یکی از مناطقی که در کانادا همیشه شاهد گردشگران زیادی است، مرکز استان کبک می باشد. این ناحیه دارای مناظر طبیعی بسیار زیبایی است که با توجه به زمان مناسب برای سفر به کبک می توانید از آن ها لذت ببرید. شما با رفتن به این جا دیوارهایی از جنس سنگ را مشاهده خواهید نمود که دارای پیشینه ای قدیمی هستند. شاید گذشته ای شامل قرن ها را به چشم خود دیده باشند. مجموعه های فرهنگی را مشاهده می کنید که شناخته شده هستند. در کنار همه این ها در این استان فستیوال های زیادی برگزار می گردد که در عرصه جهانی حرفی برای گفتن دارند. این منطقه دارای رستوران های بسیار مجلل و محل هایی اقامتی با امکاناتی عالی می باشد. در واقع، ما در این متن سعی داریم که شما را با زیبایی ها و ناگفته های سفر به کبک آشنا کنیم.

شهر کبک در قرن هفدهم میلادی به دست ساموئل دو شامپلن ساخته شد. این فرد که دنیاگرد و سیاحی مشهور در فرانسه بود و تصمیم گرفت کبک را در بلندترین نقطه یک صخره که دارای یک شب نسبتا کم بود و در حوالی رودخانه سن لوران بنا کند. در آن موقع که ساموئل تصمیم به این کار گرفت و دست به این حرکت نسبتا بزرگ زد هیچ گاه نمی اندیشید که شهر کبک به شهرتی که امروزه به آن دست یافته است، برسد. شهر کبک در سال ۲۰۰۸ میلادی توانست چهارصدمین سال بناگذاری خود را در حضور مردم جشن بگیرد و پا به عرصه قرن ۲۱ بگذارد و با یک روند رو به رشد و صعودی راستا پیشرفت خود را طی نماید، با اینکه این شهر هم اکنون شهری معروف در تمام دنیاست ولی همیشه یکی از افتخاراتش را در گذشته پر فراز و نشیب و عالی خود می داند که با اقتدار پشت سر گذاشته و به شهر کنونی بدل شده است. شهر کبک توانسته به عنوان برترین و عالی ترین شهرها در ناحیه آمریکای شمالی محسوب می شود. یکی از دلایلی که این شهر با این عنوان لقب می گیرد می تواند موقعیت جغرافیایی باشد که این شهر بر آن بنا شده است. واقع شدن کبک بر تپه های بلند آن را به تنها شهر قلعه ای در قسمت شمالی آمریکا و در واقع مکزیکو سیتی بدل کرده است که تقریبا در قسمت بالایی قاره آمریکا بی نظیر می باشد. این منطقه توانست در سال ۱۹۸۵ میلادی به لیست آثار یونسکو راه پیدا کند و اکنون از آن تحت عنوان یک میراث فرهنگی نام برده می شود که در دنیا شهرت دارند و همگان آن را می شناسند. بعد از این ثبت نام، این شهر تغییر یافت و هم اکنون با نام ناحیه تاریخی کبک قدیم و یا Historic District of Old Quebec خوانده می شود و دیدنی های کبک در دنیا شهره هستند.

نکات جالب درباره تاریخچه کبک:

اگر بخواهیم به تقسیم بندی ناحیه کبک بپردازیم باید بگوییم که آن را به دو ناحیه مهم تقسیم بندی می شود. یک قسمت آن با نام ات ویل شناخته می شود یا haute-ville این ناحیه که به نوعی محل فرماندهی و یا قسمت بالایی شهر را تشکیل می دهد و تحت عنوان مقر مذهبی شهر به فعالیت پرداخته است. این ناحیه با استفاده از باروهایی بسیار محکم، سنگر هایی که به شکل ستاره نظم داده شده بودند و سایر بناهای محافظتی اداره می شد. قسمت دیگر با نام بس ویل یا basse-ville که در لغت به معنای قسمت پایینی شهر است و متشکل از بندر کبک و محله هایی که در دور میدان place royale یا پلس خویل می باشد. یکی از مناطق زیبایی که همیشه توانایی این را دارد که مسافران بسیاری را به سوی خود بکشاند، قسمت تاریخی کبک قدیم است که ناحیه آرام و بکر می باشد. مردم این ناحیه اغلب فرانسوی زبان می باشند. اگر قصد دارید به کبک سفری داشته باشید شاید از نظر انتخاب هتل سردرگم شوید چرا که در این ناحیه چیزی بیشتر از ۳۵ هتل مختلف خواهید دید که پذیرای شما خواهند بود ولی این فقط یک طرف قضیه است و کبک با دارا بودن پانسیون هایی خانگی که دارای محیطی گرم و صمیمی است و نیز مجموعه های اقامتی که به شکل مهمان خانه های قدیمی اداره می شوند می تواند شما را هیجان زده نماید و شما برای اقامت خود در سفر به کبک گزینه های مختلفی را برای انتخاب پیش رو خواهید داشت. پس به خوبی جستجو کنید و یک اتاق را انتخاب کنید. بسیاری از کسانی که قصد دارند که مدت زمان بیشتری را در سفر بمانند و یا اینکه مهاجرت به یک کشور خارجی را در برنامه زندگی خود دارند یکی از گزینه هایی که برای آنالیز انتخاب می نمایند، شهر کبک در استان کبک است چرا که این شهر تنها برای تفریح مکان عالی نیست و در کنار این موضوع به دلیل دارا بودن کیفیت زیاد در زمینه امکانات ارائه شده به شهروندان در حوزه درمانی و بهداشت و یا پایین بودن مبلغ پرداختی برای رفت و آمد، نکات مثبت و عالی در مسائل مربوط به مالیات که خود یکی از پوئن های عالی برای بعضی افراد به حساب می آید، می تواند هر فردی را با این قصد به سوی خود بکشاند تا در این شهر زندگی کند و یا در صورت توانایی اقامت دائم در این شهر را از آن خود نماید و بتواند از دیدنی های کبک لذت ببرد.

 :Chateau frontenac (شاتو فوتناک) 

یکی دیگر از مکان های که در کبک بسیار معروف است و جزء دیدنی های کبک محسوب می شود که مسافران علاقه زیادی به دیدن آن دارند، شاتو فوتناک می باشد. این مکان که به شکل یک هتل با ساختار قلعه مانند در نزدیکی رود سن لوران واقع شده است، می تواند برای شما در هنگام اقامت یک محیط خاص و دنج را با خاطراتی عالی فراهم کند. از این قلعه زیبا تا مکان های تاریخی دیگر شهر کبک مسافت زیادی نیست برای مثال اگر شما بخواهید از این جا به سمت موزه دوفوق (Musée du Fort) بروید تنها در حدود ۱ کیلومتر راه در پیش خواهید داشت. همچنین، اگر خواستید به کلیسای جامع تثلیث مقدس و یا موزه اوقسواین دو کبک (Ursulines de Quebéc) سری بزنید هم تنها با طی همین مسافت ۱ کیلومتری پیروز به انجام این کار می شود. سقف این قلعه زیبا به شکل یک شیروانی از جنس مس ساخته شده و دارای شکوه و زیبایی بسیار زیادی می باشد. هر چقدر هم ما در این اینجا از شکوه این مجموعه بگوییم باز هم دیدن از نزدیک این مجموعه چیزی دیگر خواهد بود. این قلعه همانطور که اشاره کردیم در داخل خود یک هتل لوکس نیز دارد. هتلی ۵ ستاره و با چیزی در حدود ۶۲۰ اتاق که همگی آنها به شکلی کاملا جدید ترمیم شده اند و  آماده پذیرایی هستند. اگر کمی دقت کنید در دل این مدرنیته که اتاق ها را فرا گرفته، ساختاری کاملا قدیمی و سنتی و اصیل را هم مشاهده خواهید نمود. مبلمانی قدیمی و رستورانی عالی از نشانه های سنت اروپایی به کار برده شده در این هتل است. این مکان اقامتی با خدمات عالی که به مسافران خود ارائه می نماید توانسته یکی از بهترین ها برای اسکان هر مسافری باشد تا لحظات نابی را در سفر به کبک داشته باشند.

خیابان petit champlain (پتی شامپلن):

از خیابان های وسیع شهر کبک که در نوع خود بسیار چشمگیر و عالی است، می توان به خیابان پتی شامپلن که از دیدنی های کبک است، اشاره کرد. این خیابان به نشانه احترام در مقابل موسس شهر کبک با این نام خوانده می شود. اگر در این خیابان قدمی بزنید، می توانید در آن رستوران های لوکس، کافه هایی دوست داشتنی، گالری های آثار هنری و فروشگاه های متنوعی را مشاهده نمایید. در این فروشگاه ها شما می توانید به خرید صنایع دستی بپردازید که هر کدام در نوع خود بسیار خاص هستند. وسایلی چون زیورآلات، وسایلی برای تزیین که جنس همگی آن ها از چوب است و پارچه. از این رو این خیابان یکی از مراکز بسیار خوب جهت خرید کالا به حساب می آید. در این خیابان شما خانه هایی را مشاهده می کنید که در عین حال که قدیمی هستند ولی به سبب بازسازی و ترمیم زیبایی های خیره نماینده ای را دارند و می توانند یکی از جاذبه های این خیابان به شمار بیایند. در حوالی قرن نوزدهم این خیابان به محلی برای اسکان ایرلندی های تبدیل شد که از قشر کم درآمد و ضعیف کارگر بودند ولی پیش از آن یعنی در زمانی که فرانسوی ها بر این ناحیه سلطه داشتند، تحت عنوان مرکزی برای کسانی که در حیطه صنعت فعالیت می کردند، به شمار می آمد. اگر امروز به این خیابان سری بزنید، خواهید دید که پتی شامپلن به عنوان قطب اصلی در ناحیه پایینی شهر کبک شناخته می شود و محل بسیار مناسبی است برای کسانی که از خرید کردن به شدت لذت می برند. در کنار همه این ها اگر به دنبال رستوران هایی هستند که در اطراف رود سن لوران قرار گرفته باشد باید به این خیابان که از دیدنی های کبک در زمان سفر به کبک است، سری بزنید.

کلیسای notre dame de quebec (نوتقدام دو کبک):

در آمریکا شما می توانید کلیساهایی را بیابید که دارای قدمتی بسیار زیاد هستند ولی از کهن ترین آن ها می توان به کلیسای نتغدام دو کبک اشاره کرد که در سال ۱۶۴۸ میلادی ساخته شده و جزء بناهای مهم برای بازدید مسافران می باشد. معماری که در این بنا به کار برده شده بسیار خاص می باشد و ارزش این کلیسا را بسیار بالاتر برده است. شما می توانید در اطراف کلیسای نتغدام نخستین بنای مذهبی کبک را که به دست شامپلن و در سال ۱۶۳۳ ساخته شده است، ببینید. فضای داخل این کلیسا نیز بسیار زیبا است که از طریق عنصرهای ویژه ای از معماری سبک نئو باروک و دیگر آثار هنری خاص آمیخته شده است و شکوه جلال زیادی به این بنا می بخشد. در این کلیسا شما پنجره هایی را مشاهده می نمایند که سراسر آن ها از شیشه های زیبا و رنگی پوشیده شده و با وجود نقاشی های بی نظیر چشم هر بیننده ای را به خود خیره می نماید. طرح اصلی این نقاشی ها در حوزه مذهب و محراب است که آن ها را می توان با روکشی از طلا و یک تاج زیبا مزین به جواهر متعلق به یک اسقف مشاهده نمود که شکوه خاصی را برای محیط که از دیدنی های کبک است، به ارمغان آورده است. در قسمت زیر زمین این کلیسای زیبا می توان یک گورستان بسیار قدیمی یا crypt را مشاهده کرد که محلی برای دفن اسقف ها و کاردینال های معروف شهر کبک به شمار می آید. در کنار این افراد کشیش ها و افرادی که در شهر ساکن هستند هم پس از مرگ در اینجا نگهداری می شوند. این آرامگاه در کنار تمامی چیزهایی که از این کلیسا نام بردیم جزء جاذبه های این مکان خارق العاده است.

:Aquarium du quebec (آکواریوم دو کبک)

با گشتن در این آکواریوم در زمان مناسب برای سفر به کبک می توانید به دیدن ۱۰۰۰ نوع متفاوت از موجودات دریایی و یا بیشتر بپردازید. از ماهی های متعلق به آب های شور و آب های شیرین تا خزندگان و دوزیستان، بی مهرگان و پستانداران دریایی. در کنار همه این موجودات در این آکواریوم مسئولان به نگهداری دو عدد خرس قطبی و چند عدد گراز دریایی و سیل نیز مبادرت ورزیده اند. اگر برای بازدید از این مجموعه سری زدید باید بدانید که تنها این موجودات زنده باعث ایجاد ساعاتی خوش برای شما نخواهد بود بلکه در کنار این ها آکواریوم دو کبک رستوران و محوطه پارکینگ هم برای شما مهیا کرده و در کنار این ها یک محوطه برای بازی بچه ها و یک منطقه برای پیک نیک شما هم تعبیه کرده است. شما می توانید به این آکواریوم سری بزنید و در پارکینگ این مجموعه ماشین خود را به رایگان پارک کنید و از همه این تفریحات در سفر به کبک نهایت لذت را ببرید، پس بازدید از این آکواریوم را از دست ندهید.

چه زمانی  برای سفر به شهر کبک برای توریست های خارجی مناسب است؟!

افراد زیادی از تمامی نقاط دنیا به این قسمت از کره زمین می آیند تا تعطیلات خود را بگذرانند. پس شهر کبک در هیچ بازه زمانی خالی از گردشگر نیست و زمان مناسب برای سفر به کبک مفهومی ندارد. ماه جولای هر سال زمانی است که جشنواره های تابستانی در این شهر شروع به کار می نمایند و با شروع به کار آن ها تمامی شهر از یک شوق و شور خاصی پر می شود و زندگی مردم روال زیباتری به خود می گیرد. اگر از جمله مسافرانی هستید که دوست دارید در فصول سرد سفر کنید، ماه فوریه را به شما پیشنهاد می کنیم. در این ماه شهر کبک یک جشنواره جدید را شروع می نماید با نام جشنواره زمستانی که دراین فستیوال سراسر هیجان می توانید انواع مختلف و متنوعی از ورزش های مخصوص زمستان را تجربه کنید. بعضی از افراد هنگامی که به مسافرت می آیند اغلب علاقه مند خرید و گشت و گذار در بازارهای مقصد خود هستند. اگر به این قصد به شهر کبک می آیید پیشنهاد ما برای زمان مناسب برای سفر به کبک فصل هایی چون پاییز و یا بهار است. در این فصول می توانید آرامشی بی نظیر را تجربه کنید و یک خرید عالی را نیز داشته باشید. طبیعت عالی و زیبا و حراجی ها و تخفیف هایی باور نکردنی همگی در همین فصل می باشد. در این فصول شهر کبک آرامش خاصی را تجربه می نماید و در خیابان های آن ازدحام کمتری را خواهید دید و می توانید سفر به کبک را ساده تر تجربه کنید.

امید است مقاله فوق شما را در انتخاب مکانی مناسب در راستای اخذ ویزای توریستی کانادا یاری نموده باشد.

? جهت اخذ مشاوره حضوری و یا مشاوره آنلاین رایگان مهاجرتی و اخذ ویزای تحصیلی، توریستی و یا سرمایه گذاری کانادا می توانید با ما به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید. اعتماد شما سرمایه ماست.

☎️??۰۰۱۵۱۴۴۶۲۲۸۴۰

☎️??۰۲۱۴۴۸۰۱۰۷۸

? در یک دقیقه فرم ارزیابی رایگان مهاجرتی را تکمیل و شانس خود برای  مهاجرت به کانادا ارزیابی کنید?

?http://iranianmigration.ir/canada-assessme

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

0 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن