استان کبک یکی از بزرگترین ایالت های کانادا محسوب می شود که حدود یک ششم از مساحت این کشور را در بر گرفته است و دارای مناظر متنوع از شهرهای تاریخی تا توندراهای شمالگان می باشد. این منطقه از شمال به مدار قطب شمال و از جنوب به مرز ورمونت و نیویورک و از غرب به خلیج هادسون می رسد. رودخانه سنت لارنس که طول تقریبی آن ۱۲۰۰ کیلومتر است، از پرجمعیت ترین مناطق استان می گذرد.

مکان های دیدنی فراوانی در این شهر منتظر کشف شدن هستند. اماکن تاریخی، نهادهای فرهنگی، جشنواره ها، شهرهای کوچک، پارک های زیبا و حوزه های طبیعی تنها برخی از مکان های دیدنی استان کبک هستند.

در ذیل به برخی از مهم ترین آنها پرداخته ایم:

۱. محله رویال (Place Royale):

محله رویال

محله رویال محل تولد شهر کبک به شمار می رود. ساموئل دو شامپلین، در سال ۱۶۰۸ این منطقه مسکونی را تاسیس کرد. رویال سریعا به پایتخت فرانسوی کانادا معروف شد. در این محله مجموعه برجسته ای از ساختمان های قرن هفدهم و هجدهم که نمونه ای کوچک از کبک قدیمی هستند، به چشم می خورند. کلیسای زیبای نوتغدام دس ویکتوریا که قدمت آن به سال ۱۶۸۸ باز می گردد نیز در این محله قرار دارد.

۲. مونترال قدیمی (Old Montréal):

مونترال قدیمی

مونترال قدیمی مجموعه ای از ساختمان های قرن هفده، هجده و نوزده است که در نزدیکی بندر قدیمی شهر قرار گرفته اند. بسیاری از جاذبه های درجه یک مونترال از جمله: کلیسای باسیلیکا نوتردام نئوگوتیک در این بخش تاریخی واقع شده اند.

۳. موزه مدنی کانادا

(Canadian Museum of Civilization):

موزه مدنی کانادا

این ساختمان مدرن که در گاتینو (بین شهرهای کبک و اتاوا) واقع شده است، مشرف به سرتاسر رودخانه و ساختمان مجلس در اتاوا می باشد. موزه قهرمانی های کانادا به بررسی تاریخ بشریت در کانادا می پردازد. از اولین فرهنگ های ملل در شمال غربی اقیانوس آرام گرفته تا دریانوردان اسکاندیناوی.

۴. باغ گیاه شناسی مونترال:

باغ گیاه شناسی مونترال

باغ های گیاه شناسی باشکوه و دوست داشتنی ۷۵ هکتار مساحت دارند و در مجاورت استادیوم المپیک در پارک میسونووه مونترال (Montréal’s Parc Maisonneuve) واقع شده اند.

باغ گیاه شناسی مونترال

همچنین، یک باغ ژاپنی، نمایشگاه باشکوهی از گل های ارکید و میوه های گرمسیری گلخانه ای با ظرافت در باغ گیاه شناسی مونترال طراحی شده اند.

۵. آبشار مونت مورنسی:

آبشار مونت مورنسی

در شمال شهر کبک، آبشار با عظمت مونت مورنسی از پرتگاهی به ارتفاع ۸۴ متر سرازیر است. ارتفاع این آبشار حتی از نیاگارا هم بیشتر است. یک پل عابر پیاده باریک نیز از میان رودخانه ای در لب پرتگاه گذر می کند که عابرین و توریست های خارجی می توانند از آن عبور کنند و مناظر زیبا و شگفت انگیز این حوزه را از نزدیک ببینند.

۶. خلیج هادسون:

خلیچ هادسون

چشم انداز دست نیافتنی و آب های خلیج هادسون یکی از مناطق دورافتاده در کانادا محسوب می شود. مردم اینوئیت (Inuit) ساکنین سنتی منطقه هستند.

۷. جزیره بوناونچر (Bonaventure):

جزیره بوناونچر

جزیره بوناونچر که در حوالی شبه جزیره گاسبی واقع شده است، پناهگاه مشهور پرندگان به شمار می رود و در فصل تابستان نزدیک به ۵۰۰۰۰ دسته مرغ ماهی خوار را پناه می دهد. این جزیره دارای مناظر ناهموار زیبا و صخره های سنگی خیره کننده ای می باشد. همچنین، مسیر پیاده روی طبیعی که در این جزیره وجود دارد برای تماشای پرندگان فوق العاده است.

۸. قلعه فرونتناس (Château Frontenac):

قلعه فرونتناس

قلعه فرونتناس بر فراز شهر کبک، برجسته ترین ساختمان تاریخی و یکی از منحصر به فردترین سازه های موجود در پایتخت به شمار می رود.

۹. مونت ترمبلانت (Mont Tremblant):

مونت ترمبلانت

محوطه های اسکی کوه های لارنشن (Laurentian) مقصد مورد علاقه گردشگران بسیاری است و در این بین قله ترمبلانت (۹۶۰ متر ارتفاع) از همه بلندتر و در ۱۵۰ کیلومتری شمال مونترال واقع شده است.

مونت ترمبلانت

غذاخوری های خوب، سرگرمی و اقامتگاه های فراوانی برای توریست ها و گردشگران در این محوطه به چشم می خورند.

مونت ترمبلانت

این منطقه همچنین مقصد پاییزی زیبایی است و هنگامی که برگ ها رنگ و بوی پاییزی به خود می گیرند، گردشگران بسیاری به این منطقه جذب می شوند.

۱۰. جشنواره زمستانی کبک:

جشنواره زمستانی کبک

این کارناوال در میان برف هایی که روزهای آخر ژانویه و نخستین روزهای فوریه می بارد برگزار می گردد. در این جشنواره طیف گسترده ای از فعالیت ها ارائه می شود و تمام طول روز و عصر را در بر می گیرد.

جشنواره زمستانی کبک

از تفریحات مرسومی که در این جشنواره انجام می شوند، می توان به سورتمه سواری با سگ ها، مسابقات قایقرانی در رودخانه سنت لارنس (St. Lawrence)، اسکیت، سورتمه، بازی های خانوادگی، ساختن قلعه های یخی مهمانی های شبانه و رژه اشاره کرد.

۱۱. پارلمان هیل (Parliament Hill)

ساختمان پارلمان کبک

این حوزه وسیع در جنوب غربی شهر قدیمی، محل جلوس دولت ایالت کبک است. این پارلمان که در سال ۱۸۷۷ تکمیل شد و بعدها گسترش یافت، نمونه ای از ساختمان های عمومی پاریس به نظر می رسد.

 

امید است مقاله فوق شما را در انتخاب مکانی مناسب در راستای اخذ ویزای توریستی کانادا یاری نموده باشد.

? جهت اخذ مشاوره حضوری و یا مشاوره آنلاین رایگان مهاجرتی و اخذ ویزای تحصیلی، توریستی پنج ساله و یا سرمایه گذاری کانادا می توانید با ما به صورت ۲۴ ساعته از طریق وکلای رسمی مهاجرت و اقامت کانادا و مشاورین خبره در ارتباط باشید.

اعتماد شما سرمایه ماست.

☎??۰۰۱۵۱۴۴۶۲۲۸۴۰

☎??۰۲۱۴۴۸۰۱۰۷۸

? در یک دقیقه فرم ارزیابی رایگان مهاجرتی را تکمیل و شانس خود برای  مهاجرت به کانادا ارزیابی کنید?

?http://iranianmigration.ir/canada-assessme

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن