نواحی شمالی این کشور دارای آب و هوایی بسیار سرد و قطبی است، اما در مقابل مناطق جنوبی کانادا دارای آب و هوایی معتدل و بسیار مناسب می­باشد. آب و هوای چهار فصل بطور مشخص و جداگانه در این کشور قابل مشاهده است. سردترین شهر این کشور یوکان است که دارای ۶۰۰ هزار نفر جمعیت می­باشد.

آیا می دانید برای مهاجرت به کانادا کافیست با یک کلیک شروع کنید

دمای هوای این شهر تا به منفی ۳۰ درجه سانتی گراد می­رسد. آب و هوای ایالت های نواسکوشیا- نیوفاندلند و نیوبرانزویک که در نزدیکی اقیانوس های اطلس  قرار گرفته اند، تحت تأثیر آب و هوای اقیانوسی قرار داشته و دارای زمستان هایی سرد و تابستان هایی معتدل و مناسب می­باشد. شهرهای ویکتوریا- ونکوور که در نزدیکی اقیانوس آرام هستند، کمترین نوسانات آب و هوایی را دارند. بطوریکه دمای هوا در طول سال از ۳۸ درجه تا ۲۴ درجه متغیر می­باشد. اما شهرهایی همچون انتاریو و کبک بیشترین نوسانات آب و هوایی را دارد. این دوشهر دارای زمستانهایی بسیار سرد و تابستان هایی گرم هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه دهنده خدمات مهاجرتی به تمامی متقاضیان مهاجرت به دیگر کشورها می­باشد.

گرمترین مناطق کانادا

همانطور که بیان شد، مناطق جنوبی کانادا دارای آب و هوای گرمتری نسبت به مناطق شمالی این کشور است. از همین رو اکثر مردم این کشور در شهرهای جنوبی و در نزدیکی مرز آمریکا سکونت دارند. در مناطق جنوبی این کشور جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارد و با توجه به آب و هوای بسیار مناسب این نواحی سالانه توریست ها نیز به شهرهای جنوبی کانادا را برای اقامت و بازدید انتخاب می­نمایند. شهرها ویندسور و ویکتوریا در بریتیش کلمبیا گرمترین شهرهای این کشور شناخته شده اند و متوسط دمای هوا در طول سال ۱۵ این دو شهر ۱۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است. ویندسور جنوبی ترین شهر کانادا می­باشد که در ماه های تابستان دارای آب و هوایی بسیار گرم و سوزان است بطوریکه دمای هوا به ۴۰ درجه سانتیگراد نیز می­رسد. جالب است بدانید دمای هوا در زمستان ها به ۲ درجه سانتی گراد می­رسد. علت اصلی این تغییرات ناگهانی دما در طول سال هموار بودن زمین های این شهر است. در این شهر هیچ کوهی وجود نداشته و همین امر باعث می­گردد تا توده های هوای سرد و گرم به یکباره وارد این شهر شوند.

ویکتوریا یکی دیگر از شهرهای گرم در کانادا است که توسط کوههای سنگی زیادی محاصره شده است و همین کوهها مانعی برای ورود هوای سرد به این شهر می­باشند. جریان های هوای گرم اقیانوس آرام نیز از دیگر دلایل گرم بودن این شهر می­باشد. بطور کلی این ویکتوریا شهری با آب و هوای گرم و معتدل است و در فصول سرد سال دمای هوا تنها به ۷ درجه سانتی گراد خواهد رسید.

بهترین مکان های کانادا از لحاظ آب و هوایی

با توجه به مطالب فوق آب و هوای کانادا در مناطق شمالی این کشور بسیار سرد و مناطقی جنوبی این کشور دارای آب و هوایی گرم و معتدل می­باشد. شهرهای وان- لامینگتون-کینگزویل- بورلینگتون- میسیساگا- تورنتو و تورولد از بهترین شهرهای کانادا از لحاظ آب و هوایی می­باشند. شهرهای فوق از جمله پر جمعیت شهرهای کاناد بشمار می­روند و هر ساله میزبان توریستان و گردشگران خارجی بسیاری می­باشند. شدت گرما و سرما در شهرهای مختلف کانادا با یکدیگر متفاوت است. برخی از شهرهای این کشور به ندرت می­توان بارش برف و باران را مشاهده نمود ودر مقابل شهرهای شمالی در اکثر روزهای سال پوشیده از برف و یخ می­باشند. همچنین برخی از شهرهای این کشور تابستان هایی گرم و سوزان را تجربه می­کنند و برخی دیگر دارای آب و هوایی معتدل و بسیار مناسب هستند.

آب و هوای تورنتو

این شهر دارای تابستان هایی گرم  و زمستان هایی سرد می­باشد. دریاچه آنتوریا در این شهر قرار دارد که تأثیر بسزایی در خنک نمودن هوای گرم تابستان این شهر دارد. کارخانه های بسیاری در این شهر در حال فعالیت هستند که دود ناشی از کارخانه ها نیز از دیگر دلایل گرمی هوای این شهر می­باشد. در مقابل این گرمی هوا در ماه های مارس و دسامبر سرمای شدیدی این شهر را فرا می­گیرد.

آب و هوای ونکوور

با توجه به آب و هوای کانادا که در اکثر شهرهای این کشور می­توان سردی هوا را تجربه نمود، ونکوور دارای آب و هوایی بسیار مناسب است. این شهر در زمستان ها دارای آب و هوایی بسیار مناسب و ملایم می­باشد. دلیل این امر وجود صخره هایی است که در اطراف شهر واقع گردیده اند و از ورود آب و هوای سرد به داخل شهر جلوگیری می­نماید. بارش برف را در زمستان ها به ندرت می­توان در ونکوور مشاهده نمود. اما در روزهای زمستانی تمامی شهر مه آلود است و ممکن است چند روز متوالی شاهد باران های شدیدی در این شهر بود. گفتنی است این شهر دارای تابستان هایی گرم و مرطوب می­باشد.

آب و هوای اتاوا

اتاوا یکی از شهرهای شمالی کانادا است که دارای آب و هوایی سرد می­باشد. در طول زمستان بارش برف به بیش از ۱ سانتی متر می­رسد. در طول زمستان کمتر می­توان خورشید را در میان ابرها مشاهده نمود. در مقابل سرمای زمستان این شهر دارای تابستان هایی گرم می­باشد و در اکثر روزهای تابستان می­توان روزهای گرم و آفتابی را در این شهر تجربه نمود.

آب و هوای کلگری

کلگری نیز از دیگر شهرهای شمالی کانادا است که دارای زمستان های بسیار سردی است. در اکثر روزهای زمستانی می­توان شاهد بارش برف بود. همچنین در تابستان ها نیز می­توان بارش باران را در این شهر مشاهده نمود. با توجه به بارش های فراوان در این شهر کلگری به شهری سرسبز تبدیل شده است. با وجود تابش خورشید در تابستان این شهر دارای آب و هوای نسبتاً سردی می­باشد و می­توان گفت کلگری دارای آب و هوایی متغیر و غیر قابل پیش بینی می­باشد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

0 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن