به گزارش خبرگزاری “مهر” با توافق عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاسکال بریسویل، قائم مقام وزیر امور خارجه کنفدراسیون سوئیس در شهر برن پایتخت سوئیس، سوئیس حافظ منافع ایران در کانادا شد.

 

قرارداد مربوط به این تصمیم در طول سفر ۲۳ خرداد ۹۸ عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران به سوئیس امضا شد.

 

در بیانیه دولت سوئیس آمده است:

 

“مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران در روزهای ۱۲ و ۱۳ ژوئن (۲۲ و ۲۳ خرداد) با همتایان سوئیسی خود درباره مسائل منطقه ای، دوجانبه، مسایل حقوق بشری و قضایی تبادل نظر کردند”.

 

این بیانیه می افزاید:

 

“همچنین درباره تنش های اخیر که بر ثبات منطقه و جهان اثر داشته است هم تبادل نظر شد و دو طرف یک توافق خوب اداری هم به امضا رساندند.

 

دولت سوئیس در این بیانیه آورده است: در بخش دو جانبه، اجرای نقشه راه مصوب سال ۲۰۱۶ مورد ارزیابی قرار گرفت که با وجود شرایط دشوار، مسائل کشاورزی و علوم با موفقیت همراه بوده است.

 

هیات های مذاکره کننده همچنین مسایل امنیت در مناطق درگیری در خاورمیانه به خصوص مناطق تنش آفرین منطقه ای و راه های کاهش آن را مورد تبادل نظر قرار دادند”.

 

دولت سوئیس در بیانیه خود به امضای توافقنامه فعالیت دفتر حفاظت منافع ایران در کانادا از سوی برن هم اشاره و تاکید شده است ارائه خدمات کنسولی بخشی از این قرارداد نیست.

 

در سال ۲۰۱۲ در دوره نخست‌وزیری استیون هارپر، کانادا روابط دیپلماتیک‌اش را با ایران قطع کرد.

 

در واقع، در ۱۷ شهریور ۱۳۹۱ کانادا به طور یکجانبه در پاسخ به سیاست خارجی ایران و نگرانی از تأمین امنیت دیپلمات‌های کانادایی سفارت خود را در تهران تعلیل کرد و روابط دیپلماتیکش را با ایران به حالت تعلیق درآورد.

 

پس از انتخاب جاستین ترودو به سمت نخست‌وزیر کانادا، هر دو کشور مذاکرات خود را برای ازسرگیری روابط، آغاز کرده‌اند اما تاکنون به نتیجه مثبتی نیانجامیده است.

 

سفارت ایران در شهر اتاوا در خیابان متکالف شهر اتاوا و سفارت کانادا در تهران در خیابان کوه نور (شهید سرافراز) تهران، واقع شده‌اند.

 

در ادامه این مطلب پیشنهاد می کنیم که مجموعه مطالب آموزشی و مهاجرتی ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، تلگرام، توئیتر و فیس بوک از دست ندهید.

 

[تعداد: 1   میانگین:  5/5]

0 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن