در سال ۱۴۹۷ میلادی، “جان کابوت” بریتانیایی در نزدیکی سواحل نیوفانلند در کانادای امروزی، یک مستعمره بریتانیایی تاسیس کرد. پس از گذشت ۴۰ سال شخص فرانسوی دیگری به نام “ژاک کارتیه”( Jacques Cartier) که یک ناوبر نیروی دریایی فرانسه بود توانست به دهانه رود “سن لوران” در نزدیکی شهر مونترال نزدیک شده و مستعمره فرانسوی خود را بنا کند. پس از اینکه ژاک کارتیه توانست در این منطقه مستقر شود، فرانسویان بیشتر به مناطق داخلی کانادا (کبک امروزی) رهسپار شدند و مهاجران بریتانیایی بیشتر در ساحل دریا و خلیج هادسن استقرار یافتند. از آن پس زبان فرانسوی زبان رسمی مردمان کبک و شهرهای مجاور آن شد و یک سوم مردم به فرانسه صحبت می کردند.

اما بعد از تسخیر کبک و مونترال توسط بریتانیا در سال ۱۷۶۳، آموزش و گویش زبان فرانسوی کاسته شد و به مرور زمان جای خود را به گویش انگلیسی داد و سرانجام در سال ۱۸۶۷ کنفدراسیون کانادایی تاسیس شد و سیاست و اقتصاد و زبان فرانسوی توسط اقلیت انگلیسی زبانان حکمرانی شد.

امروزه زبان انگلیسی و فرانسه، زبان رایج کشور کانادا است ولی اکثریت مردم در بسیاری از استان ها و شهرهای مختلف به زبان انگلیسی صحبت میکنند و فقط کمتر از یک چهارم جمعیت کشور فرانسوی زبان است که اکثر آن ها در کبک زندگی می کنند و برخی مناطق ایالت انتاریو، مانند شهر نیوبرانزویک و مانیتوبا دارای زبان فرانسوی هستند.

به غیراز زبان انگلیسی و فرانسوی، زبان های دیگری مانند زبان چینی، عربی، پنجایی و … زبان های دیگر کانادا هستند. کانادا به عنوان یک کشوری که دارای دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسه است و نمونه های مشترک دو زبانه کانادایی که می توان به صورت مستقیم در کانادا با آن روبرو شد، نشانه های راه، تلویزیون و رادیو، بسته بندی محصول، اتوبوس ها و گروه های توریستی است. تمامی استان ها و قلمروهای کانادا، سیاست رسمی دوزبانه بودن خود را پذیرفته اند اما تنها استان کبک، زبان فرانسوی را زبان رسمی خود می شناسد. با این حال، ارقام نشان می دهد نسبت کانادایی هایی که از زبان فرانسه به عنوان زبان مادری خود استفاده می کنند رو به کاهش است.

شهر کبک (Quebec City):

شهر کبک (Quebec) در کانادا تنها ایالتی است که  فرانسوی تنها زبان رسمی است و جمعیت غالب آن به زبان فرانسه صحبت می کنند. اما در بعضی نقاط این استان و در بخشی از شهر (بخش شرقی) مونترال کانادا نیز به زبان فرانسوی صحبت می کنند. ۸۳ درصد مردم در کبک فرانسوی زبان و تنها ۸ درصد آن ها انگلیسی زبان هستند و حدود ۹ درصد باقی مردم، به زبان Alophone صحبت می کنند. به خاطر جمعیت گسترده ای که در کبک به فرانسه صحبت می کنند، این شهر را فرانسه کوچک می نامند.

نیوبرانزویک (New Brunswick):

نیوبرانزویک ایالتی ساحلی در قسمت شرقی کشور کانادا و هم مرز با ایالت کبک و یکی دیگر از ایالت هایی است که دو زبان انگلیسی و فرانسه بیشترین جمعیت این شهر را تشکیل می دهند. مانند برخی دیگر از نقاط کشور کانادا، مردم به زبان انگلیسی و فرانسه صحبت می کنند. اما نسبت افرادی که به زبان انگلیسی صحبت می کنند بیشتر از فرانسوی زبان هاست. انگلیسی زبان ها ۶۵% و فرانسوی زبان ها ۳۳% مردم نیوبرانزویک را تشکیل می دهند. اما تنها ۲۸٫۳۶ درصد از جمعیت نیوبرانزویک زبان فرانسوی را به عنوان زبان مادری خود می دانند.

مونترال (Montreal):

مونترال بزرگترین شهر ایالت کبک در کشور کانادا و دومین شهر بزرگ فرانسوی زبان جهان بعد از پاریس است و به دلیل شباهتش به شهرهای اروپایی مانند فرانسه، به پاریس آمریکای شمالی شهرت دارد. شهر مونترال در شمال شرقی تورنتو و قسمت شرقی اتاوا قرار دارد. مونترال از بزرگترین مراکز تجاری، صنعتی و فرهنگی در استان کبک است. همچنین اهمیت و جایگاه اقتصادی، توریستی و فرهنگی آن باعث شده تا به عنوان پایتخت فرهنگی کانادا شناخته شود. مونترال دارای ۴ دانشگاه اصلی است که دو دانشگاه آن فرانسوی زبان و دو دانشگاه دیگر انگلیسی زبان هستند. در شهر مونترال تقریبا ۶۷% مردم فرانسوی زبانند و جمعیت زیادی از نویسندگان، هنرمندان و روزنامه نگاران آن به هر دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسه تسلط دارند و به تولید آثار فرهنگی و هنری می پردازند.

اتاوا (Ottawa):

اتاوا چهارمین منطقه بزرگ شهری در کانادا است که بیش از ۱٬۳۲۳٬۷۸۳ میلیون نفر جمعیت دارد، ۶۶٪ از آنها در اتاوا و مابقی در شهرهای همجوار، از جمله گاتینو (واقع در رودخانه اوتوا در کبک) زندگی می‌کنند. اتاوا شهر دو زبانه است که در آن هم انگلیسی و هم فرانسوی به‌ طور گسترده صحبت می‌شود و در فرهنگ و تجارت شهر بازتاب دارد.

امید است مقاله فوق شما را در انتخاب مکانی مناسب در راستای اخذ ویزای توریستی کانادا یاری نموده باشد.

? جهت اخذ مشاوره حضوری و یا مشاوره آنلاین رایگان مهاجرتی و اخذ ویزای تحصیلی، توریستی و یا سرمایه گذاری کانادا می توانید با ما به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید. اعتماد شما سرمایه ماست.

☎??۰۰۱۵۱۴۴۶۲۲۸۴۰

☎??۰۲۱۴۴۸۰۱۰۷۸

? در یک دقیقه فرم ارزیابی رایگان مهاجرتی را تکمیل و شانس خود برای  مهاجرت به کانادا ارزیابی کنید?

?http://iranianmigration.ir/canada-assessme

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

0 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن