اگر تاکنون حتی یک لحظه به مسئله مهاجرت فکر کرده باشید، قطعاً به موضوع دانش زبان انگلیسی یا زبان کشور مقصد اندیشه اید و حتما می دانید که داشتن مدرک زبان یکی از الزامات اصلی مهاجرت است. آیلتس و سلپیپ دو ازمون مهم زبان در کاناداست.

سوابق تحصیلی و شغلی، مهارت های زبان، وضعیت خانوادگی و سن شما همگی از معیارهایی هستند که در پروفایل اکسپرس انتری شما موثر هستند. نمره زبان شما هر چقدر بیشتر باشد، شانس قبولی شما در سیستم رتبه بندی جامع در اکسپرس انتری بیشتر خواهد شد.

از نظر وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا، دو آزمون زبان برای برنامه های مهاجرتی کانادا قابل قبول است:

(Canadian English Language Proficiency Index Program (CELPIP
(International English Language Testing System (IELTS

شباهت ها

هر دوی این امتحان ها برای ارزیابی سطح دانش زبان متقاضیان است.
هر دو آزمون دارای چهار بخش شنیداری، خواندن، نوشتاری و گفتاری Listening, Reading, Writing and Speaking می باشند.
هر دوی این آزمون ها از نظر وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا قابل قبول هستند.

تفاوت ها

آزمون زبان آیلتس به انگلیسی (IELTS (International English Language Testing System به معنای سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی است، یکی از با ارزش ترین آزمون های زبان انگلیسی که هم اکنون در سراسر جهان برگزار می شود. آیلتس در واقع آزمونی بریتانیایی بوده است و از این نظر در برابر تافل، آزمون آمریکایی قرار می گیرد. این آزمون به دست دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می شود.
این آزمون دارای دو گونه آکادمیک و عمومی است که گونهٔ آکادمیک مشکل تر بوده و برای ورود به دانشگاه ها مورد نیاز می باشد و برای اهداف مهاجرتی، گونه عمومی (جنرال) این آزمون مورد نیاز است، برای مثال یکی از شرایط سیستم اکسپرس انتری دولت کانادا، آزمون آیلتس جنرال است.

ورود به فرم رایگان ثبت نام مشاوره مهاجرت

نمرهٔ قبولی برای این آزمون وجود ندارد؛ نمره بندی آزمون آیلتس  از ۰ تا ۹ سطح را شامل می شود. به طور معمول سطح ۵ نمرهٔ متوسط و ۶ به بالا خوب تلقی می شود. دانشگاه کمبریج، دانشگاه آکسفورد و دانشگاه هاروارد آیلتس با حداقل سطح ۷ را می پذیرند.

آیلتس آزمونی ست که برای اهداف تحصیلی، کاری و مهاجرتی کاربرد دارد. در این آزمون، املا و گرامر انگلیسی و آمریکایی هر دو قابل قبول است و از نظر لهجه نیز، تلفیقی از هر دو لهجه آمریکایی و بریتانیایی استفاده می شود.

آزمون زبان سلپیپ به انگلیسی CELPIP برای ارزیابی سطح زبان متقاضی مهاجرت است. این آزمون برای اهداف تحصیلی نیست و تنها برای دریافت اقامت دائم کانادا یا تابعیت کانادا کاربرد دارد. در این آزمون انگلیسی کانادایی مورد استفاده قرار می گیرد و ، املا و گرامر آمریکایی و بریتانیایی هر دو قابل قبول است.
این آزمون دارای دو گونه عمومی با چهار مهارت  ((CELPIP-General Test و عمومی با دو مهارت (CELPIP-General LS Test) است که گونه اول یعنی عمومی با چهار مهارت برای درخواست اقامت دائم کاناداست و گونه دوم یعنی گونه عمومی با دو مهارت گفتاری و شنیداری برای درخواست تابعیت (سیتی زنی) کاناداست.

متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق سیستم اکسپرس انتری، بایستی آزمون سلپیپ جنرال را امتحان دهند. این آزمون در ۵۰ نقطه جهان در کشورهای کانادا، آمریکا و امارات متحده عربی برگزار می شود.

وزارت مهاجرت کانادا، نمره زبان متقاضیان را بر اساس (Canadian Language Benchmark (CLB می سنجد. در این جداول می توانید نحوه تبدیل نمره آیلتس و سلپیپ به CLB را در وب سایت وزارت مهاجرت کانادا بیابید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

2 دیدگاه

غزاله · فوریه 14, 2019 در 12:17 ق.ظ

آیا شما در خصوص ایرانیانی که امتحان CELPIP داده باشند و مقایسه آن در خصوص نمره دهی نسبت به ّIELTS اطلاعی دارید؟ چون همانگونه که اطلاع دارید اخذ نمره ۷ در رایتینگ IELTS بسیار دشوار شده

    سردبیر · فوریه 23, 2019 در 7:04 ب.ظ

    به زودی کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت برای سرعت بیشتر می توانید از لینک ارتباط سریع با تلگرام پایین سایت استفاده کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن