آیا یک کشاورز ایرانی می تواند در کانادا موفق باشد؟

کانادا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی در جهان است. با توجه به اینکه در طول قرن بیستم در دیگر کشورهای توسعه یافته به نسبت توسعه جمعیت و تولید ناخالص داخلی، بخش اختصاص داده شده به کشاورزی به‌طور چشمگیری کاهش یافت؛ اما این بخش به عنوان یک عنصر مهم اقتصاد کانادا همچنان حفظ شده‌است. در این راستا، با توجه به صنعت رو به رشد کشاورزی و صنایع وابسته در کانادا، جواب سوال فوق بله است. نمونه بارز آن آقای مهندس صدیقی است که چند سالی است به کانادا مهاجرت کرده است و اکنون یک کارآفرین موفق در زمینه کشاورزی در کانادا محسوب می گردد.

امان صدیقی، کشاورز موفق ایرانی در یکی از استان‌های به نسبت سردسیر کانادا، هندوانه‌های ارگانیک ۱۵ کیلویی پرورش می‌دهد.

وی یک مهاجر ایرانی است که در سال ۲۰۱۰ به کانادا آمده و زندگی جدید خود را در استان پرینس ادوارد آیلند، در شمال شرقی کانادا، با کار در یک مزرعه فرآورده‌های لبنیاتی آغاز کرده است.

پس از ۸ سال زندگی در کانادا، امان در حال حاضر دو مزرعه کشاورزی به مساحت ۴۳ هکتار دارد و با استخدام ۵ تن یکی از موفق‌ترین کشاورزان منطقه بروکفیلد در استان پرینس ادوارد آیلند شده است.

امان صدیقی به گزارشگر شبکه خبری CBC، که گزارش مفصلی از فعالیت‌های حرفه‌ای او تهیه و منتشر کرده، گفته است:«هر سال بیزینس من ۱۰۰ درصد رشد می‌کند.»

در مزرعه‌های کشاورزی امان صدیقی انواع سبزیجات و صیفی‌جات ارگانیک، به عمل می‌آید. در تابستان امسال امان صدیقی هندوانه‌های بزرگی به وزن بیش از ۳۰ پاوند (حدود ۱۵ کیلو) به عمل آورده که تاکنون در آن منطقه سابقه نداشته است.

موسسه کشاورزی امان صدیقی A-OK Gardens نام دارد که نام کامل آن Aman Organic Kitchen Gardens است. ثبت چنین موسسه ای در خاک کانادا خود نشان از همت و غیرت یک ایرانی دارد، و از طرفی باعث افتخار جامعه ایرانی در کانادا است.

به گفته این کشاورز ایرانی تبار، گاهی فاصله زمانی میان چیدن محصولات و مصرف آنها کمتر از ۳ ساعت است. 

صدیقی می‌گوید:«در کار ما نه آلودگی وجود دارد، نه از مواد شیمیایی استفاده می‌شود و نه اسپری به محصولات زده می‌شود و بیشتر از آنچه که تصور کنید تازه هستند.»

با اینکه امان صدیقی در ایران مستقیماً کشاورزی نکرده بود و کارش تحقیقات کشاورزی بوده، در کانادا همه دانش خود را به کار گرفته و در مزرعه مشغول به فعالیت شده است و عاشق کارش است.

امید است مقاله فوق، راهنمای موثری برای شما در جهت آشنایی بیشتر با یک کارآفرین موفق ایرانی در زمینه کشاورزی بوده باشد.

? جهت اخذ مشاوره حضوری و یا مشاوره آنلاین رایگان مهاجرتی و اخذ ویزای تحصیلی، توریستی پنج ساله و یا سرمایه گذاری کانادا می توانید با ما به صورت ۲۴ ساعته از طریق وکلای رسمی مهاجرت و اقامت کانادا و مشاورین خبره در ارتباط باشید.

اعتماد شما سرمایه ماست.

☎??۰۰۱۵۱۴۴۶۲۲۸۴۰

☎??۰۲۱۴۴۸۰۱۰۷۸

? در یک دقیقه فرم ارزیابی رایگان مهاجرتی را تکمیل و شانس خود برای  مهاجرت به کانادا ارزیابی کنید?

?http://iranianmigration.ir/canada-assessme

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن