پاسپورت کانادا گذرنامه ای است که کانادا برای شهروندانش صادر می‌کند. این مدرک نشان دهنده این است که صاحب آن دارای شهروندی کاناداست و برای مسافرت به کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد

Image result for canada passport visa free countries

 

.همانطور که در تصویر فوق مشاهده میکنید کانادا یکی از معتبر ترین کشورها در رده اعتبار پاسپورت در دنیا می باشد

فهرست Henley & Partner تنها یکی از شاخص های متعدد اعتبارسنجی پاسپورت در جهان است که گذرنامه ها را بر اساس دسترسی شهروندان آنها برای سفر به کشورهای دیگر رتبه بندی می‌کند.

این رده بندی که به اختصار (HPI) نامیده می‌شود، یک رده بندی جهانی برای انتخاب معتبرترین پاسپورت های دنیا بر اساس آزادی سفر شهروندان به سایر نقاط این کره خاکی است. شاخص گذرنامه هنلی بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) و ۱۹۹ گذرنامه و ۲۲۷ مقصد سفر رتبه بندی خود را انجام می‌دهد.

بر اساس این رتبه بندی؛ باید ذکر کرد کانادا پس از کشورهای ژاپن؛ آلمان؛ سنگاپور؛ فنلاند؛فرانسه؛ ایتالیا؛ پرتغال؛ بریتانیا؛ آمریکا؛ در کنار کشورهایی همچون دانمارک قرار گرفته است.

به طور کلی قدرت پاسپورت یک کشور را تعداد سفرهای بدون نیاز به روادید یا ویزا به سایر کشورهای جهان تعیین می‌کند. برخی کارشناسان پیش بینی می‌کنند که با خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، ممکن است که تردد شهروندان این کشور بدون نیاز به ویزا به سایر مناطق اروپا به خطر بیافتد.

بر طبق اعلام شاخص پاسپورت هنلی؛ پاسپورت کانادا یکی از قوی ترین پاسپورت های دنیا با قابلیت سفر به ۱۸۶ کشور بدون ویزا است.

در واقع کانادا در رتبه ۴ قدرتمندترین پاسپورت های دنیا بالاتر از کشورهایی نظیر استرالیا و نیوزیلند قرار گرفته است.

بر طبق این شاخص؛ ژاپن با قابلیت سفر به ۱۸۹ کشور بدون ویزا در صدر این فهرست قرار دارد.

Image result for passport canada

در تصویر فوق؛ نمونه ای از گذرنامه های کانادایی قابل رویت است.

  • قوانین کانادا به شما این اجازه را می‌دهد که تابعیت دوگانه داشته‌ باشید. بنابراین می‌توانید علاوه‌ بر داشتن پاسپورت اصلی، از پاسپورت کانادایی خود برای مسافرت استفاده کنید.
  • همچنین، از یکم جولای ۲۰۱۳ میلادی، دولت کانادا تصمیم گرفت همه پاسپورت‌های جدید در کانادا به‌صورت الکترونیکی درآید که مشابه پاسپورت‌های آبی هستند با این تفاوت که از لحاظ سرقت هویت از امنیت بالاتری برخوردارند. این کارت الکترونیکی حاوی اطلاعات شخصی مسافر به‌همراه یک نشان امنیتی است که ثابت می‌کند گذرنامه توسط دولت کانادا صادر شده‌ است.

امیدواریم این متن شما را با پاسپورت کانادا و مزایای آن آشنا کرده باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو وقت مشاوره رایگان با وکلای مهاجرت کانادا از هم اکنون با ما در تماس باشید.

راه ارتباطی با مهاجرت برای ایرانیان
?دفتر کانادا
۰۰۱۵۱۴۴۶۲۲۸۴۰

?دفتر تهران
☎۰۲۱۴۴۸۰۱۰۷۸
☏۰۲۱۴۴۸۱۰۰۱۴

?وبسایت
?http://iranianmigration.ir/canada-assessment/

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

0 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن