نرخ اشتغال و میزان درآمد افراد هرچند طبق اطلاعات و آمار ارتباط مستقیم با سطح و نوع تحصیلات آکادمیک آنها داشت اما در دنیای جدید بنظر میرسد این الگو در حال تغییر کردن است. امروزه با وجود حجم عظیمی از اطلاعات آنلاین و ویدئوهای آموزشی و سایر روشهای جدید دریافت اطلاعات و کسب مهارت و همچنین رواج خودآموختگی ارزش مهارت روز به روز بالاتر میرود و جایگزین مدرک میشود. بعبارت دیگر میان دو نفر که یکی مدرک دارد و دیگری مهارت دارد کارفرمایان ترجیح میدهند کسی که مهارت بیشتری دارد را استخدام کنند هرچند مدرک نداشته باشد. امروزه بنظر میرسد با مدرک دیپلم دبیرستان هم شما میتوانید زندگی خوبی داشته باشید. در اینجا ده شغلی را که بدون نیاز به مدرک دانشگاهی میتوانید درآمد زیادی از آنها کسب کنید نام میبریم. لازم بذکر است که برخی از آنها ممکن است نیاز به دوره کوتاه مدت کالج یا برخی گواهینامه ها داشته باشند.

فرم ثبت نام رایگان برای مهاجرت

·       راننده ترانزیت : ۲۹،۵۲۹ تا ۶۳،۴۸۰ دلار. برای این کار در تورنتو میبایست دیپلم دبیرستان و گواهینامه کلاس G داشته باشید و همچنین شرایط صدور گواهینامه C را داشته باشید.

·       کنترل ترافیک هوایی و کار در برج مراقبت : ۳۷،۳۳۰ تا ۱۴۳،۵۲۳ دلار. این کار بعنوان یکی از پر استرس ترین مشاغل شناخته میشود اما اگر شما بتوانید از بار مسئولیتش برآیید درآمد خوبی خواهید داشت. برای این کار داشتن دیپلم دبیرستان و گذراندن دوره های مختلف رادیو تلفنی، NAV و داشتن گواهینامه کنترال ترافیک هوایی نیاز است.

·       رادیوتراپیست : ۳۹،۲۷۵ تا ۹۴،۴۶۷ دلار. یک گواهینامه کالج یا از بیمارستان برای رادیوگرافی نیاز است. همچنین برای امور تکنولوژیست در پزشکی هسته ای گواهینامه مروبطه نیاز است و برای رادیوتراپی گواهینامه مخصوص رادیوتراپیست ها.

·       اوپراتور رئاکتور هسته ای : ۲۳،۸۳۹ تا ۱۵۱،۰۰۶ دلار. مدرک دیپلم دبیرستان نیاز است اما نیاز به تجربه کاری در برخی رشته های مرتبط و یا برق و قدرت هست و برای بعضی پستها افراد ملزم به گذراندن دوره های ۳ تا ۵ ساله نیز هستند تا تجربه لازم را کسب کنند.

·       طراح و برنامه ریز شبکه (Web developer) : ۳۲،۱۸۶ تا ۶۷،۵۲۱ دلار. بیشتر افرادی که در این زمینه ها کار میکنند بطور تجربی و خودآموخته وارد این حرفه شده اند و بسیار هم موفق بوده اند.

·       آشپز : ۳۸،۹۰۳ تا ۸۲،۲۸۶ دلار. برای این کار ممکن است در کنار مجوزهای بهداشتی لازم دیپلم دبیرستان نیز نیاز باشد. شغل آشپزی در کمال تعجب جزء مشاغلی که پر استرس هستند ارزیابی شده و آشپز خوب میتواند درآمد خوبی داشته باشد.

·       مشاور املاک : ۲۴،۶۲۶ تا ۱۰۵،۱۰۰ دلار. مشاورین املاک در تورنتو بطور متوسط ۵۵،۰۰۰ دلار در سال درآمد دارند و در ونکوور ۵۲،۰۰۰ دلار. این ارقام ممکن است کم بنظر رسد اما باید در نظر داشت که بیشتر مشاورین املاک نیمه وقت کار میکنند. دیپلم دبیرستان و مجوز مشاور املاک مورد نیاز است.

·       لوله کش : ۳۲،۷۰۰ تا ۸۲،۳۶۷ دلار. معمولا دیپلم دبیرستان بعلاوه ۵ سال سابقه کار و کارآموزی مورد نیاز است.

·       افسر آتش نشان: ۵۰،۵۴۹ تا ۱۳۹،۱۰۷ دلار. معمولا برای این کار دیپلم دبیرستان بعلاوه ده سال سابقه کار مورد نیاز است تا وارد کار مدیریتی در آتش نشانی شوید.

·       منشی دادگاه: ۳۰،۷۳۲ تا ۹۴،۲۲۸ دلار. برای این کار باید دوره دو ساله را گذرانده باشید و بتوانید با سرعت ۲۲۵ کلمه در دقیقه تایپ کنید.

·       متصدی بار: ۱۸،۰۰۰ تا ۱۰۰،۰۰۰ دلار. گاهی متصدیان بار درآمدهای ۶ رقمی دارند اما این همیشه و برای همه نیست. برای اینکار باید مهارت کسب کنید و شخصیت جذابی داشته باشید.

توجه داشته باشید که شما میتوانید در مشاغل دیگری نیز همین میزاد درآمد ها را بدون مدرک داشته باشید. مشاغلی مثل نویسندگی، مدیریت پروژه، ادیتوری و،،، برای داشتن درآمد بالا میبایست مهارتهای فردی خود را تقویت کنید و بتوانید در چرخه سودآوری شرکتها نقش مؤثری از خود نشان دهید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

2 دیدگاه

سوالات آزمون آیین نامه · آوریل 29, 2018 در 12:10 ب.ظ

ممنون خیلی کمک کرد.

    سردبیر · آوریل 29, 2018 در 2:01 ب.ظ

    خواهش می کنم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن