جهت تحصیل در کانادا شما می توانید از طریق یک برنامه مبادله ای به این کشور برسید. برای واجد شرایط بودن، باید حداقل یک سال را در دانشگاه یا گراند école در فرانسه بگذرانید، دوره هایی که در کانادا می گیرید در فرانسه هزینه می شود. وقتی که این دوره را در فرانسه گذراندید، می توانید جهت ورود به کانادا و تحصیل اقدام کنید. شما می توانید مطالعات خود را در یکی از دانشگاه های کانادا آغاز کنید. شما همچنین می توانید برای یک دیپلم فنی مانند BTS یا DUT دانشگاه دیپلم فناوری در کالج جامعه، کالج هنرهای کاربردی و فناوری یا Cegep (در کبک) تحصیل کنید.

دوره های تحصیل در کانادا
در کانادا هر دانشگاه/ کالج دانشگاهی با یک دانشگاه همراه است و برنامه های کارشناسی را ارائه می دهد. Colleges Colleges /Collèges communautaires موسساتی هستند که برنامه های فنی و حرفه ای را ارائه می دهند. دانشکده های فنی و مهندسی کاربردی/ دانشکده های لس آنجلس و کالج های دیجیتال نیز کالج های محلی هستند. در کبک، این دانشکده ها Cegeps (Collèges d’enseignement général et professionnel) نامیده می شوند و دیپلم حرفه ای سه ساله و همچنین یک برنامه دو ساله عمومی ارائه می دهند که دانشجویان را برای دانشگاه می پذیرند.

برای شروع فرایند ثبت نام کلیک کنید

پذیرش در مدارس کانادا
برنامه های تحصیلی در کانادا وجود دارد که راه های جایگزین برای پذیرش در دانشگاه را فراهم می کند. میزبان دانشگاه کانادا است که تعیین می کند که چه تعداد اعتبارات ممکن است اعطا شود. آیا می توانم یک دانش آموز نیمه وقت در کانادا باشم؟ نه، دانشجویان خارجی باید دانشجویان عادی باشند. این به این معنی است که شما باید در کانادا تمام وقت مطالعه کنید.

درخواست پذیرش و ثبت نام، دو مرحله مختلف است که برای پذیرش در دانشگاه یا کالج کانادا مورد نیاز می باشد. “پذیرش” مربوط به برنامه کلی مطالعه است، در حالی که “ثبت نام” مربوط به دوره های خاص می باشد. اولین قدم این است که درخواست پذیرش برای برنامه تحصیلی مورد علاقه خود را ارسال کنید. پس از پذیرش، شما باید برای تعداد مشخصی از دوره ها ثبت نام کنید.

دوره های تحصیل در کانادا

شما به بسیاری از برنامه تحصیلی در کانادا دسترسی دارید بعضی از آنها “بسته” یا تحت عنوان “حق امتیاز” (مانند پرونده پزشکی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی و دامپزشکی و داروسازی) هستند. با این حال، در میان این دانشکده ها، بعضی از برنامه ها ممکن است برای برخی از دانشجویان خارجی در دسترس باشند. برای مثال، برنامه پرستاری ممکن است برای دانشجویان خارجی در یک دانشگاه در دسترس باشد، اما در دانشگاه های دیگر در دسترس نباشد. هر دانشگاه دارای مهلت خاص خود است. مهلت برای پذیرش در نیمه پاییز، که در ماه سپتامبر آغاز می شود، معمولا بین ۱ ژانویه و ۱ مارس متفاوت است.

هزینه تحصیل در دانشگاه های کانادا
پذیرش در دانشگاه های کانادا براساس شایستگی درخواست شماست و هر دانشگاه دارای معیارهای خاص خود می باشد. هزینه تحصیل در کانادا در دوره Quebec Acceptance Certificate تقریبا ۱۰۷ دلار است، که تقریبا چهار هفته برای به دست آوردن CAQ طول خواهد کشید. دوره انتظار برای اجازه تحصیل ۵-۷ هفته است اما بسته به زمان ارسال درخواست، ممکن است این زمان کوتاه تر شود.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

0 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن