شاید برایتان سوال شده باشد، در صورت مهاجرت به کانادا، رستورانی ایرانی با مدیریت افراد ایرانی و یا رستوران و یا کافه ای که خوراک اصیل ایرانی در آن سرو شود در اطراف شما وجود دارد یا خیر؟

جواب سوال شما بله است. در بسیاری از شهرهای کانادا نظیر مونترال، ونکوور، تورنتو، اتاوا و …. رستوران و کافه های ایرانی بسیار خوب با خوراک درجه یک ایرانی پیدا می شود.

در این مقاله سعی شده است به چند رستوران مهم ایرانی در کانادا اشاره شود:

۱٫    رستوران شهرزاد (Sheherzade)

رستوران شهرزاد، رستورانی که غذاهایی به سبک ایرانی در آن سرو می شود و معرف غذا های ایرانی بازاری مانند دیزی و کباب است. اسم و دکور این رستوران الهام گرفته از یک گالری آثار نقاشی قاجاری صنیع الملک مربوط به قرن نوزدهم است و از آثار معروف او می توان به داستان های افسانه ای هزار و یک شب از جمله شهرزاد اشاره کرد.
آدرس: ۴۲۲ College St W Toronto
ساعات پذیرایی: سه شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۱۷ تا ۲۱، جمعه تا شنبه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ و یک شنبه ها از ساعت ۱۷ تا ۲۱ آماده پذیرایی است.
قیمت غذا: متوسط (۱۱ دلار تا ۳۰ دلار)

۲٫    سفره خانه سنتی انار

سفره خانه سنتی انار، رستوران دنجی با ظرفیت ۴۰ نفر است که منعکس کننده غذا خوری های سنتی ایرانی با بیش از ۵ قرن قدمت معروف به قهوه خانه یا سفره خانه است. این رستوران در شهر تورنتو قرار گرفته و حال و هوای رستوران های سنتی ایرانی اصیل را به شما انتقال می دهد و با پارچه ها و رومیزی های سنتی و دستبافت، فرش های سنتی، مینا کاری بر روی مس، فانوس ها، نقاشی هایی از افسانه ها و قهرمانان ایرانی و کاشی کاری های فیروزه ای و آبی با شعر های فارسی و خوشنویسی تزئین شده است. در این رستوران غذاها و خورشت های مناطق مختلف ایران از جمله خورشت آلو، قیمه، میرزا قاسمی، عدس پلو، مرصع پلو، فسنجان، باقالی پلو و … سرو می شود. حتما در کنار غذایتان زیتون پرورده خوشمزه این رستوران را امتحان کنید.
آدرس: ۴۲۰ College Street ,Toronto
ساعات پذیرایی: سه شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۱۷ تا ۲۱،  جمعه تا شنبه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ و یک شنبه ها از ساعت ۱۷ تا ۲۱ آماده پذیرایی است.
قیمت غذا: متوسط (۱۱ دلار تا ۳۰ دلار)

۳٫    رستوران تخت طاووس

رستوران تخت طاووس در تورنتو قرار گرفته که با رستوران های انار و شهرزاد همکاری می کند. این رستوران تنها بر روی صبحانه تمرکز دارد و غذا های خوشمزه مختلفی از مناطق مختلف ایران در این رستوران سرو می شود. برخی از غذا هایی که در این رستوران برای صبحانه سرو می شود شامل نرگسی اسفناج، کله پاچه، حلیم، دیزی سنگی و … است. مطمئنا از امتحان کردن این رستوران پشیمان نخواهید شد.
آدرس: ۱۱۲۰ College ,Toronto
ساعات بازدید: سه شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۱۷ تا ۲۱، جمعه تا شنبه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ و یک شنبه ها از ساعت ۱۷ تا ۲۱ آماده پذیرایی است.
قیمت غذا: متوسط (۱۱ دلار تا ۳۰ دلار)

۴٫    رستوران درویش

رستوران درویش یکی از رستوران های قدیمی و معتبر ایرانی در مرکز شهر تورنتو است که از سال ۱۹۸۵ فعالیت خود را آغاز کرده است. منوی غذایی این رستوران طیف گسترده ای از غذا های ایرانی، پیش غذا ها، کباب، خورش ها، سوپ ها، دسر ها و … را شامل می شود. از بهترین غذاهای این رستوران می توان به آش رشته، میرزا قاسمی، دلمه، کشک و بادمجان، قرمه سبزی، باقالی پلو، انواع کباب و … اشاره کرد. در این رستوران از بهترین و با کیفیت ترین مواد غذایی استفاده می شود.
آدرس: ۵۰۸ Yonge Street Toronto
ساعات پذیرایی: دو شنبه ها و سه شنبه ها از ساعت ۱۷ تا ۲۱، چهارشنبه تا شنبه از ساعت ۱۲ تا ۲۱ و یک شنبه ها از ساعت ۱۴ تا ۲۰ آماده پذیرایی است.
قیمت غذا: متوسط (۱۱ دلار تا ۳۰ دلار)

۵٫    کبابی دربار

اگر به دنبال یک کبابی خوشمزه می گردید این رستوران گزینه مناسبی هست. این رستوران یک رستوران خانوادگی است که یاد کباب سرا های ایران را برای شما زنده می کند.
آدرس: ۲۰۱۵ Avenue Road Toronto
ساعات پذیرایی: دوشنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۲۲ آماده پذیرایی است. این رستوران چهارشنبه ها تعطیل است.
قیمت غذا: متوسط (۱۱ دلار تا ۳۰ دلار)

۶٫    رستوران گیلانه

رستوران گیلانه یکی از محبوب ترین و معتبر ترین رستوران های ایرانی تورنتو است که در North York در داخل هتل Legendary Westin Prince قرار گرفته است. این رستوران دارای منوی خاص و خلاقانه است و بیش از چهارده سال سابقه فعالیت حرفه ای در صنعت رستوران داری دارد. فضای رستوران و لانچ آن، فضایی چند منظوره با نگاهی معاصر دارد. این رستوران دارای سالنی با ظرفیت ۱۱۰ نفره به نام تاچارا (TACHARA) است که برای دورهمی و مراسم خاص می توانید آن را رزرو نمایید. همچنین می توانید شام رمانتیکی را در محیطی آرام و مبلمانی راحت و دنج با غذایی خاص و خاطره انگیز به همراه طعم های جهانی تجربه نمایید. منوی این رستوران ترکیبی از غذا های ایرانی و خارجی است که از میان غذا های ایرانی می توان به باقلا قاتق، میرزا قاسمی، انواع کباب، باقالی پلو با ماهیچه، قیمه بادمجان، قورمه سبزی، آلو مسما و … اشاره کرد.
آدرس: ۹۰۰ York mills Rd., Toronto
ساعات پذیرایی: همه روزه از ساعت ۱۲ تا ۲۲ بجز جمعه ها و شنبه ها که از ساعت ۱۲ تا ۲۳ آماده پذیرایی از مهمانان است.
قیمت غذا: متوسط (۱۱ دلار تا ۳۰ دلار)

۷٫    رستوران ملکه پرشیا

رستوران ملکه پرشیا رستورانی کوچک و خانوادگی هست که به سرو غذا های ایرانی در قلب تورنتو مشغول هست. این رستوران الهام گرفته از آشپزی خانگی سنتی با تازه ترین مواد اولیه است که یادآور خاطرات کودکیتان در خانه مادر بزرگ ها است. طعم واقعی غذا های ایرانی از جمله فسنجان و کباب را در این رستوران تجربه کنید. رستوران ملکه پرشیا، رستورانی با فضای آرام است که فرهنگ مهمان نوازی ایرانی را نمایش می دهد. انواع خورش، کباب، دسر و نوشیدنی های سنتی ایرانی در این رستوران سرو می شود.
آدرس: ۶۷۲ St. Clair Ave. west, Toronto
ساعات پذیرایی: سه شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۱۵ تا ۲۲، جمعه ها از ساعت ۱۵ تا ۲۳، شنبه ها از ساعت ۱۲ تا ۲۳ و یکشنبه ها از ساعت ۱۲ تا ۲۲ باز است. دوشنبه ها این رستوران تعطیل است.
قیمت غذا: بالا (۳۱ دلار تا ۶۰ دلار)

۸٫    رستوران تبریز

اگر علاقه به غذا های تبریزی دارید حتما به رستوران تبریز در تورنتو سر بزنید. در این رستوران غذا های سنتی تبریزی مانند کوفته تبریزی، انار بیج و … و همچنین غذا های محبوب ایرانی مانند باقالی پلو، زرشک پلو، کوکو سبزی و … سرو می شود.
آدرس: ۹۹۵ Bay Street Toronto
ساعات پذیرایی: سه شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۱۲ تا ۲۲، جمعه ها از ساعت ۱۲ تا ۲۳، شنبه ها از ساعت ۱۱ تا ۲۳ و یکشنبه ها از ساعت ۱۱ تا ۲۲ باز است.
قیمت غذا: متوسط (۱۱ تا ۳۰ دلار)

۹٫    رستوران La Maison De Kebab

رستوران La Maison De Kebab یا همان کباب سرا یکی از رستوران های ایرانی معروف مونترال است که انواع کباب در آن سرو می شود. کباب سرا، فضایی کوچک با دکوراسیونی ساده و سنتی دارد. بسیاری از مشتریان این رستوران هم از غذا و همینطور قیمت آن راضی هستند. اگر شما عاشق بادمجان هستید حتما میرزا قاسمی این رستوران را امتحان کنید.
آدرس: ۸۲۰ avenue Atwater Montreal
ساعات پذیرایی: دوشنبه تا یکشنبه به جز چهارشنبه ها از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۲۳ آماده پذیرایی است. این رستوران چهارشنبه ها تعطیل است.
قیمت غذا: متوسط (۱۱ تا ۳۰ دلار)

۱۰٫    رستوران تهران

رستوران تهران، رستوران خانوادگی که نتیجه ۲۵ سال کار سخت و فداکاری است. این رستوران در مونترال قرار گرفته و بازتاب فرهنگ ایرانی و غذای اصیل ایرانی است. آجیل و میوه ها توصیف کننده زیبایی، رنگ و طعم غذا های ایرانی است. از غذا های مخصوص و ویژه این رستوران می توان به باقالی پلو با ماهیچه، سبزی پلو با ماهی، میرزا قاسمی و انواع کباب اشاره کرد.
آدرس: ۵۰۶۵ Boulevard de Maisonneuve West, Montreal
ساعات پذیرایی: این رستوران سه شنبه تا یک شنبه از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۲۲ باز است. دوشنبه ها این رستوران تعطیل است.
قیمت غذا: متوسط (۱۱ تا ۳۰ دلار)

۱۱٫    رستوران بیبلوس (Byblos)

می توانید هم برای صبحانه، هم ناهار یا شام به رستوران بیبلوس سر بزنید. صبحانه این رستوران هم به سبک ایرانی هم خارجی سرو می شود. صبحانه ایرانی آن شامل نان و پنیر و سبزی با چای ایرانی، املت و حلیم است. بیبلوس هر روز دو غذای مخصوص (چلو خورشت روز) خود را معرفی می کند. اگر هوس دیزی کردید پس یک شنبه ها را از دست ندهید. انواع و اقسام برانی، سالاد، کوکو، رول و پوره در منوی این رستوران موجود است.
آدرس: ۱۴۹۹ Avenue Laurier E, Montreal
ساعات پذیرایی: همه روزه از ساعت ۹ تا ۲۳ باز هست. این رستوران دوشنبه ها تعطیل است.
قیمت غذا: متوسط (۱۱ تا ۳۰ دلار)

۱۲٫    رستوران انار ونکوور

رستوران انار در قلب منطقه استیوستون ویلیج قرار گرفته و یکی از رستوران های محبوب و پر طرفدار این منطقه محسوب می شود. رستوران انار به همراه تیم جوان و فعالشان آماده ارائه غذا های اصیل ایرانی به مهمانان این رستوران هستند. رستوران انار دارای دکوراسیونی خاص با فضایی دلپذیر است که مطمئنا لذت غذا خوردن در این رستوران را دوچندان می کند. شما می توانید با مراجعه به سایت این رستوران به صورت آنلاین سفارش غذا بدهید. در این رستوران دلمه برگ مو، انواع خورش، انواع کباب و پیش غذا های ایرانی سرو می شود و همچنین بشقاب سبزیجات نیز موجود است.
آدرس: ۲۲۶۰-۸۱۸۱ Cambie Road Richmond, BC
قیمت غذا: متوسط (۱۱ تا ۳۰ دلار)

۱۳٫    رستوران گیلانه ونکوور

رستوران گیلانه رستورانی خاص با غذا های خوشمزه گیلانی و ایرانی است که در ونکوور قرار گرفته است. از غذا های گیلانه می توان به کباب ترش، باقلا قاتق، فسنجان، انواع خورش، انواع کباب، ته دیگ و … اشاره کرد. کنار یک غذای ایرانی یک دسر ایرانی مثل بستنی سنتی یا زعفرانی، فالوده بستنی یا باقلوا می تواند گزینه عالی باشد.
آدرس: ۱۰۷۲ Denman Street Vancouver
ساعات پذیرایی:  دوشنبه تا پنج شنبه از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۲۲:۳۰، جمعه ها از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۲۴، شنبه ها و یک شنبه ها از ساعت ۹ تا ۲۴ باز است. چهارشنبه ها این رستوران تعطیل است.
قیمت غذا: متوسط (۱۱ تا ۳۰ دلار)

۱۴٫    رستوران مهمان

رستوران مهمان، غذاهایی خوشمزه با خدماتی عالی در فضایی گرم و آرام در ونکوور شمالی به مهمانانش ارائه می دهد. منوی این رستوران ترکیبی از غذا های ایرانی و افغانی است. در منوی ایرانی این رستوران انواع کباب از جمله کباب ترش، کوبیده با سنگک، انواع خورش ها از جمله قرمه سبزی، فسنجان و … سرو می شود.
آدرس: ۱۴۵۱ Lonsdale Ave., North Vancouver
ساعات پذیرایی: یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۲۱:۳۰ و جمعه ها و شنبه ها از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۲۲ باز است. این رستوران در روز های چهارشنبه تعطیل است.
قیمت غذا: متوسط (۱۱ تا ۳۰ دلار).

۱۵٫    رستوران زیتون

رستوران زیتون یک رستوران زنجیره ای ایرانی با سه شعبه در ونکوور است. رستوران زیتون هم در مرکز شهر ونکوور و هم در ونکوور شمالی شعبه دارد و سعی دارد که غذای ایرانی و مدیترانه ای را به گردشگران و علاقه مندان غذا در ونکوور معرفی کند. در منوی این رستوران انواع کباب و همچنین خورش های فسنجان، قرمه سبزی و قیمه به همراه باقالی پلو یا زرشک پلو وجود دارد. در روز های هفته غذا های خاصی از جمله لوبیا پلو، آش رشته و … نیز سرو می شود.
آدرس: ۱۷۹۵ Pendrell St., Vancouver ، ۱۶۱۵ Lonsdale Ave., North Vancouver و ۳۱۸۰ Saint Johns Street , Port Moody
ساعات پذیرایی: دوشنبه تا پنج شنبه از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۲۲:۳۰ و جمعه تا یک شنبه از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۲۳ باز است.
قیمت غذا: متوسط (۱۱ تا ۳۰ دلار)

در مقاله فوق تنها به چند رستوران و سفره خانه مهم کانادا اشاره کردیم، مسلما موارد دیگری هم وجود دارند که شما می توانید با جستجو در سطح شهرهای مختلف کانادا آن ها را تجربه کنید و به هموطنانمان در سرتاسر کانادا معرفی کنید.

امید است مقاله فوق، راهنمای شما در پیدا کردن یک رستوران ایرانی معتبر در کانادا و سرو خوراک دلخواه تان باشد.

? جهت اخذ مشاوره حضوری و یا مشاوره آنلاین رایگان مهاجرتی و اخذ ویزای تحصیلی، توریستی پنج ساله و یا سرمایه گذاری کانادا می توانید با ما به صورت ۲۴ ساعته از طریق وکلای رسمی مهاجرت و اقامت کانادا و مشاورین خبره در ارتباط باشید.

اعتماد شما سرمایه ماست.

☎??۰۰۱۵۱۴۴۶۲۲۸۴۰

☎??۰۲۱۴۴۸۰۱۰۷۸

? در یک دقیقه فرم ارزیابی رایگان مهاجرتی را تکمیل و شانس خود برای  مهاجرت به کانادا ارزیابی کنید?

?http://iranianmigration.ir/canada-assessme

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن