از زمانی که نسخه جدید پاسپورت کانادایی در جولای ۲۰۱۳ میلادی عرضه شد، روزنامه ‌نگاران امنیت بالای آن را ستایش کرده‌ اند. پاسپورت جدید کانادا، یک چیپ الکترونیکی درون خود دارد که عکس صاحب پاسپورت را درونش ذخیره می ‌کند و همین مسئله احتمال جعل‌ آن را پایین می ‌آورد. همچنین این پاسپورت بر خلاف پاسپورت‌ های قبلی هر ۱۰ سال نیاز به تمدید دارد نه هر ۵ سال.

اما پاسپورت جدید کانادایی مشخصه‌ های معمولی هم دارد. در صفحات داخلی تعدادی عکس بی ‌رنگ دیده می ‌شوند؛ از ساختمان پارلمان‌ گرفته تا عکس پدران کنفدراسیون که به نظر می ‌رسد دولت قصد داشته به کمک آنها تکه ‌هایی از تاریخ کانادا را بازسازی کند.

برای شروع فرایند مهاجرت به کانادا کلیک کنید

از دید منتقدان، کانادای امروز، کانادای چند فرهنگی و مدرن، در این مدرک مهم حضوری ندارد.

اما این هفته یکی از کاربران سایت Reddit راز بزرگ پاسپورت جدید کانادا را فاش کرد. اگر پاسپورت را در زیر نور فرابنفش بگیرید، نقاشی ‌هایی جای عکس ‌های قدیمی تاریخی را می‌ گیرند.

به نوشته “نشنال ‌پست”، پاسپورت جدید کانادا زیر نور فرابنفش، ساختمان خواب ‌آور پارلمان در پاسپورت تبدیل می ‌شود به صحنه آتش‌ بازی. یا آبشار نیاگارا در روز، تبدیل می ‌شود به تصویر دل ‌انگیز آبشار در شب.

این کشف جدید، ادعای ضد جعل بودن پاسپورت کنونی را تقویت می ‌کند؛ چرا که جعل این نقاشی‌ ها و صفحات تقریبا غیرممکن است و ماموران فرودگاه وقتی پاسپورت را زیر نور مخصوص بگیرند به راحتی متوجه اصل بودن یا نبودن آن خواهند شد.

نکنه جالب اینجا است که هیچ کدام از مسئولان دولتی کانادا موقع معرفی پاسپورت جدید اشاره ‌ای به این ویژگی‌ ها نکرده بودند و در طول دو سال اخیر راز آن کاملا مخفی مانده بود.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

0 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن