پروفسور رضا در آستانه ۱۰۰ سالگی اش چندی پیش به ایران بازگشت. آشنایی با وی بسیار در روشن شدن مسیر تحصیلی تان تاثیرگذار خواهد بود. وی پس از خدمت سربازی و تحمل مشکلات فراوان عازم آمریکا شد و در سال ۱۳۲۴ مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی برق از دانشگاه کلمبیا اخذ کرد. وی تا به حال ۱۵ کتاب درسی به زبان های انگلیسی و فارسی نوشته است و بعضی از آنها هم به زبان فرانسه و  آلمانی ترجمه شده است.

وی در طی سال های ۴۸-۴۶ رییس دانشگاه های صنعتی شریف و تهران بود و در سال های ۵۳-۴۸ سفیر ایران در یونسکو و در سالهای۵۷-۵۳ سفیر ایران در کانادا و از سال ۵۷ به بعد نیز استاد دانشگاه های کنکوردیا و دانشگاه مگ کیل مونترال کانادا بود.

برای شروع فرایند مهاجرت تحصیلی کلیک کنید

وی یکی از پایه گذاران نظریه اطلاعات و مخابرات در جهان است و تحقیقات گسترده ای در زمینه ظرفیت “شنون و ارسال حداکثر اطلاعات” در “کانال های مخابراتی نویزدار” داشته است.

او معتقد است که نباید سنت های ملی و دینی را آسان از دست داد و در وضع کنونی جهان، خردگرایی به تنهایی نمی تواند جوامع جهان سوم را با جهش یک روزه به رده اول اقتصاد و فناوری برساند. از جملات وی است : گمان نمی رود کسی در هوشمندی شرقیان و ایرانیان تردید داشته باشد، اما آیین خرد گرایی به وجه عملی آن در شرق به خصوص در این دو سه قرن کمتر مورد توجه بوده است.

از هم اکنون، آینده خود را تغییر دهید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

0 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن