در کانادا آداب و رسوم خاصی بر روابط افراد جامعه حکمفرماست و هر فرد مهاجر برای برقراری ارتباط صحیح و مستحکم، نیاز به آشنایی کامل با این آداب معاشرت ها به سبک مردم کانادایی و روابط کاری انها دارد. به خصوص، برای افرادی که قصد اخذ اقامت دائم کانادا را دارند، این مساله نمود بیشتری پیدا می کند.

در این مقاله سعی داریم تا برخی از مهم ترین موارد آداب معاشرت و روابط کاری را در کانادا خدمت شما مشتاقان مهاجرت و اقامت کانادا شرح دهیم:

 

برخی از آداب معاشرت و روابط كاری در كانادا به‌شرح زیر است:

· اهمیت رتبه و مقام در فرهنگ كسب و كار كانادا نسبت به دیگر كشورهای غربی مشخص‌تر است. بنابراین، احترام به مقامات بالاتر باید به شكل ظریفی نشان داده شود.

· روند تصمیم‌گیری در كانادا می‌تواند از یك شركت به شركت دیگر متفاوت باشد. اما به دلیل تنوع جمعیت، تجار کانادایی اغلب تعامل و همكاری بیشتری میان مراتب قدرت نشان می‌دهند و برای مسئولیت دوجانبه و شفاف‌سازی در تصمیم‌گیری نسبت به دیگر كشورهای غربی اهمیت بیشتری قائل هستند.

· كانادایی‌ها به‌ دلیل داشتن روابط كاری استوار با همكاران خود خواستار برابری و احترام متقابل هستند. بنا كردن این‌گونه روابط قبل از شكل‌گیری تعاملات تجاری موفق، بسیار ضروری است.

· به موقع رسیدن در جلسات و قرار ملاقات‌ها در فرهنگ تجاری كانادا بسیار اهمیت دارد. بنابراین، افراد باید همكاران تجاری خود را از هر تأخیری مطلع سازند. اما در برخی مناطق فرانسوی‌نشین، در این مورد سخت‌گیری كمتر است. بسیار ضروری است كه قرار ملاقات‌ها از پیش تعیین شوند و چند روز قبل از قرار دوباره تایید شوند.

· در احوال‌پرسی با همتای كانادایی خود برای اولین بار مرسوم است دست داده شود و فرد خود را معرفی نماید. هنگام ملاقات و خداحافظی با شركای تجاری خود محكم دست بدهید و تماس چشمی مستقیم داشته باشید، این عمل حس صمیمیت ایجاد می‌كند و بسیار مهم است.

· در جلسات معرفی اولیه برای خطاب كردن همكاران كانادایی خود بهتر است از عنوان‌های شغلی مناسب همراه با نام خانوادگی استفاده شود. از افراد به سرعت دعوت می‌شود تا از نام كوچك آن‌ها استفاده كنند.

· همكاران با مقام مشابه، یكدیگر را با نام كوچك خطاب می‌كنند. اما در برابر یك همكار مسن‌تر یا همكاری كه مقام بسیار بالاتری دارد، (مدیر عامل شركت) عنوان شغلی و نام خانوادگی استفاده می‌شود.

· در فرهنگ تجاری كانادا معاوضه كارت‌های ویزیت جزء عادات مرسوم است. كسی که در انتاریو یا در استان كبك كسب و كار دارد، بهتر است که كارت بازرگانی خود را به زبان‌های انگلیسی و فرانسه همراه با عنوان و میزان تحصیلات خود چاپ كند. تحصیلات و مقام فرد به ویژه در میان كانادایی‌های فرانسوی‌تبار بسیار اهمیت دارد.

· جلسات تجاری در كانادا به طرز مناسبی سازماندهی می‌شوند. همه افراد به‌دنبال توافق و تبادل‌ نظرند و همگی تشویق می‌شوند كه آزادانه اظهارنظر کنند. در این كشور انتظار می‌رود تا مذاكرات تجاری بر اساس برنامه مشخصی پایان یابد، اما تصمیم‌گیری نباید با عجله انجام شود و روند بحث آزاد در مذاكرات كانادایی‌ها ممكن است باعث شود تا در تجارت شیوه ملایم‌تری اتخاذ شود.

· باید با زبانی (فرانسه یا انگلیسی) كه همتای كانادایی انتخاب می‌كند، پیشاپیش طرح و انتخاب كنید. ممكن است برخی از سازمان‌ها از شما مدارك را به زبان‌های انگلیسی و فرانسه درخواست كنند.

· بهتر است همواره برای مذاكرات تجاری یك فضای رسمی ایجاد شود. منش خوب، خویشتن‌داری و انجام آداب معاشرتی برای نشان دادن اعتماد به نفس و قابل اعتماد در برابر شركای تجاری، اهمیت بالایی دارد.

· نباید در مورد زندگی خصوصی افراد مانند خانواده و سایر امور شخصی سؤال یا بحث کرد. كانادایی‌ها ترجیح می‌دهند این جنبه از زندگی‌ خود را از مقوله كاری مجزا كنند.

· نباید بیش از حد بر قابلیت‌های شركت خود تأكید کرد. البته میزان مشخصی اعتماد به نفس در فرهنگ تجاری كانادا انتظار می‌رود اما هرگز در مورد قابلیت‌های تجاری خود نباید زیاده‌‌گویی كرد.

· هرگز شیوه تجاری همتای كانادایی خود را دست كم نگیرید. به‌رغم شهرت كانادایی‌ها به خویشتن‌داری، در شرایط تجاری ارتباطات آنها صریح‌ و موجز است.

امید است مقاله فوق، راهنمای موثری برای مشتاقان مهاجرت و اقامت کانادا باشد تا در عرصه کاری مسیری موفق را در جامعه کانادایی طی نمایند.

? جهت اخذ مشاوره حضوری و یا مشاوره آنلاین رایگان مهاجرتی و اخذ ویزای تحصیلی، توریستی پنج ساله و یا سرمایه گذاری کانادا می توانید با ما به صورت ۲۴ ساعته از طریق وکلای رسمی مهاجرت و اقامت کانادا و مشاورین خبره در ارتباط باشید.

اعتماد شما سرمایه ماست.

☎??۰۰۱۵۱۴۴۶۲۲۸۴۰

☎??۰۲۱۴۴۸۰۱۰۷۸

? در یک دقیقه فرم ارزیابی رایگان مهاجرتی را تکمیل و شانس خود برای  مهاجرت به کانادا ارزیابی کنید?

?http://iranianmigration.ir/canada-assessme

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن