با استفاده از امکان کار ضمن تحصیل در کانادا می توانید تجربه کاری بسیار خوبی کسب کنید، به ویژه اگر قصد دارید پس از فارغ التحصیلی برای دریافت (PR  اقامت دائم) درخواست دهید. همچنین با داشتن مشاغل نیمه وقت می توانید هزینه تحصیل و هزینه زندگی خود در کانادا را تا حدودی تامین کنید.

با داشتن ویزای دانشجویی کانادا  و اخذ مجوز کار می توانید به مدت ۲۰ ساعت در هفته کار ضمن تحصیل در کانادا داشته باشید. با این حال، این حداکثر تعداد ساعت های مجاز است و می توانید تعداد ساعات کاری را کاهش دهید. معمولاً به دانشجویان توصیه می شود که حداکثر ۱۲ ساعت در هفته کار کنند، چرا که تعداد ساعات کاری بیشتر ممکن است روی عملکرد تحصیلی دانشجو تأثیر منفی بگذارد. بنابراین، در صورتی که قادر به حفظ تعادل کار و تحصیل و زندگی در کانادا نباشید ، می توانید تعداد ساعات کاری را کاهش دهید.

در خصوص کار ضمن تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی می توان بیان نمود که در تمام دانشکده ها و دانشگاه ها تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد که در آن فرصت های شغلی مربوط به کار در محوطه دانشگاه درج می شود. تعدادی وب سایت کاریابی نیز در دسترس است که حاوی اطلاعاتی در مورد مشاغل های مختلف برای متقاضیان اینترنشنال است.

شما می توانید برای کار پاره وقت دانشجویی در کانادا در کافه ها، رستوران ها، کافی شاپ ها، فروشگاه های خرده فروشی مانند پوشاک یا فروشگاه کالاهای ورزشی، کتابفروشی، کتابخانه و … کار کنید. همچنین می توانید به عنوان نجات غریق یا مربی شنا در استخر یا ساحل دانشگاه کار کنید. اگر به چند زبان مسلط باشید، می توانید به عنوان مترجم کار کنید. با توجه به اینکه کانادا یک جامعه چند فرهنگی است، خدمات مترجمی در سطح گسترده مورد نیاز است.

لازم به ذکر است بیان شود، در ابتدای ورود به کانادا افراد زیادی با موقعیت های شغلی مهم و موثری که در کشور خود داشتند، جهت ادامه تحصیل به کانادا ورود میکنند که باید حضور ذهن داشت که شروع چنین شغل هایی در جامعه چند فرهنگی و چند ملیتی کانادا جهت تثبیت حضور و تعامل با جامعه کانادایی و تقویت زبان انگلیسی و فرانسه می باشد و به هیچ وجه باعث تنزل شخصیت شما نخواهد بود.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
دسته‌ها:

0 دیدگاه

Comment on this FAQ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن