جاستین پیر جیمز ترودو ( به فرانسوی: Justin Pierre James Trudeau) متولد ۲۵ دسامبر، ۱۹۷۱ در شهر اتاوا، انتاریو است. او سیاستمدار کانادایی،‌ بیست و سومین نخست وزیر کانادا و رهبر حزب لیبرال در کانادا است. او فرزند بزرگ پانزدهمین نخست وزیر کانادا، پیر ترودو و مارگارت ترودو است.

تصویری از کودکی جاستین ترودو در کنار پدر و مادرش

وی در سال ۲۰۰۸ میلادی از حوزه انتخاباتی پپینو (به فرانسه:Papineau) استان کبک به عضویت مجلس عوام کانادا درآمد و در سال ۲۰۱۳ به عنوان رهبر حزب لیبرال کانادا برگزیده شد.
ترودو پس از رهبری حزب لیبرال در انتخابات سال ۲۰۱۵، و پیروزی این حزب با اکثریت آرا به عنوان نخست‌وزیر کانادا انتخاب شد. ترودو در انتخابات سال ۲۰۱۹ مجدداً به سمت نخست‌وزیری کانادا انتخاب شد.

زندگی و تحصیل جاستین ترودو:

جاستین ترودو از همان ابتدای زندگی به واسطه شغل پدر سفرهای زیادی را به همراه خانواده به مناطق مختلف جهان داشت. در سال ۱۹۷۷ زمانی که ۶ سال داشت پدر و مادرش از یکدیگر جدا شدند؛ طلاقی که او علتش را ۳۰ سال اختلاف سنی پدر و مادرش می‌داند.

پس از اخذ مدرک کارشناسی در رشته ادبیات از دانشگاه مک گیل، او به همراه تعدادی از دوستانش سفر یک‌ساله‌ای به دور جهان را شروع کرد. پس از پایان سفر به مک گیل بازگشت و در رشته آموزش شروع به تحصیل کرد. پس از دو سال ترجیح داد تحصیلش را در دانشگاه بریتیش کلمبیا دنبال کند، بنابراین به ونکوور نقل مکان کرد و در سال ۱۹۹۸ فارغ‌التحصیل شد. در خلال سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲ به آموختن چند رشته و موضوع از جمله نمایش، زبان فرانسوی، مطالعات اجتماعی و ریاضیات پرداخت.

ترودو پس از اتمام تحصیل، چند مدتی را در ونکوور به آموزگاری پرداخت. او در آکادمی وست‌پوینت گری و دبیرستان وینستون چرچیل دروس اجتماعی و فرانسوی تدریس می‌کرد. زمان اقامت جاستین ترودو در ونکوور مصادف با دو اتفاق تلخ در زندگیش بود. در سال ۱۹۹۸ برادرش را در حادثه سقوط بهمن از دست داد و در سال ۲۰۰۰ پدرش در اثر بیماری سرطان پروستات درگذشت. این حوادث و به ویژه سخنانش در مراسم تشییع جنازه پدر، باعث شد مجدداً تحت توجه رسانه‌ها و افکار عمومی قرار بگیرد.

زندگی شخصی

جاستین ترودو در سال ۲۰۰۵ با سوفی گرگور مجری تلویزیون در مونترال ازدواج کرد. سوفی در دوران کودکی، همکلاس مایکل کوچکترین برادر جاستین بود. آن‌ها در سال ۲۰۰۳ به واسطه فعالیت در امور خیریه مجدداً با یکدیگر در ارتباط قرار گرفتند و پس از مدتی رفت‌وآمد در اکتبر ۲۰۰۴ با یکدیگر نامزد شده و در مه ۲۰۰۵ ازدواج کردند.

آنها دارای دو فرزند پسر به نام زاویر جیمز و آدرین و ۱ فرزند دختر به نام الا-گریس مارگارت هستند.

سیاست 

اگرچه جاستین ترودو از جوانی کمابیش فعالیت‌های سیاسی داشت و در انتخابات فدرال ۱۹۸۸ از جان ترنر حمایت کرده بود اما فعالیت‌های سیاسی اش پس از سال ۲۰۰۰ جدی‌تر شد و به تدریج افزایش یافت. در سال ۲۰۰۶ و پس از شکست لیبرال ها در انتخابات فدرال به عنوان رئیس کارگروه نوسازی جوانان حزب منصوب شد و در نهایت در سال ۲۰۰۷ به عنوان نماینده حزب لیبرال جهت شرکت در انتخابات از حوزه انتخابیه پپینو انتخاب شد. انتخابات فدرالی که وی در اکتبر سال ۲۰۰۸ توانست نماینده حزب بلوک کبکوا را شکست دهد و به عنوان نماینده وارد مجلس عوام کانادا شود. در این انتخابات اگرچه لیبرال‌ها شکست سختی خورده و محافظه‌کاران به قدرت رسیدند، اما آغاز راهی برای ترودوی جوان بود.

پس از اعلام عدم تمایل باب ری برای رهبری حزب لیبرال، جاستین ترودو با انبوهی از درخواست‌ها برای پذیرش شرکت در انتخابات رهبری حزب مواجه شد. در اکتبر ۲۰۱۲ ترودو شرکت خود را در انتخاب رهبری حزب اعلام کرد و در نهایت در ۱۴ آوریل ۲۰۱۳ با اختصاص نزدیک یه ۸۰ درصد آرا به خود به عنوان رهبر حزب لیبرال کانادا انتخاب شد.

وی علاوه بر تحصیلات، تجربیات زیادی در زندگی به دست آورده است . او به عنوان یک معلم، بازیگر و مربی بانجی جامپینگ کار کرده است . بوکس کار کرده و کارهای خیریه انجام داده است. او با تمرکز روی کمپین انتخاباتی مثبت سعی کرد به جای تمرکز روی نقطه ضعف های طرف مقابل نشان بدهد که حزبش چه کارهایی میتواند برای کانادا انجام دهد . او با دادن شخصیتی به روز و شاداب به پست نخست وزیری ، توجه رای دهندگان را به خود جلب کرد.

جاستین ترودو از موافقان قانونی کردن مصرف ماری جوانا است. وی معتقد است که خرید و مصرف ماری جوانا باید قانونمند و تحت کنترل و بر آن باید مالیات وضع شود. در مصاحبه‌ای که در اوت ۲۰۱۳ انجام داد گفت که آخرین باری که ماری جوانا مصرف کرده در سال ۲۰۱۰ بوده که به همراه تعدادی از دوستانش در مهمانی شام اتفاق افتاد.

در فوریه ۲۰۱۹، نشریه گلوب اند میل در گزارشی مدعی شد «دفتر نخست‌وزیری برای دخالت در یک پرونده قضایی تلاش غیرقانونی کرده‌است.»؛ بدین صورت که با تحت فشار قرار دادن جودی ویلسون ریبولد، دادستان کل وقت کانادا، پرونده مربوط به فساد شرکت اس ان سی-لاوالین از مسیر خود منحرف کند. جودی ویلسون ریبولد مدعی است که گفتگوهای او با کابینه ترودو شامل «تهدیدهای پنهانی» از سمت دفتر نخست‌وزیر بوده‌است. اندرو شیر، رهبر حزب محافظه کار خواستار استعفای ترودو شد.

مدتی پیش بنگاه خبررسانی کانادا ویدیوی کوتاهی منتشر کرد که در آن به نظر می رسید، جاستین ترودو حین صحبت با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه، ترامپ را مسخره می‌کند. پس از انتشار این ویدئو دونالد ترامپ هم ترودو را به دورویی متهم کرد. البته ترودو نیز به‌تازگی در ادامه انتقادها به سیاست‌های ترامپ، تلویحاً او را از مقصران سانحه هواپیمای اوکراینی در ایران دانست. 

امیدواریم مقاله فوق شما را در شناخت بهتر از کشور کانادا آگاه کرده باشد.

در صورتی که نیاز به خدمات تیم مهاجرت برای ایرانیان نظیر اقدام برای مهاجرت به کانادا و یا اخذ اقامت موقت و یا دائم دارید، می توانید با ما تماس گرفته و از مشاوره رایگان کارشناسان و وکلای مهاجرت ما به طور رایگان بهره مند شوید.

۰۲۱۴۴۸۰۱۰۷۸

۰۰۱۵۱۴۴۶۲۲۸۴۰

info@iranianmigrtion.ir

www.iranianmigration.ir

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

0 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن