مدارس کانادایی به علت کیفیت و نظارت دقیقی که روی آنها وجود دارد، از دیرباز مورد توجه بسیاری از مهاجرین خارجی بوده است. همچنین نباید در این زمینه نظارت مستمر و چند جانبه دولت فدرال کانادا طی سالیان اخیر را در این زمینه نادیده گرفت.

در این مقاله سعی بر آن داریم، به معرفی مدارس کانادایی و جزییات آن بپردازیم.

تحصیل در مدارس کانادا در مقاطع دبستان و دبیرستان یکی از درخواستهای والدین جهت ثبت نام فرزندانشان در مدارس کانادا می باشد.امکانات متنوع مدارس کانادا ، نحوه تدریس و یادگیری زبان دوم باعث جذابیت این مدارس برای خانواده ها شده است .والدین می توانند از این طریق راه مهاجرت به کانادا را نیز برای خود همراه سازند.

جهت تحصیل در مدارس ابتدایی و دبیرستان کانادا ،مدارس متفاوتی وجود دارد.همه کودکان و نوجوانان سنین ۶ تا ۱۸ سال فرصت تحصیل در مدارس کانادا را دارند.سال تحصیلی مدارس کانادا، معمولا از اواسط شهریور ( اوایل سپتامبر) آغاز و در خرداد ماه به پایان می رسد.

تعطیلات تابستانی مدارس کانادا حدود ۲ ماه می باشد.همچنین در ماه های مارس و دسامبر نیز تعطیلات یک هفته ای یا ده روزه سال نو نیز دارند. شروغ کلاسها در مدارس کانادا در برخی شهرها ساعت ۹ صبح و برخی دیگر ۸ صبح می باشد و ساعت ۱۵:۳۰ و یا ۱۴:۳۰ به اتمام می رسد.

مدارس کانادا در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل می باشند.

مدارس کانادا

در کانادا مدارس در دو سطح تقسیم بندی شده اند:

مدارس ابتدایی کانادا (Elementary)

این مدارس کانادا دانش آموزان را از سال اول تا سال ششم تحصیلی می پذیرند. برخی از مدارس کانادا واحدهای کودکستان و مهد کودک را نیز داشته و کودکان سنین ۴ و ۵ سال را نیز می پذیرند.

مدارس دبیرستان کانادا

این مدارس کانادا ،دانش آموزان سال هفتم تا دوازدهم را می پذیرند.دوره تحصیلی در دبیرستان مونترال از هفتم تا یازدهم می باشد و پس از آن دانش آموزان می بایست برای ادامه تحصیل در کالج های مونترال اقدام نمایند.

برای اخذ دیپلم از مدارس کانادا، دانش آموزان می بایست حداقل ۳۰ واحد درسی ( Credit ) را در ۴ سال بگذرانند و علاوه بر آن ۴۰ ساعت نیز در فعالیت های عمومی شرکت نمایند .

تحصیل در مدارس عمومی کانادا

پذیرش مدارس عمومی کانادا از طریق آموزش و پرورش صورت می پذیرد و این مدارس بصورت رایگان برای خانواده های مقیم ،سیتی زن و PR کانادا می باشد.

تحصیل در مدارس خصوصی کانادا

این مدارس با دریافت شهریه اقدام به ارائه سرویس می نمایند. خانواده های غیر مقیم کانادا نیز می توانند با اخذ پذیرش تحصیلی از این مدارس کانادا اقدام به اخذ ویزای تحصیلی برای فرزندانشان نموده و برای ادامه تجصیل در این مدارس ثبت نام نمایند.

تحصیل در مدارس نمونه وتیزهوشان کانادا Gifted Program

تحصیل در این مدارس کانادا نیازمند شرکت در امتحان تست هوش توسط یک روانشناس می باشد که در صورت بدست آوردن حدنصاب به آموزش و پرورش معرفی می گردند.این مدارس ظرفیت مخدود دارند.

تحصیل در مدارس کاتولیک کانادا

مدارس کاتولیک همانند مدارس عمومی از برنامه درسی آموزش و پرورش پیروی می کنند. اما مدارس کاتولیک فقط برای دانش آموزان مسیحی می باشند.

مدارس فارسی کانادا

یک سری مدارس خصوصی ایرانی نیز عمدتا در شهرهای بزرگ کانادا وجود دارند که یک یا چند روز در هفته به ارائه برنامه های فارسی می پردازند. در این مدارس سعی می شود بچه های ایرانی از زبان و ادبیات فارسی دور نمانند..

طبق قانون ، بچه ها در کانادا باید به مدرسه بروند . با توجه به ایالت  یا منطقه محل زندگی ، بچه ها ممکن است در سن ۵ یا ۶ سالگی  مدرسه را شروع کنند و

تحصیلاتشان را ادامه دهند  تا زمانی که انها  مابین ۱۶ و ۱۸ سالگی برسند .

مدارس در کانادا

با کودکستان شروع می شوند و ادامه می  یابند از پایه های ۱ تا ۱۲

معمولا سال تحصیلی  شروع می شود در اواخر اگوست ( اوت)  و پایان می یابد تقریبا در اواخر ژوئن .

در طول سال تحصیلی از روز دوشنبه  تا جمعه دایر است ( به جز در طی تعطیلات )

به دانش اموزانی که با موفقیت دبیرستان را به پایان برسانند ، مدرک دیپلم اعطا می شود .

مدارس در کانادا هم به زبان انگلیسی  و هم مدارسی به زبان فرانسوی وجود دارند .( حتی در مناطقی  که یک زبان رواج بیشتری نسبت به زبان دیگر دارد . )

اگر شما  و خانواده ی تان در طول سال تحصیلی به کانادا وارد شده اید ، با هیئت امنای مدرسه ی محل خودتان تماس بگیرید تا یک مدرسه ای برای بچه هایتان پیدا کنند .

این به عهده ی اولیای دانش آموزان است که نوع مدرسه ی بچه هایشان را انتخاب کنند .

انواع مدارس در کانادا

مدارس دولتی رایگان

مدارس خصوصی شهریه ای

آموزش در منزل

مدارس انگلیسی زبان  یا فرانسوی زبان ( در بیشتر مناطق )

شهریه مدارس در کانادا

هزینه شهریه مدارس در کانادا با توجه به عوامل مختلفی از جمله نوع مدرسه خصوصی، دولتی و شبانه روزی بودن، نوع شهر و ایالت ،نزدیک بودن به مرکز شهر ،امکانات کمی و کیفی مدرسه و … تعیین می گردد لذا از متقاضیان علاقه مند به تحصیل در کانادا در خواست می گردد حهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با شهریه مدارس کانادا با کارشناسان شعبه فرمانیه لیگال اپلای تماس حاصل فرمایند

 ثبت نام در مدارس کانادا

ثبت نام در مدارس کانادا در ۲ ورودی سپتامبر (شهریور-مهر) و ژانویه (دی-بهمن) صورت می گیرد. ثبت نام در اکثر مدارس کانادا بصورت   IN ROLLING به این معنا که شما همیشه نسبت به ثبت نام فرزندتان می توانید اقدام کنید اما از آنجایی که برای ورود تحصیلی به کانادا برای ما ایرانیان بحث ویزا تحصیلی وجود دارد باید نسبت به سریعترین زمان ممکن برای ثبت نام در مدارس کانادا اقدام نمایید. بعد ار ثبت نام در مدارس بین المللی کانادا فرزند شما از تمام امکانات و مزایای یک شهروند کانادایی برخوردار خواهد بود برای اطلاعات بیشتر در این زمینه یا کارشناسان شعبه فرمانیه لیگال اپلای تماس حاصل فرمایید.

مزایای تحصیل در مدارس کانادا

با توجه به فراگیر شدن تحصیل در مدارس کانادا به بررسی مزایای تحصیل در کانادا می پردازیم:

عدم نیاز یه داشتن مدرک زبان و یادگیری زبان در مدارس در حین تحصیل در کانادا

تحصیل فرزندان در یکی از امن ترین کشورهای دنیا

امکان همراهی والدین بصورت همزمان با فرزند که اصطلاحا به آن ویزای همراه نیز گفته می شود که همراه می تواند یا برای ویزای موقت کانادا (Temporary Resident Visa) که یکی از شاخه های ویزای توریستی می باشد اقدام نماید یا برای ویزای مجوز کار آزاد یا (Open Work Permit) اقدام نماید که با این مجوز کار آزاد می تواند در کشور کانادا کار کند.

امکان بهره گیری از بهترین امکانات آموزشی 

درباره مدارس کانادا:


در کانادا، مدارس دولتی توسط هیئت مدیره مدارس دولتی (
school board) اداره می شوند. مدارس خصوصی هم وجود دارند. آنها توسط هیئت مدیره مدارس

دولتی اداره نمی شوند و یا با کمک های دولتی تامین بودجه نمی گردند.

بعضی از والدین، “مدرسه خانگی” را برای فرزندان خود انتخاب می کنند- در این گزینه کودکان در خانه می مانند و پدر و مادر کودکان (هر دو یا یکی) به عنوان معلم آنها عمل می کنند.

والدینی که این گزینه را انتخاب می کنند، باید علت انتخاب این گزینه و برنامه آموزشی خود را به وزارت آموزش و پرورش ارائه دهند.  

طبق قانون ، کودکان از سن ۶ سالگی تا ۱۶ سالگی باید به مدرسه بروند. البته بیشتر بچه ها رفتن به پیش دبستانی را از سن ۵ سالگی آغاز می کنند.

 

مقاطع تحصیلات

 – کودکستان (آموزش اجباری پیش دبستانی)

کودکانی که حداقل ۵ سال سن دارند و یا در روز ۳۱ دسامبر سال تحصیلی، ۵ ساله می شوند می توانند ثبت نام کنند.


– مدرسه ابتدایی 
Elementary (کلاس های ۶ – ۱)

 – مدرسه متوسطه Intermediate ( کلاس های ۹ – ۷ )


– دبیرستان 
High school (کلاس های ۱۲ – ۱۰)


برای تمام افراد مقیم کانادا، آموزش عمومی از کودکستان تا کلاس
۱۲۲، رایگان می باشد.

کالج ها و دانشگاه ها هر چند از بعضی اعتبارات دولتی استفاده می کنند، اما رایگان نیستند.

ولی دارای بورس و وام بدون بازگشت هستند که باید طبق قوانین استان محل اقامت خود برای آن اقدام کنید.

ضروری است به این نکته توجه داشته باشیم  که به دلیل طول مدت زمانی که برای یادگیری یک زبان جدید لازم است،

ممکن است بعضی از دانش آموزان تازه وارد قادر نباشند تا مانند همسالان متولد کانادای خود، در سن هفده یا هجده سالگی فارغ التحصیل شوند.

سطح انگلیسی دانش آموز و مقطع تحصیلی وی در زمان ورود به کانادا، در این مورد تاثیر گذار است

 

نکته:


۱٫ اگر وضعیت تحصیلی فرزند شما در مدرسه در سطح خوبی قرار دارد (بالاتر از حد متوسط)، ثبت نام او در برنامه دیپلم بین المللی را مد نظر داشته باشید، زیرا با این برنامه، فرصت های شغلی و آموزشی بیشتر و بهتری پیش روی او خواهد بود.

۲٫ توجه داشته باشید که سیستم نمره دهی در مدارس کانادا ممکن است با سیستم  نمره دهی در کشور اولیه شما تفاوت داشته باشد.

۳٫در کانادا معمولا دانش آموزان در سالهای ابتدایی، نمرات توصیفی می گیرند و در ادامه، نمره درسی آنها با تعیین درصد و یا از نمره A (بهترین نمره) تا F(بدترین نمره) مشخص می شود.

برای گرفتن اطلاعات بیشتر در مورد سیستم نمره دهی در مدرسه و سطح کلاس فرزندتان با معلم او صحبت کنید.

منطقه بندی مدارس

تعیین مدرسه فرزندتان، با توجه به آدرس محل زندگی شما انجام می شود. دانش آموزانی که در مدارس منطقه بندی شده در ناحیه زندگی شان تحصیل می کنند،

می توانند از امکانات سرویس حمل و نقل (اتوبوس مدارس) برای رفت و آمد به مدرسه استفاده کنند.


البته اگر خانه شما خیلی نزدیک به مدرسه باشد و امکان رفت و آمد پیاده وجود داشته باشد، ممکن است اتوبوس مدرسه به کودک شما اختصاص داده نشود.


نکته:

سرویس های مدارس کانادا به رنگ زرد تیره است و به منظور اطمینان از ایمنی دانش آموزان، به علائم و چراغ های خاصی مجهز هستند.


دانش آموزان مهاجر جدید از طریق مراحل زیر در مدرسه ثبت نام می شوند:


الف- پذیرش اولیه در اداره نیو کامرز (انجمن تازه واردین) توسط بخش خدمات دانش آموزان مهاجر

اولین مرحله از مراحل ثبت نام دانش آموزانی که در سنین تحصیلی هستند، توسط والدین آنها انجام می شود.

والدین، مدارک و اطلاعات مهم مورد نیاز را به تیم مورد نظر در اداره نیوکامرز (انجمن تازه واردین) ارائه می کنند.

از این مدارک فتوکپی گرفته شده و در بایگانی نگهداشته می شوند. پس از آن این تیم ، ادامه مراحل ثبت نام  دانش آموزان را پیگیری نموده و به عنوان مدافع دانش آموزان مهاجر در سیستم آموزشی عمل می کنند.


چه مدارکی برای ثبت نام نیاز است ؟


– مدرک تایید سن فرزندتان – شناسنامه یا پاسپورت

– مدرک تائید آدرس – اجاره نامه آپارتمان و یا قرارداد اجاره با نام و آدرس شما

– مدرک تائید وضعیت مهاجرتی فرزندتان – مدرک سابقه ورود (Landing document) یا کارت   PR 

– سابقه واکسیناسیون – مدرکی که نشان دهد فرزند شما در کشور مبدا واکسینه شده است

– سوابق آموزش قبلی و یا ریز نمرات سالهای گذشته – این سوابق در تعیین سطح کلاسی مناسب برای فرزندتان کمک می کند.

سنجش سطح زبان


برای سنجش سطح زبان، لازم است تا هر دانش آموز مهاجر جدید، جلسه ای را با مرکز پذیرش 
EAL / FAL وزارت آموزش و پرورش داشته باشد  = EAL ) زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم،   = FAL زبان فرانسه به عنوان زبان دوم).

به جز در مواردی که فرانسه، اولویت اول زبان فرزند شماست، کارشناس سنجش EAL در این مرکز، مرحله پذیرش را به انجام می رساند و از شما (بعنوان پدر و مادر) اجازه انجام سنجش زبان فرزندتان را می گیرد.

در این مرحله تعیین می شود که فرزند شما در هنگام ورود به سیستم آموزشی، چقدر به حمایت اضافی در زبان انگلیسی نیاز دارد.

تیم مورد نظر در اداره نیوکامرز (انجمن تازه واردین) ، به منظور کمک به شما، وقت قرار ملاقات حضوری با مرکز فوق را تعیین نموده و در صورت تقاضا، یک نفر مترجم را برای همراهی شما در این جلسه، در نظر خواهند گرفت.

با توجه به نتایج حاصل از سنجش زبان، متخصص سنجش EAL ، توصیه های کمکی را در مورد EAL انجام می دهد.

ممکن است به دانش آموزان توصیه کنند که کلاسهای تدریس خصوصی EAL را بگذرانند ویا با هماهنگی با کلاس های عادی، در مدرسه با یک معلم سیار EAL کار کنند.

اگر دانش آموز، قبلا از توانایی قوی در برقراری ارتباط با زبان انگلیسی برخوردار باشد، برای او استفاده از کلاس های عادی مدرسه و بدون هیچ نوع پشتیبانی در آموزش EAL ، توصیه خواهد شد.


تعیین سطح


هنگامی که دانش آموزان در مدرسه ثبت نام می کنند، تعیین سطح کلاس آنها با توجه به عوامل مختلف زیر تعیین می شود: سن، کلاسی که در کشور مبدا خود آن را به پایان رسانده اند، سطح زبان انگلیسی آنها، و غیره.

نکته:

سطح کلاس دانش آموز جدید، توسط هیئت مدیره مدرسه و خود مدرسه تعیین می شود.

ثبت نام در مدرسه:


مدرسه در کانادا : به محض اینکه محل مدرسه، سطح کلاس، و نیازهای پشتیبانی 
EAL تعیین شد، برای شما و فرزندتان تاریخ و زمان مشخصی برای انجام ثبت نام تعیین خواهد شد.

در هنگام ثبت نام، مترجم (در صورت نیاز)، نماینده ای از مرکز EAL وزارت آموزش و پرورش و مدیر مدرسه حضور خواهند داشت و خانواده نیز جهت آشنایی با مدرسه، در آنجا گشت می زنند. 

جلسه آشنایی:


مدرسه در کانادا : همه والدین و دانش آموزان تازه وارد، به جلسه ای برای آشنایی با سیستم مدرسه، دعوت می شوند.

به منظور اطمینان از انتقال مفاهیم اطلاعات ارائه شده، مترجمی نیز در آنجا حضور خواهد داشت تا تمام اطلاعات ارائه شده را به زبان اول شما ترجمه نماید.


زبان:


زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم (
EAL)

پس از اینکه دانش آموز تازه وارد در مرکز پذیرش EAL مورد سنجش قرار گرفت و نیاز او به پشتیبانی زبان انگلیسی معین گردید، معلم های آموزش دیده ویژه ای (با نام معلمان سیار) کار با دانش آموز را شروع خواهند کرد.

معلمان سیار به دانش آموزان کمک می کنند تا به اهداف تحصیلی برنامه های مدارس خود دست یابی پیدا کنند.

در طول سال نیز، دانش آموزان تحت نظارت هستند تا میزان پیشرفت آنها تعیین شده و نیاز آنها به این پشتیبانی اضافی سنجیده شود.

یادگیری بهتر زبان:

* فرزندتان را تشویق کنید تا به صحبت کردن، خواندن، و نوشتن به زبان خودش ادامه دهد. کودکانی که در زبان مادری خود فرهیخته باشند زبانهای دیگر را آسان تر یاد می گیرند.


* فرزندتان را تشویق کنید تا بعد از مدرسه بهمراه دیگر دانش آموزان در فعالیت ها و ورزش های گروهی شرکت کند. زیرا در این برنامه ها وی به زبان انگلیسی صحبت خواهد کرد.

زبان فرانسه:

اگر زبان فرانسه، برای فرزند شما در اولویت باشد، چندین گزینه وجود دارد:


Core French –که از پایه ۴ شروع می شود.


– برنامه 
French Immersion که از کودکستان آغاز می شود.


– برنامه 
French Immersion که از پایه ۷ شروع می شود (که “late immersion” هم نامیده می شود)


– برنامه 
French First Language که مختص کودکانی است که حداقل یکی از والدین آنها فرانسوی زبان باشند.


بسیاری از والدین با اینکه حتی فرانسه زبان هم نیستند، تصمیم می گیرند فرزند خود را در یکی از برنامه های زبان فرانسه (فرنچ ایمرژن) ثبت نام کنند.

از آنجایی که فرانسه نیز یک زبان رسمی در کانادا محسوب می شود، دانستن آن می تواند به معنای یافتن فرصت های آموزشی و شغلی بیشتر در آینده باشد.

توجه داشته باشید که همه مدارس برنامه فرنچ ایمرژن را ارائه نمی دهند.

سیاست و مقررات مدرسه:

سیاست های مدرسه، مقررات و ضوابطی هستند که برای کسب اطمینان از رفتار قابل قبول دانش آموزان و کارکنان مدرسه و حفظ منافع افراد مرتبط، وضع شده اند. نمونه هایی از سیاست های وضع شده در مدارس عبارتند از:

سیاست مراقبت در اماکن آموزشی:


این سیاست از آن جهت طرح شده است تا اطمینان حاصل شود که مدارس، محیط کاری و آموزشی سالم، مطمئن، و حمایت کننده از دانش آموزان و پرسنل مدرسه می باشند.

این سیاست، نحوه رفتار افراد در مدارس با یکدیگر را هدایت می کند و با این هدف تدوین شده است که دانش آموزان و کارکنان، به تفاوت های منحصر به فرد و ارزشی هر کسی، توجه، علاقه، و احترام نشان دهند. این سیاست شامل قانون “عدم تماس” هم می شود، اگر دانش آموزی، تماس فیزیکی با دانش آموز دیگری نداشته باشد، می تواند سوء نیتی در او وجود نداشته باشد.

ولی در مورد رفتارهایی شامل آزار و اذیت، خشونت، تبعیض، قلدری، آزار جنسی، تهدید، تجاوز، و داشتن سلاح هیچ اغماضی وجود ندارد.

حضور و غیاب در مدرسه:

حضور منظم، از آن جهت لازم است تا از فرصت های یادگیری فرزندان شما بطور بهینه استفاده شود و شرایط لازم برای ارزیابی آنها نیز تامین گردد.

اگر کودکی در کلاس حضور نیابد و یا نیاز به ترک مدرسه در زمان زودتری داشته باشد، والدین او باید با مدرسه تماس بگیرند و یا با نامه اطلاع دهند.

اقدامات انضباطی:


مدرسه در کانادا : اقدامات انضباطی، به شدت و تکرار تخلف بستگی دارند. این اقدامات می تواند.

شامل موارد زیر باشد:

اخطار، نگهداشتن دانش آموز در مدرسه در ظهر و یا بعد از ساعات مدرسه، تماس با والدین، تکالیف اضافی مدرسه، گفتگو با دانش آموز، متوقف نمودن فعالیت های فوق برنامه و یا تعلیق از مدرسه.

لازم به ذکر است که در کانادا، معلمین مجاز به استفاده از تنبیه بدنی در مورد کودکان نیستند.

سیاست های فوق برنامه:


مدرسه در کانادا : فعالیت های فوق برنامه آن دسته از فعالیت های مربوط به مدرسه می باشند که در خارج از کلاس درس صورت می گیرد.

بخشی از قوانین مربوط به فعالیتهای فوق برنامه عبارتند از

– فرم های رضایت والدین باید قبل از شرکت در هر فعالیت فوق برنامه تکمیل شود. عدم امضا فرم، به معنای عدم مشارکت محسوب می شود.

– هزینه های های متناسب باید پرداخت شود.

– دانش آموزان باید از مقررات رفتار عمومی، پیروی کنند.

– اگر بخاطر یکی از اقدامات انضباطی، کودکی از مدرسه اخراج شده و یا به حالت تعلیق درآید این اخراج و یا تعلیق، همه فعالیت های فوق برنامه را نیز در برمی گیرد.

نکات مهم:


۱٫ دانش آموزان کتاب هایی را که از کتابخانه مدرسه قرض گرفته و نیز کتاب های درسی که در مدرسه دریافت می کنند، را باید با کیفیت قابل قبول به مدرسه بازگردانند.


۲٫ بیشتر مدارس، مقرراتی را در مورد استفاده از تلفن های همراه، دوربین های ویدئویی و عکاسی، پخش کننده های موسیقی و دیگر وسایل الکترونیکی دارند.

در اکثر مدارس استفاده از چنین وسایلی در کلاس ممنوع است و در بعضی از آنها، دانش آموزان مجاز نیستند که در کل اماکن مدرسه، از آنها استفاده کنند.

۳٫ دانش آموزان مجاز نیستند که در اماکن مدرسه و یا برنامه هایی که با حمایت مالی مدرسه انجام می شود،

هر گونه مواد غیر قانونی برای آنها (الکل و مواد مخدر) را بهمراه داشته باشند، یا آنها را بفروشند و یا تحت تاثیر مصرف آن مواد باشند.استعمال دخانیات در اماکن مدرسه مجاز نمی باشد.


۴٫ به منظور اطمینان از تامین امنیت دانش آموزان، آنها بایستی به راننده اتوبوس خود احترام بگذارند و به آنچه که او می گوید توجه نمایند. هر نوع سوء رفتار در اتوبوس، به مسئولین مدرسه گزارش می شود.

 

تکالیف درسی:


مدرسه در کانادا : دانش آموز، و نیز والدین حامی وی، مسئول تکمیل تکالیف مدرسه او می باشند. اگر متوجه شدید که فرزندتان بسختی دارد تکالیف مدرسه اش

را انجام می دهد، با معلم او تماس بگیرید.

نکته:

در بعضی از روزها هیچ تکلیفی به دانش آموزان داده نمی شود. در چنین روزهایی، تشویق کردن کودک به انجام فعالیت های آموزشی دیگر (مانند مطالعه کتاب، نقاشی یا نواختن موسیقی)، ایده خوبی است.

مصاحبه والدین و معلمین:


مدرسه در کانادا : در هر سال تحصیلی، دو بار مصاحبه رسمی بین والدین و معلمین صورت می گیرد. توصیه می شود حتما  در این مصاحبه ها شرکت کنید.

 

علاوه بر مصاحبه های زمان بندی شده، هریک والدین می توانند در زمان های لازم، جلسه دیگری را با معلم برنامه ریزی کنند.


اداره نیوکامرز (انجمن تازه واردین) ، در صورت لزوم مترجمی را برای مصاحبه های والدین و معلم ها و نیز هر گونه ارتباط دیگری با مدرسه فراهم می کند.

پوشیدن لباس مناسب محیط مدرسه


مدرسه در کانادا : در مدارس، بچه ها لباس فرم نمی پوشند. دانش آموزان باید لباسهایی را بپوشند که مناسب محیط مدرسه باشد.

پوشیدن تی شرت یا دیگر لباس هایی که دارای پیام هایی اهانت آمیز باشند و یا به ترویج فعالیت های غیر قانونی و یا غیر اخلاقی می پردازند قابل قبول نمی باشد.


مطمئن شوید که کودکان شما با توجه به آب و هوا، لباس می پوشند. در زمستان هوا بسیار سرد است و دانش آموزان باید از کلاه، ژاکت های زمستانی، شلوار برفی ، دستکش و چکمه های زمستانی استفاده کنند.

دانش آموزان ملزم به پوشیدن لباس های ورزشی و کفش ورزشی در کلاس تربیت بدنی می باشند.

توجه به رعایت بهداشت شخصی (برای خود یا دیگران) بشدت توصیه می شود. در هنگام حضور در مدرسه،

باید از مصرف محصولات بهداشتی شخصی که دارای بوی شدید باشند اجتناب نمود، زیرا افرادی هستند که از بوی قوی آزرده و ناراحت شده و یا به آن آلرژی دارند.


غذا خوردن در مدرسه


برنامه صبحانه – در بعضی از مدارس ابتدایی و راهنمایی، صبحانه مغذی بطور رایگان در دسترس همه دانش آموزان می باشد.

 

دانش آموزانی که مایل به شرکت در این برنامه هستند، بایستی حدود ۳۰ دقیقه قبل از شروع کلاس ها، در مدرسه حاضر باشند.


ناهار – در ساعت ناهار کودکان مدارس ابتدایی مجاز به ترک محوطه مدرسه نیستند مگر اینکه مجوز کتبی از والدین خود داشته باشند.

 

کودکان باید ناهار خود را همراه خود از خانه بیاورند. ناهار در کلاس خورده می شود. بعلاوه برای دانش آموزان ابتدایی، زمانی نیز برای صرف غذای میان وعده در صبح وجود دارد .


در مدارس مقطع متوسطه و دبیرستانها، محل های غذاخوری (تریا) وجود دارد که در آنجا دانش آموزان می توانند ناهار خریداری نموده و یا غذایی که از خانه می آورند را بخورند .

 

دانش آموزان کلاس ۷ و بالاتر معمولا مجاز هستند که در صورت تمایل در طول زمان ناهار، محوطه مدرسه را ترک کنند.

 

نکته:

به دلیل اینکه بعضی از کودکان به بادام زمینی آلرژی شدید دارند، این سیاست در بعضی از مدارس وجود دارد که دانش آموزان نباید مواد غذایی حاوی بادام زمینی یا محصولات دارای بادام زمینی را به عنوان میان وعده یا ناهار همراه خود بیاورند.

وسایل شخصی در مدرسه


مدرسه در کانادا : دانش آموزان ابتدایی باید در مدرسه کفش های مدرسه را بهمراه داشته و پس از ورود به کلاس آنها را بپوشند.

 

قفسه ای در اختیار آنها قرار می گیرد که دانش آموزان می توانند کفش های بیرون خود، ژاکت، ظرف نهار، و غیره را در آن نگهداری کنند.


در مدارس مقطع متوسطه و دبیرستانها، یک کمد فلزی برای هر دانش آموز اختصاص یافته و این کمدها برای نگهداشتن لباس ها و کتاب ها می باشند. دانش آموز باید رمز قفل کمد خود را داشته باشد و آنرا را قفل نماید.

نکته:

دانش آموزان نباید اقلام قیمتی را به مدرسه بیاورند – مدرسه مسئولیتی در قبال گم شدن یا دزدیده شده این اقلام ندارد.

نارضایتی فرزند از مدرسه


مدرسه در کانادا : در طی تغییراتی که در زندگی کودکان اتفاق می افتد، آنها ممکن است احساس اضطراب کند. این مسئله می تواند نحوه تفکر و احساس آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

اگر فرزند شما مشکلاتی دارد، کارکنان مدرسه و تیم برنامه می توانند به شما کمک کنند. اگر او در یکی از شرایط زیر است، باید با معلم یا کارکنان تماس بگیرید:

– در مدرسه ناراحت باشد

– در زبان انگلیسی، نیاز به کمک بیشتری داشته باشد

– تکلیف مدرسه را متوجه نشود

– کار مدرسه را بیش از حد سخت و یا بیش از حد آسان ببیند

– با کودکان دیگر، مشکلاتی داشته باشد.

.

.امیدواریم این متن شما را با شرایط تحصیلی در مدارس کانادا و مزایای آن آشنا کرده باشد

.برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو وقت مشاوره رایگان با وکلای مهاجرت کانادا از هم اکنون با ما در تماس باشید

راه ارتباطی با مهاجرت برای ایرانیان
?دفتر کانادا
۰۰۱۵۱۴۴۶۲۲۸۴۰

?دفتر تهران
☎۰۲۱۴۴۸۰۱۰۷۸
☏۰۲۱۴۴۸۱۰۰۱۴

?وبسایت
?http://iranianmigration.ir/canada-assessment/

 

[تعداد: 2   میانگین:  1.5/5]

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن