به گفته ی دولت مانیتوبا تغییراتی در سال ۲۰۱۸ میلادی برای هر سه جریان مهاجرتی استان مانیتوبا یعنی مهاجرت از طریق کسب و کار، مهاجرت نیروی متخصص مقیم کانادا و مهاجرت نیروی متخصص خارجی اعمال می شود.

مهاجرت از طریق تحصیلات بین المللی برای اولین بار در این استان راه اندازی خواهد شد. این در حالی است که در گذشته چنین سیاستی در پیش گرفته نشده بود.

لیست مشاغل مورد نیاز استان مانیتوبا در سال آینده به عنوان یکی از فاکتور های اصلی برای ورود متقاضیانی که دارای تجربه و تخصص هستند و قصد مهاجرت به کانادا را دارند در نظر گرفته می شود.

این تغییرات بر روی دو جریان (سیستم مهاجرتی اکسپرس انتری مانیتوبا و سیستم مهاجرتی سرمایه انسانی) اعمال می شود.

برای شروع فرایند مهاجرت به کانادا کلیک کنید

همچنین، تغییراتی در برنامه ی نیروی متخصص استانی مانیتوبا صورت گرفته است.

سیستم مهاجرتی اکسپرس انتری استان مانیتوبا از ژانویه ۲۰۱۸ اجرایی شده است که افراد می بایست از قبل در برنامه مهاجرتی فدرال ثبت نام کرده باشند.

افرادی که حداقل ۶ ماه سابقه کار مرتبط با لیست مشاغل مود نیاز این استان را داشته یا یکی از اقوام یا دوستان نزدیک آنان مقیم مانیتوبا باشد در اولویت قرار می گیرند.

جریان مهاجرتی سرمایه انسانی این استان برای پذیرش متقاضیانی است که بتوانند با مهارت و تجربه، مشاغل مورد نیاز مانیتوبا را پوشش دهند و یا بتوانند در اولین روزهای ورود به این استان کسب و کار خود را راه اندازی کنند.

ضمناً افرادی که در ۵ سال گذشته در این استان دارای شغل بوده و یا خویشاوندی در استان مانیتوبا داشته باشند یا مدرک تحصیلی خود را از این استان اخذ کرده واجد شرایط ثبت نام می باشند.

 

تغییرات در برنامه ی کار آفرینی استان مانیتوبا

سیستم کارآفرینی استان مانیتوبا که از این به بعد با عنوان برنامه سرمایه گذاری در کسب و کار (BIS) شناخته می شود در ۳ ماه اول سال ۲۰۱۸ اجرا خواهد گردید که به دو روش : ۱- کارآفرینی و ۲-سرمایه گذاری در زمینه کشاورزی دسته بندی خواهد شد.

متقاضیانی که بتوانند در ۱۲ ماه اولیه ورود به مانیتوبا بیزینس خود را راه اندازی کنند در اولویت قرار خواهند گرفت علی الخصوص افرادی که خارج از شهر وینیپگ کسب و کار خود را تاسیس نمایند.

متقاضیان کارآفرینی در ابتدا اجازه کار موقت را دریافت کرده و به جای ایجاد سپرده قرض الحسنه (Good-faith deposit) به ارزش صد هزار دلار ، می بایست قراردادی را جهت خرید و یا ایجاد کار در این استان امضاء کنند.

 

برنامه تحصیلات بین المللی

برنامه ی تحصیلات بین المللی برای افرادی طراحی گردیده که از دانشگاه های مانیتوبا فارغ التحصیل شده اند و نیاز مورد تقاضای استان را برآورده کنند. این سیستم در آپریل ۲۰۱۸ راه اندازی خواهد شد و هدف آن استفاده از فارغ التحصیلان در زمینه های مهندسی، علوم ، تکنولوژی و ریاضیات خواهد بود.

در این خصوص دولت مانیتوبا اعلام کرده است که متقاضیانی که از موسسات و دانشگاه های این استان فارغ التحصیل شده اند با پیدا کردن شغل دائم در لیست مشاغل مورد نیاز استان، دیگر نیازی به ۶ ماه سابقه کار داخل مانیتوبا برای اخذ اقامت دائم کانادا را ندارند و به محض یافتن کار می توانند در برنامه های استانی مانیتوبا شرکت کنند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن