هزینه زندگی در مونترال کمتر از سایر شهرهای کانادا مانند ونکوور و تورنتو است. در نظر سنجی هزینه زندگی در مونترال کانادا از ۲۰۹ شهر، مونترال در رتبه ۱۲۹ قرار گرفته است. مونترال دارای دومین اقتصاد بزرگ در کانادا است و صنایع اصلی آن تجارت، مبادلات مالی، تکنولوژی و فرهنگ است. با وجودی که مونترال در میان ایالت های کانادا ارزان قیمت است، هزینه زندگی در مقایسه با شهرهای خاص آمریکا و آسیا هنوز بسیار بالا است.

شرایط و هزینه زندگی در مونترال کانادا
تاثیر بد هزینه کم زندگی در مونترال این است که اغلب حقوق ها کمی پایین تر از بقیه شهرهای کانادا است، اما این امر اغلب به صنعتی که فرد در آن کار می کند وابسته است. صنایع موفق عبارتند از بازی، هوا فضا و فیلم. بسیاری از مهاجران که به مونترال می روند می بینند که مسکن ارزان و قابل دسترس است. مونترال از کمبود مسکن ارزان قیمت مانند دیگر شهرهای کانادا، کالگری برخوردار نیست. مهاجران می توانند یک آپارتمان کوچک زیبا را در مرکز شهر برای حدود ۱۵۰۰ CAD در هر ماه اجاره کنند. هزینه های آپارتمان در مونترال کانادا به قرار زیر می باشد:

آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر  CAD1200
آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز ۱۰۰۰ CAD
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر  CAD1،۸۰۰
آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز ۱،۴۵۰ CAD

برای ثبت نام در فرم رایگان کلیک کنید

هزینه تحصیل در مونترال کانادا
آموزش عمومی در مونترال برای ساکنین آزاد است، اما اگر بچه های مهاجران مسلط به زبان فرانسوی باشند مدرسه دولتی واقعا گزینه انتخابی نیست. مدارس دولتی انگلیسی در دسترس هستند، اما کودکان باید شرایط مختلفی برای پذیرش داشته باشند برای مثال، یکی از والدین آنها باید در ایالت کبک به زبان انگلیسی تحصیل کرده باشد.

اکثر مهاجران تصمیم می گیرند که فرزندان خود را به مدارس خصوصی یا مدارس بین المللی ارسال کنند که مطابق با برنامه درسی کشورشان باشد. هر چند این گزینه ها بسیار گران هستند. اگرچه هزینه زندگی در مونترال در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ آمریکای شمالی نسبتا کم است، دانشجویان خارجی باید انتظار داشته باشند که مبلغ زیادی پول برای اسکان و خرید لباس های زمستانی و کتاب برای دوره های تحصیل در کانادا صرف کنند.

هزینه خوراک و حمل و نقل در مونترال کانادا
در مونترال، هر دو مواد غذایی و صرف غذا در بیرون نسبتا مقرون به صرفه هستند. مهاجران باید قادر به یافتن انواع رستوران هایی باشند که برای هر ملیتی غذا سرو می کنند و متناسب با هر بودجه ای است. همچنین مونترال دارای یک سیستم حمل و نقل عمومی موثر و ارزان است. مهاجران می توانند یک کارت Opus بخرند و با شارژ کردن، اعتبار آن را بالا ببرند. در زیر به هزینه خوراک و حمل و نقل اشاره شده است:

۱۲ عدد تخم مرغ ۳٫۳۰ CAD
شیر (۱ لیتر) ۲،۲۰ CAD
برنج (اکیلوگرم) ۳٫۱۵ CAD
یک عدد نان سفید ۳٫۲۰ CAD
کوکا کولا ۲ CAD
کاپوچینو ۳٫۷۰ CAD
نرخ تاکسی/کیلومتر ۱٫۷۰ CAD
نرخ اتوبوس یا قطار به مرکز شهر ۳٫۲۵ CAD
بنزین یا گازولین (هر لیتر) ۱٫۱۶ CAD

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

0 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن