باید اشاره داشت که کشور کانادا بیشترین تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی را در خود جای داده است!

به گزارش اداره مهاجرت کانادا، درگزارش تحقیق نقش مهاجرین در موفقیت کانادا آمده است که مهاجرین جهت داشتن چنین نقشی مستحق قدردانی اند! بر اساس یک تحقیق انجام گرفته توسط دولت، نه تنها اکثریت تازه واردین دارای مدرک دانشگاهی هستند، بلکه به دلیل انتظارات بالایی که برای پیشرفت تحصیلی کودکان شان دارند فرزندانشان را نیز به سمت تحصیلات عالی هدایت میکنند.

بر اساس گزارش اداره مهاجرت، ۳۶ درصد از کودکان مهاجرین بین ۲۵ تا ۳۵ ساله تحصیلات دانشگاهی دارند در صورتیکه این رقم در میان فرزندان صاحب پدر مادر کانادایی ۲۴ درصد می باشد.

آمارها در میان مهاجرین از کشورهای مختلف متفاوت است!

برای شروع فرایند مهاجرت به کانادا کلیک کنید

در میان کشورهایی که کانادا بیشترین مهاجرین را از آنها می گیرد مانند چین و هند بیش از ۵۰ درصد کودکان مهاجرین فارغ التحصیل دانشگاه هستند، در حالی که یک سوم از فرزندان مهاجران فیلیپینی تحصیل کرده اند.

۳۰ تا ۳۷ درصد کودکانی که به مهاجران اروپای غربی تعلق دارند، تحصیلات دانشگاهی دارند درحالیکه ۲۳ تا ۲۸ درصد فرزندان مهاجرین از آمریکای لاتین و کارائیب به دانشگاه می روند.

کودکانی که والدین تحصیلکرده دارند بیشتر احتمال دارد که خودشان هم دنبال تحصیل بروند. والدین مهاجر در کانادا تمایل دارند سطح تحصیلات بالاتری را نسبت به والدین متولد کانادا داشته باشند. گزارش گارتنت پیکو، حاوی اطلاعات ارزنده از آمار و ارقامی است که تفاوت تعداد تحصیل کرده ها را بین مهاجرین و متولدین کانادا نشان می دهد.

میزان تحصیلات پدر مادرها نقش اساسی در ادامه تحصیلات فرزندانشان دارد خانواده های آسیایی، به طور متوسط ​​انتظارات تحصیلی بالاتری از فرزندان خود دارند، در مقایسه با خانواده هایی که والدین شان در کانادا متولد شده است.

پیکوت نویسنده مقاله “موفقیتی که باید پاس بداریم” گفت که درآمد خانواده ها در میزان تحصیلات فرزندان نقشی نداشته است چرا که بسیاری از خانواده های مهاجرین با مشکلات اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم میکنند.

آمار موفقیت تحصیلی کودکان و نوجوانان مهاجرین شاهدی بر این ادعا است!

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) کانادا را دومین کشور بعد از کره به عنوان بالاترین کشور تحصیل کرده در جهان در سال ۲۰۱۶ رتبه بندی کرد که بیش از ۶۰ درصد از کانادایی ها دارای تحصیلات تکمیلی هستند.

سخنگوی مهاجرت کانادا اظهار داشت : مطالعات پیکوت بخشی از تلاش دولت برای نظارت بر عملکرد بلندمدت سیاست ها و برنامه های مهاجرت است تا کودکان مهاجران را از لحاظ موفقیت تحصیلی و اقتصادی بسنجد.

همچنین، جودواب مدرس دانشگاه کونکوردیا گفت : کانادا بیشترین تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی را در خود جای داده است که ظاهرا مهاجرین به ویژه کسانی که از قرن بیست و یکم وارد این کشور شده اند، به این موضوع کمک کرده اند.

طبق سخنان استاد جامعه شناسی دانشگاه تورنتو ،مونیکا بوید :” آرمان های والدین مهاجر با قدرت هر چه تمام فرزندانشان را به سمت موفقیت سوق می دهد، به ویژه آنها که خود بسیار تحصیل کرده اند و تلاش می کنند تا به حرفه اصلی خود در کانادا راه یابند آنها معمولا صاحبان مشاغل موفقی بوده اند که با مهاجرت به کانادا شغلشان را از دست داده اند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

0 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن