنجی از ۱۸ هزار داوطلب در ۲۵ کشور جهان صورت گرفته است.

تنها ۸۱ درصد از پاسخ دهندگان کانادا را بعنوان با نفوذترین کشور جهان با تاثیر گذاری مثبت در سال ۲۰۱۷ معرفی کردند.

بر همین اساس در این نظر سنجی ایالات متحده آمریکا با ۴۰درصد در مقام نهم این نظر سنجی قرار گرفت.

گزارش کامل این نظرسنجی سابق بر این در رسانه هدهد کانادا منتشر شده بود، جهت دیدن آن روی اینجا کلیک کنید.

در دیگر گزارش منتشر شده توسط فایننشال تایمز، سه چهارم از کارشناسان اقتصادی شرکت کننده در یک تحقیق جدید انجام شده توسط یک موسسه تحقیقاتی معتبر آلمانی گفتند، دولت ترامپ در حال لطمه زدن به اقتصاد جهانی است.

در این تحقیق که از ۹۲۹ کارشناس اقتصادی از ۱۲۰ کشور جهان انجام شده، ۷۳٫۹ درصد از شرکت کنندگان گفته اند، دونالد ترامپ در حال تاثیر گذاری منفی بر اقتصاد جهانی است.

۵۷٫۶ درصد از پاسخ دهندگان نیز گفته اند دولت آمریکا در حال لطمه زدن به اقتصاد آمریکاست.

شرکت کنندگان در نظرسنجی این موسسه مستقر در مونیخ همگی به عدالت اجتماعی و حفاظت از محیط زیست به عنوان دو حوزه ای که بیشترین آسیب را از اقدامات ترامپ دیده اشاره نموده اند.

بخش عمده ای که کارشناسان، یعی ۷۳٫۵ درصد گفته اند که فقرا بیشترین آسیب را از سیاست هایی اجرا شده یا اعلامی ترامپ متحمل شده اند.

بر اساس تحقیق موسسه ایفو: دولت ترامپ همچنین در زمینه تجارت بین الملل، همکاری در سطح سازمان های بین المللی و همچنین صلح و امنیت نیز نمره پایینی را به خود اختصاص داده است.

کارشناسان در کشورهای همسایه آمریکا یعنی کانادا و مکزیک و همچنین ایرلند مدعی شده اند که سیاست های دولت فعلی آمریکا به ویژه تاثیر منفی ای بر کشورهای آنها داشته است.

این در حالی است که اقتصاددانان آمریکایی نگاه مثبت تری به سیاست های دولت ترامپ دارند.

تنها ۳۸ درصد از اقتصاددانان آمریکایی شرکت کننده در این تحقیق گفته اند که سیاست های دولت فعلی آمریکا تاثیرات منفی در داخل این کشور داشته است.

از زمان پیروزی غیرمنتظره ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، اقتصاددانان و دیگر تحلیلگران در مورد تاثیر منفی سیاست های این تاجر سابق بر اقتصاد جهانی هشدار داده اند.

یک سال پیش موسسه ایفو در تحقیق مشابهی اعلام کرده بود که ترامپ یک ریسک عمده برای اقتصاد جهانی محسوب می شود.

در همین حال نخست وزیر جاستین ترودو در حاشیه دیدار با نخست وزیر ویتنام گفت: عجله ای به امضای تجدید نظر معاهده Trans-Pacific ندارد.

جاستین ترودو در سخنرانی در همین رابطه گفت:

ما به دنبال تاثیر گذاری مثبت بر شرایط اقتصاد کانادا هستیم و این اولویت دولت کاناداست.

 در اویل سال ۲۰۱۷ دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، با امضای یک فرمان اجرایی، خروج آمریکا از پیمان شراکت ترانس-پاسیفیک (TPP) را نهایی کرد.

شراکت ترانس-پاسیفیک که تحت کابینه و با پشتیبانی باراک اوباما وارد مرحله مذاکره شده بود، هیچگاه از سوی کنگره آمریکا تأیید نشد.

به همین خاطر خروج از این مذاکرات پیامدهای آنی و واقعی بر سیاست های اقتصادی آمریکا به دنبال نخواهد داشت ولی بیانگر تغییرات بنیادی در دیدگاه تجاری آمریکا تحت کابینه آقای ترامپ خواهد بود.

شراکت ترانس-پاسیفیک یک پیمان تجاری پیشنهادی میان دوازده کشور در سراسر منطقه آسیا-اقیانوسیه است.

هدف این شراکت چند-کشوری، ترویج رشد اقتصادی، ایجاد و حفظ مشاغل، ارتقای نوآوری و تولید و رقابت در عرصه اقتصاد، و کاهش سطح فقر در کشورهای شریک در این پیمان است.

طرح نهایی این پیمان که مذاکرات آن هفت سال به طول انجامیده، در ماه فوریه سال ۲۰۱۶ ارائه و امضا شد و هم اکنون در انتظار ورود به مرحله اجرایی است.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن