انتظار بچه دار شدن و هزینه های آن می تواند استرس زا باشد، مخصوصا زمانی که برای کشوری دیگر، فرد خارجی محسوب شوید و بچه را در کشوری به جزء میهن خود به دنیا آورید.

هر کشوری سیستم بهداشت مختص به خود را دارد. به عنوان شخصی که میهن خود را ترک کرده است، ممکن با هزینه سرسام آور درمانی مواجه شوید و گزینه های گیج کننده ای روبرویتان قرار گیرد که انتخاب را برای شما سخت کنند.

هر ساله حدود ۳۹۰٫۰۰۰ کودک در کانادا متولد می شوند و اگر شما هم یکی از مادران خوش شانس باشید، این راهنمای تخصصی و کامل را مطالعه کنید، زیرا برایتان مفید خواهد بود. با خواندن این مطلب میانگین هزینه های درمانی و بهداشتی، و هزینه های بیمارستان مخصوص هزینه تولد نوزاد در کانادا را متوجه خواهید شد.

هزینه تولد نوزاد در کانادا چقدر است؟

هزینه ی IVF در کانادا چقدر است ؟

اولین تست مربوط به کودک ( تستی که هنگامی که کودک در شکم مادر است را گویند) در سال ۱۹۷۸ میلادی به وجود آمد. از آن زمان تاکنون پیشرفت های زیادی در زمینه درمانی حاصل شده است، که از میان آن ها می توان تست IVF را نام برد، که به زن و شوهر  کمک می کند که مشکل باردار شدن را برطرف کنند. بعد از همه ی این موارد، در هر ۸ زن و شوهر، ۱ زوج تا حدودی این مشکل را دارند، اما به راستی هزینه این تست چقدر است؟

آیا فردی که شهروند کانادا محسوب نمی شود یا بازدید کننده ای که به عنوان توریست با ویزای توریستی پنج ساله کانادا وارد این کشور می شود، یا حتی سایر مراجعه کنندگان به کانادا، می توانند IVF یا تست باروری را انجام دهند؟ ایا این تست انجام می شود؟

در صورتی که شما شهروند کانادا نباشید، مراجعه کننده، یا توریست در کانادا باشید، می توانید به یک کلینیک خصوصی IVF برای درمان مراجعه کنید و در این زمان مانعی وجود نخواهد داشت. اگر چه، شما بایستی هزینه های بیشتری را پرداخت کنید و به صورت آزاد ویزیت شوید و هیچ گونه کمک و مساعدت مالی نخواهد بود و یک راه برای حل این مشکل وجود خواهد داشت و این است که تحت حمایت برنامه جهانی بهداشت باشید و گواهی آن را به همراه داشته باشید.

هزینه تولد نوزاد در کانادا چه میزان است؟

در کل، به علت بهداشت جهانی کانادا، کانادا مرکز جهانی برای درمان توریست ها است . اگرچه، برای تست های خاص مانند تست IVF لزوما مراجعه به آن ارگان ها به منزله پرداخت هزینه کمتر نیست و تفاوت قیمتی کمی را مشاهده خواهید کرد .

پول رایج در کانادا همان دلار است ولی به نام دلار کانادا. صورت نوشتاری ان CAD یا C$ نوشته می شود تا از دلار خود را متمایز کند. اگر میخواهید پول رایج کشور خود را با C$ مقایسه کنید، از مبدل ( تبدیل کننده ) های پول رایج انلاین بهره ببرید .

در ذیل شرح جزئیات هزینه های تولد فرزند به صورت تقریبی ذکر شده است:

تست IVF در کانادا                                     میانگین قیمت (CAD)

تست IVF (مجموع هزینه)                           C$7.750 – C$25.000

هزینه دارو ها ی مربوط به تست آی وی اف     C$2.500 – C$7.000

هزینه   ICSI(انتقال اسپرم)                         C$200 – C$1500

انتقال رویان  (اف ای تی)                            C$100 – C$1.500

ذخیره رویان (به صورت سالیانه)                    C$150 – C$300       

شایان ذکر است، اهدا کننده تخمک یا رویان در کانادا ممنوع است.

آیا سازمان مالی یا سازمان بهداشت در کانادا وجود دارد که بخشی از هزینه تست IVF را بر عهده بگیرد؟

سیستم سلامت عمومی در بعضی از ایالت های کانادا پرداخت مقداری هزینه از تست IVF را بر عهده می گیرند. برای مثال، در ایالت اونتاریو، هزینه های یک چرخه کامل IVF را طول زندگی زن بر عهده می گیرند اما این کار را فقط برای یک بار انجام می دهند .

کبک , پیشنهاد بر عهده گرفتن هزینه های این تست را برای زوج هایی که هیچ فرزندی ندارند بر عهده می گیرد و این کار را از طریق شارژ کارت های بانکی انجام می دهند یا این که تخفیف زیادی برای این کار به زن و شوهر می دهند .

موارد و قانون ها و محدودیت های زیادی وجود دارد که نشان می دهد چه افرادی مشمول این قانون هستند، بنابراین بایستی قوانین مربوطه به هر ایالت و به خصوص ایالت محل سکونت خود را بدانید. لازم به ذکر است که بدانید بعضی از موسسه های خصوصی که در زمینه  IVF  نیز فعال هستند، حاضر به قبول قسمتی از هزینه های این تست هستند .

در اینجا به سازمان هایی اشاره می کنیم که می توانید در زمینه تست های باروری به آنها اشاره کنیم :

 دولت مردان کانادا – گزینه های درمان باروری

 کلینیک های باروری در کانادا

 خط نت درمان باروری

 درمان باروری در اونتاریو

کانادا   IVF

 

در صورت بیمه داشتن یا بیمه نداشتن، هزینه تولد نوزاد در کانادا چقدر است؟

کانادا دارای مرکز های درمانی و بهداشتی عمومی  در قالب سیستم های پیشرفته است که می توانید از آن استفاده کنید. اگر شما شهروند یا ساکن کانادا به صورت موقت هستید، نیز می توانید از این سیستم سلامت و درمان استفاده کنید. با ان شرایط، هزینه های بچه داری یا داشتن بچه در این کشور، کانادا از هزینه های رایگان می باشد تا پرداخت صد ها دلار در اتاق ها و بیمارستان های خصوصی .

تصویر زنان باردار در یک بیمارستان در کانادا

اقامت کانادا از طریق زایمان به چه صورت است؟

بسیاری برای دریافت اقامت کانادا و مهاجرت به این کشور،  این روش را انتخاب می کنند یعنی اقامت کانادا از طریق زایمان.

توریست ها، بازدید کنند گان و افرادی که شهروند کانادا نیستند، بایستی هزینه های زیادی از جیب خود پرداخت کنند مگر اینکه گواهینامه و برگه بیمه جهانی را دارا باشند که در این صورت هزینه را پوشش می دهد. در اینجا به هزینه های بچه دار شدن در در کانادا، بدون بیمه یا عدم دسترسی به سیستم بیمه ای کانادا بدین گونه است :

فرزند متولد شده به صورت معمولی (زایمان طبیعی):           C$5.000 – C$8.000

تولد به صورت زایمان سزارین:                                         C$10.000 – C$12.000

حال، سوال پیش می آید که آیا شخصی که ساکن کانادا نیست یا بازدید کننده ای با ویزای توریستی یا سایر ویزاها به کانادا می آید، می تواند بچه ای در کانادا به دنیا آورد؟ ایا این مورد در کانادا قابل انجام است؟

اگر می خواهید بچه خود را در کانادا به دنیا آورید، مخصوصا زمانی که ساکن کانادا نیستید، می توانید از خدمات درمانی و بهداشتی بهره مند شوید. اگر چه، سیستم خدمات درمانی و بهداشتی در کانادا زیر بار پرداخت هزینه ها نمی رود و آن ها را پرداخت نمی کند . شما بایستی گواهینامه بیمه جهانی را دارا باشید در صورتی که نمی خواهید هزینه های بیشتری را از جیب بپردازید .

تولد مخصوص به توریست در کانادا بسیار معروف است چرا که این کشور یکی از معدود کشور هایی است که به هر کودکی که در خاک کشورش به دنیا آید، این حق و اجازه را می دهد که شهروند کانادایی محسوب شود، صرف نظر از اینکه والدینش توریست هستند یا وضعیت ویزا هایشان به چه صورت است! (اقامت کانادا از طریق زایمان)

میانگین هزینه تولد نوزاد در کانادا دقیقا چقدر است؟

متوسط هزینه ها در صورت عدم تحت پوشش بیمه بودن در کانادا و متوسط هزینه ها در صورت دارا بودن بیمه در کانادا به صورت ذیل است:

در صورت عدم بیمه بودن:

مراجعه و مراقبت های قبل از زایمان، در هر مراجعه:     C$100 – C$150    

مراجعه های قبل از فراصوت:                                    C$300 – C$500    

به دنیا اوردن کودک در بیمارستان:                    C$5.000 – C$8.000

بخش زایمان سزارین در بیمارستان:               C$10.000 – C$12.000

تولد فرزند در خانه و به همراه ماما:                                      C$2.500    

 

در صورت دارا بودن بیمه کانادایی:

مراجعه و مراقبت های قبل از زایمان، در هر مراجعه:         C$0

مراجعه های قبل از فراصوت:                              C$0 – C$300

به دنیا آوردن کودک در بیمارستان:                    C$0 – C$100

بخش زایمان سزارین در بیمارستان:                   C$0 – C$1.00

تولد فرزند در خانه و به همراه ماما:                   C$860 – C$2.00

حال، سوال بعدی این است که متوسط هزینه های اقامت در بیمارستان های کانادا بعد از به دنیا آوردن کودک چقدر است؟

از مراقبت های قبل از زایمان گرفته تا استراحت در قسمت زایشگاه بعد از زایمان، بسیاری و بهتر بگوییم اکثر مادر ها در کانادا فقط برای یک زمان خاصی در بیمارستان حضور خواهند داشت .

متوسط زمان لازم برای ماندن مادر در بیمارستان چقدر است؟

متوسط زمانی که مادر را بعد از زایمان در بیمارستان نگه می دارند تا زمانی مرخصی ۲ تا ۳ روز است. اگر فرزند در قسمت C بیمارستان به دنیا آید، این مدت زمان به ۴ روز نیز ممکن است افزایش یابد .

هنگامی که مادر ها به بیمارستان مراجعه می کنند، وسایلی که باید با خود همراه داشته باشند، باید تمام آزمایشات را که قبل از زایمان انجام داده اید را نیز با خود به همراه داشته باشید و وسایلی که برای آرامش است از قبیل لوازم آرایشی و اسباب توالت، چند دست لباس برای مادر و کودک تازه متولد شده به همراه داشته باشد .

به چه مدارکی نیاز دارم تا بتوانید اقامت کانادا از طریق زایمان بگیریم؟

وقتی که برای زایمان به بیمارستان مراجعه می کنید، بایستی کپی از مدارک زیر را با خود همراه داشته باشید :

 ۱- برنامه تولد کودک ( اینکه کودک چند ماهه است و …)

 ۲- آزمایشات انجام داده در صورتی که ان ها را با خود به همراه دارید

 ۳- کارت بیمه یا کارت سلامت

 ۴- پاسپورت و ویزا ( اگر در دسترس است و از شما خواسته شد)

 ۵- شماره سلامت ( در صورت اجرایی بودن).

چگونه تولد نوزاد خود را در کانادا ثبت کنید ؟ اقامت کانادا از طریق زایمان؟

هر ایالت در کانادا روندی دارد که مربوط به ثبت فرزند است که این روند در هر ایالت متفاوت است پس سعی کنید که اطلاعاتی در این زمینه به دست آورید دقیق و کامل باشد. برای مثال، در ایالت انتاریو، کودک باید در ۳۰ روز اولی که به دنیا آمد در سیستم ثبت شود. وقتی که شما به صورت آنلاین ثبت نام می کنید، می توانید به طور رسمی برای گواهینامه کودک، شماره ملی درخواست بدهید و برای بهره بردن از مزایای کانادا نام نویسی کنید .

اگر ملیت من کانادایی نباشد اما فرزند خود را در کانادا به دنیا آورم، آیا کودک تازه متولد شده من باید بین کانادا و کشور خود یکی را انتخاب کند یا اینکه شهروندی کانادا را می گیرد؟

هر فرزندی که در کانادا به دنیا می آید این حق را دارد که یک شهروند کانادا باشد و هیچ ارتباطی به ملیت یا شهروندی والدین او ندارد. بعد از اینکه تولد کودک خود را سیستم ثبت کردید و درخواست کد و شماره ملی را دادید تا این امر ثابت شود، می توانید به صورت ذیل برای کودک خود پاسپورت تهیه کنید :

۱- کامل کردن فرم درخواست

۲- جمع آوری مدارکی که ثابت کند کودک در کانادا به دنیا امده است

 ۳- فراهم کردن ۲ عکس برای پاسپورت

۴- فراهم کردن مدارکی برای اثبات اصل و نسب یا قیومیت قانونی

 ۵- پیدا کردن یک کفیل و موکل

۶- پرداخت کردن هزینه های درخواست

 ۷- ارسال تمام مدارک جمع اوری شده به :دولتمردان کانادا، سازمان پاسپورت QC K1A 0G3 , 

مرخصی های مربوط به زایمان برای پدر و مادر در کانادا چقدر است؟

پدر و مادر های کانادایی می توانند از مزایا مرخصی پدر و مادر بهره ببرند ولی تنها در صورتی این امر امکان پذیر است که حداقل در سال ۶۰۰ ساعت کار کرده باشند و این مقدار ثبت شده باشد .

یک گزینه ۱۸ ماهه مرخصی برای پدران نیز موجود است که می توانند تا ۳۳% از هزینه های هفتگی خود را بدست اورند، و یا اینکه یک گزینه ۱۲ ماهه دیگر نیز است که ۱۲ ماهه است که ۵۵% از هزینه های کسب معاش هفتگی را به ان می دهد .

خواهان زندگی و رفت و آمد بین هر دو ملیت هستید ؟ هم کانادا و هم کشور خودتان؟ می خواهید اندکی پول پس انداز کنید؟ حساب هایی که بتوانید در ان ها پول رایج دو کشور را ذخیره کنید به شما کمک می کند .

ترک کردن میهن خود و زندگی در یک کشور جدید مانند این است که بین دو کشور جداگانه در حال زندگی می باشد.

ورود زن باردار به کانادا چگونه است؟

بسیاری افراد در ارتباط با هزینه تولد نوزاد در کانادا و همچنین اقامت کانادا از طریق زایمان سوال کردند بعد از آن بیشترین سوال در مورد ورود زن باردار به کانادا است و یا اینکه فردی می خواهد همسر باردارش را در کانادا بیاورد و در آنجا زایمان انجام دهد .

معمولا ورود زن باردار به کانادا با مشکلی مواجه نمی شود اما معمولا پزشکان توصیه می کنند در ماه های آخر بارداری از پرواز های طولانی مدت جلوگیری کنید (این زمان با توجه به قوانین ایرلاین های خارجی متفاوت بین ۶ ماه تا هشت ماه است). چرا که پرواز از ایران به کانادا یکی از طولانی ترین پروازهای هوایی محسوب می گردد.

بهتر است حداقل ۶ ماه قبل از تولد نوزاد به کانادا سفر کنید تا هم در ورود زن باردار به کانادا با مشکل مواجه نشوید هم برای نوزادان خطری وجود نداشته باشد.

اگر شما در حال پدر و مادر شدن هستید در کانادا و کودکی در راه است، شما بسیار خوشبخت هستید. در صورتی که با مطالعه این متن سوالی باقی مانده است، می توانید به با مشاورین و وکلای رسمی مهاجرت ما در کانادا و یا تهران ارتباط بگیرید و سوالات خود را بپرسید .

امید است این مقاله راهنمای مسیر مشتاقان مهاجرت به کانادا به خصوص پدر و مادر های آینده مهین عزیزمان ایران باشد که شرایط لازم برای فرزندآوری دارند و یا اینکه مایل هستند فرزندهای آینده خود را در کانادا متولد کنند. 

با ما در تماس باشید:

تلفن:

۴۴۸۰۱۰۷۸-۰۲۱

۰۰۱۵۱۴۴۶۲۲۸۴۰

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن