فرایند فرزند خواندگی می تواند از ۹ ماه تا ۹ سال، با توجه به نوع فرزند خواندگی شما طول بکشد. اگر در حال قبول فرزند خواندگی در سطح بین المللی هستید، فرآیند با توجه به کشور دیگری که در آن می باشید متفاوت است. یکی از راه ها و شرایط فرزند خواندگی در کانادا کمک به سرعت بخشیدن جهت پذیرش، آموزش دادن و اطلاع رسانی در حد توانایی است.

الزامات و شرایط فرزند خواندگی در کانادا

فرزند خواندگی انتقال قانونی و دائمی، حقوق والدین از یک فرد یا زوج به شخص یا زوج دیگری است. والدین واجد شرایط مسئولیت های مشابه و حقوق قانونی را به عنوان والدین بیولوژیک دارند. پنج دسته اصلی از فرزند خواندگی وجود دارد:

اختیار یک نوزاد، بچه یا جوان از سیستم رفاه کودکان کانادا (عمومی)
اختیار یک نوزاد یا کودک (خصوصی)
پذیرش یک کودک از یک کشور دیگر (بین المللی)
پذیرش یک فرزند خوانده/ کودکان
پذیرش کودکی با نسبت خونی (پذیرش خویشاوندی)

مقررات فرزند خواندگی در کانادا

در کانادا فرزند خواندگی به صورت استانی تنظیم می شود. به این معنی است که شرایط و مقررات مربوط به پذیرش ممکن است با توجه به مکانی که در آن زندگی می کنید، کمی تغییر کند. این شرایط همچنین ممکن است با توجه به اینکه آیا شما به صورت خصوصی، از طریق سیستم عمومی یا بین المللی اقدام می کنید نیز متفاوت باشد.

مهم نیست در چه استانی زندگی می کنید، تمام والدین واجد شرایط باید یک مطالعه در خانه (home study) را که توسط یک کارمند اجتماعی واجد شرایط انجام شده است، تکمیل کنند. اکثر استان ها قبل از اینکه به والدین اجازه فرزند خواندگی داده شود، نیاز به آموزش یا آمادگی لازم برای فرزند خواندگی دارند.

جهت شروع فرایند مهاجرت کلیک کنید

هزینه فرزند خواندگی در کانادا

هزینه زندگی در کانادا برای کسانی که فرزند خواندگی را قبول می کنند، بستگی به تعدادی از متغیرها دارد: نوع فرزند خواندگی که انجام می دهید، آیا شما با آژانس کار می کنید، استانی که در آن اقامت دارید و هزینه های سفر مرتبط با آن. هزینه فرزند خواندگی از طریق سیستم رفاه کودکان کانادا بسیار کم است. محدوده هزینه های فرزند خواندگی عبارت است از:

عمومی (مراقبت و پرستاری در کانادا): ۰ تا ۳۰۰۰ دلار
آژانس خصوصی دارای مجوز: ۱۰٫۰۰۰ دلار تا ۲۰٫۰۰۰ دلار
بین المللی: ۲۰٫۰۰۰ تا ۳۰٫۰۰۰ دلار

مصاحبه جهت فرزند خواندگی در کانادا

مطالعه در خانه (home study)، یک برنامه عمیق و مصاحبه ای است که توسط یک کارمند خدمات اجتماعی واجد شرایط انجام می شود. والدین واجد شرایط مصاحبه می شوند و تحت مراجع گوناگون و بررسی های پلیس و سابقه و ملاقات های خانگی قرار می گیرند که شرایط با توجه به استان مورد نظر متفاوت است. محدودیت های اطراف سن والدین واجد شرایط ممکن است بستگی به نوع فرزند خواندگی، آژانسی که با آن کار می کنید، سن فرزندان و الزامات بین المللی متفاوت باشد. برای فرزند خواندگی از یک کشور دیگر، شما باید:

شهروند یا یک اقامت کانادا (اگر در کانادا در حال حاضر اقامت نداشته باشید، باید این کار را زمانی انجام دهید که فرزند خوانده مقیم دائم شود)
در کانادا زندگی کند.
حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

0 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن