برای سفر به کانادا تاریخ ویزا، اولین و مهم ترین مسئله ای است که باید به آن توجه کنیم.

شما تا یک سال پس از تاریخ انجام آزمایش پزشکی فرصت دارید که به خاک کانادا پا بگذارید. زمانی که به نظر می رسد دولت کانادا به عنوان تثبیت نتایج آزمون های سلامت جسمی شما معتبر تشخیص داده است. همانطور که واضح است، برخلاف سایر انواع ویزاها فرصت شما برای ورود به کانادا تابعی از تاریخ ویزا نیست پس اگر مثلاً تنها دو هفته به تاریخ یک ساله اعتبار نتایج پزشکی مانده باشد و شما ویزای خود را دریافت کنید، تنها دو هفته برای انجام همه آمادگی ها، سر و سامان دادن به اوضاع مالی و تهیه بلیط فرصت دارید. البته شما می توانید با مکاتبه و ارائه دلایل قانع کننده، خواستار تمدید این زمان شوید اما با مشاهده انتظار کشنده ای که این فرآیند دارد و سردرگمی ای که بعد از آن حادث می شود این کار مگر در شرایط واقعاً اضطراری توصیه نمی شود.

به نظر می رسد بهترین کار در این زمان، ورود سبک و سریع به کانادا و انجام امور قانونی لند کردن و سپس بازگشت یک نفر از اعضا خانواده (یا نهایتاً همه اعضا، اگر به نتیجه نرسیدید) برای جمع و جور کردن اوضاع باشد.

خوشبختانه اکثر افراد فرصت کافی برای تصمیم گیری در مورد زمان ورودشان دارند چرا که در اغلب موارد زمان حداقل شش ماهه برای تاریخ انقضای ورود در نظر گرفته می شود. حال این سوال مطرح می شود که این افراد بهتر است چه فصلی وارد کانادا شوند؟

بسیاری از ایرانیان بنا به دلایلی دوست دارند اواخر تابستان وارد کانادا شوند؛ مثلا ترجیح می دهند که در تابستان مسافرت بروند و یا به دلیل خداحافظی با تمام فامیل فرآیند مهاجرت را به تاخیر می اندازند، اما فصل بهار در فاصله نیمه اواخر فروردین تا اواسط خرداد ماه برای اولین ورود به کانادا توصیه می شود. چرا؟

۱٫ چون در این زمان تقریباً سرمای سخت زمستان گذشته است. تحمل زمستان کانادا در سال های اول دشوار است لذا اگر واقعاً محدودیت زمانی ندارید در زمستان به کانادا نیایید.

۲٫ بهره مندی از تابستان ملایم و زیبای کانادا. در تورنتو به غیر از چند روز خاص در نیمه های جولای که معمولاً هوا خیلی گرم و شرجی می شود، در اکثر روزهای تابستان با هوایی نظیر بهار ایران روبرو هستیم. شهر به شدت پرتحرک است و هر آخر هفته در یک گوشه بساط شادمانی و تفریح برقرار است. از آنجا که تازه واردان پس از تحمل فشارهای آخرین روزهای حضور در ایران و روزهای آغازین حضور در کانادا و پیگیری موارد ضروری نیاز به استراحت دارند این زمان بهترین دوره است. ضمن اینکه فرصت های شغلی هم به شدت کاهش می یابد و برای کسانیکه هنوز وارد این حال و هوا نشده اند، فرصت خوبی ست که پس از یک تجربه ۳-۴ ماهه خود را برای یافتن کارهای سبک تر در سپتامبر (اواخر شهریور) آماده کنند.

برای مشاوره سریع مهاجرت به کانادا روی این لینک کلیک کنید

۳٫ اگر در بهار بیایید می توانید برای خیلی از کارها که به یک انتظار چند ماهه پس از انجام ثبت نام اولیه نیاز دارند، نظیر مهد کودک بچه ها یا مراکز کو- آپ زودتر اقدام کنید. کسانی که از اواسط تابستان به بعد به کانادا می آیند معمولاً ترم پاییزه این مراکز را که از بهترین فرصت های کاریابی است، از دست می دهند.

۴٫ اگر نمرات و مدارک تان حاضر باشد و بخواهید زودتر تحصیل تان را در کالج (و شاید در دانشگاه) آغاز کنید، این فرصت چند ماهه زمان خوبی برای پیگیری، ثبت نام و آغاز تحصیل در سپتامبر خواهد بود.

۵٫ اجاره اماکن موقت و دسترسی به آنها در تابستان که با هجوم مسافرت های فصلی همراه است سخت تر و گرانتر است در حالی که شما اگر در بهار با دقت و سرعت اقدام کنید، در این فاصله، محل اقامت دائم خود را هم یافته اید. البته تنوع انتخاب مکان های دائم در تابستان بیشتر است.

۶٫ بلیط هواپیما ارزان تر است. البته اگر از خدمات سازمان مهاجرت استفاده کنید، در قیمت تفاوت عمده ای نخواهد داشت اما یافتن صندلی خالی در تابستان سخت می شود.

۷٫ مهم ترین حسن ورود در بهار نسبت به زمستان این است که شما با تغییر تدریجی هوا آشنا می شوید و می توانید خود را با آن منطبق کنید. اینکه در اواخر پاییز مثلاً از دمای ۲۰ درجه بالای صفر تهران وارد هوای ۱۵- درجه تورنتو شوید تحمل زیادی می خواهد و چه بسا تاثیر روحی بدی داشته باشد. اما در حالت تدریجی شما رفته رفته در می یابید هوای ۲۰- درجه فقط ۵ درجه سردتر از هوای ۱۵- است! تاثیر این دو ادراک اصلاً یکسان نیست.

یک نکته اینجا باقی می ماند و آن اینکه اگر قرار باشد در دو گروه بیاییم، گروه دوم چه وضعیتی پیدا می کنند؟ پیشنهاد من این است که نفر اول در همین تاریخ (و ترجیحاً در اوایل اردیبهشت) لندد شود تا خانواده بتوانند با حضور او از اکثر مواهب فوق منتفع شوند. بقیه افراد می توانند در اواخر بهار یا اوایل تابستان بیایند. بیشترین تفاوت در اینجا قیمت بلیط است که اگر از قبل و از طریق سازمان مهاجرت اقدام کرده باشند، آن هم حل خواهد شد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

2 دیدگاه

کوتن · نوامبر 14, 2019 در 6:18 ب.ظ

سلام
تبریک می گم
تو این زمینه بهترین هستین

سایتتون هم زیباست

علیپور · دسامبر 23, 2019 در 2:20 ب.ظ

ممنون از شماواقعا همونی بود که می خواستم،کامل و بدون نقص

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن