کانادا يکي از پيشرفته ترين و زيباترين كشورهاي دنيا است که با توجه به وسعت بسيار زياد آن (دومين کشور بزرگ دنيا برابر کل اروپا) جمعيت بسار کمي در حدود ۳۰ ميليون نفر دارد. به همين علت يکي از مهاجرپذير ترين كشورهاي دنيا ميباشد. اين کشور شاخص هاي زيادي در بين کشورهاي پيشرفته دنيا دارد از جمله آنها ميتوان به بهترين خدمات پزشکي و بيمارستاني , کمترين ميزان جرم و جنايت و سرقت , رفاه و آسايش شهروندان , آزادي هاي اجتماعي و سياسي مذهبي , بهترين دانشگاهها و غيره اشاره کرد.

کانادا به عنوان يکي از اعضاي هفت کشور صنعتي دنيا داراي اقتصاد مستحکمي ميباشد و صنايع فعال بزرگي در زمينه جنگل داري , منابع طبيعي , معدن , کشاورزي , نفت و گاز , شيلات , ارتباطات , صنايع دارويي , هوا و فضا و کامپيوتر دارد و به همين علت به نيروي کار متخصص زيادي نياز دارد که موارد فوق باعث ترغيب افراد براي مهاجرت به کانادا ميشود.

تحصيل در کانادا همواره آرزوی اکثر دانشجويان در سرتاسر دنياست. تا جايي که برخی دانشجويان در اروپا امروزه رويای ادامه تحصيل در کانادا را دارند. کيفيت آموزش، عدم وجود نگاه سیاسی در تحصيل و آموزش، تجمع اساتيد خبره از سراسر دنيا بدليل نبود محدوديت های قومی و قبیله ای و تبعيض و امکانات فوق العاده و حکايت های بی دريغ مسئولين اين کشور از آموزش و پژوهش از دلايل اين يکه تازی است.

تحصيل در كانادا نيازمند تسلط به یکی از دو زبان انگلیسی و فرانسه است که ميزان تسلط بر آن به نسبت موقعيت و درجه دانشگاه و رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است.

مهم ترين دانشگاه های کانادا به ترتيب حروف الفبا عبارتند از:

دانشگاه آلبرتا
دانشگاه اتاوا
دانشگاه انتاریو
دانشگاه بریتیش کلمبیا
دانشگاه تورنتو
دانشگاه ترنت
دانشگاه ساسکاچوان
دانشگاه سایمون فریزر
دانشگاه کارلتون
دانشگاه کالگری
دانشگاه کنکوردیا
دانشگاه کوئینز
دانشگاه کبک در مونترآل
دانشگاه لاوال
دانشگاه مانیتوبا
دانشگاه مک‌گیل
دانشگاه مک‌مستر
دانشگاه مونترال
دانشگاه نیوبرونزویک
دانشگاه نیوفوندلند
دانشگاه واترلو
دانشگاه وسترن انتاریو
دانشگاه ویکتوریا
دانشگاه ویندزور
دانشگاه وینی‌پگ
دانشگاه یورک

 در صورتی که نیاز به خدمات مهاجرت برای ایرانیان به صورت پذیرش تحصیلی و یا اخذ فاند تحصیلی دارید، می توانید با ما تماس گرفته و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید.

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن