مقررات بازنشستگی در کانادا به واسطه قدرت مالکیت و حقوق مدنی طبق قانون اساسی ۱۸۶۷، جزء صلاحیت های استانی می باشد. دولت فدرال صلاحیت انحصاری امور مربوط به کل کشور یعنی مهاجرت، حقوق جزا، تجارت بین المللی، حمل و نقل هوایی و غیره را در اختیار دارد، در حالی که دولت های استانی در مورد مسائلی مانند ملک، قرارداد ها، منابع طبیعی، آموزش و مراقبت های بهداشتی صلاحیت دارند.

آیا می دانید برای شروع فرایند مهاجرت به کانادا کافیست فرم ارزیابی رایگان را پرنمایید؟

 برای کارگرانی که کارفرمایان آن ها مشمول صلاحیت فدرال هستند، چنین صلاحیتی شامل تنظیم برنامه های بازنشستگی در دسترس آن ها می شود. قانون بازنشستگی قانون و تنظیم برنامه های بازنشستگی در محل کار متقاضیان که توسط کارفرمایان و اتحادیه های صنفی اجرا می شود، در مراجع مالیاتی ثبت شده و توسط یک سازمان تنظیم کننده استانی یا فدرال تنظیم می شود. هر ساله شش میلیون نفر در یک برنامه بازنشستگی در محل کار در کشور کانادا، در بخش خصوصی و بخش عمومی وسیع و در کلیه صنایع و سطوح دولتی شرکت می کنند. برنامه های بازنشستگی ۳۷٪ از نیروی کار را پوشش می دهد و ستون مهمی از سیستم بازنشستگی کانادا است. سالانه حدود ۶۰ میلیارد دلار با صندوق های بازنشستگی با ۱٫۵ تریلیون دلار دارایی اداره می شود.

 

شرایط بازنشستگی در کشور کانادا

برنامه های بازنشستگی به نفع کارفرمایان، کارمندان و بازنشستگان و خانواده های آن ها، دولت ها و مؤسسات مالی فعالیت می کنند. قانون بازنشستگی فنی، چند رشته ای و سیاست مداری است. هنگامی که منافع متفرق می شوند، اختلاف نظر هایی را ایجاد می کند که سوالات حقوقی را به وجود می آورد. به دلیل روابط وفاداری، اختلافات مربوط به حقوق بازنشستگی و مزایا برای حل اختلاف مناسب می باشد. قانون بازنشستگی کانادا پیچیده می باشد. در سطح انسانی، تأثیر آن بر جمعیتی که به سرعت در حال پیر شدن نیستند قابل ارزیابی نیست. در سطح حقوقی، چالش ناشی از موضوعات در زمینه حقوق بازنشستگی بی نظیر می باشد؛ اما به یاد داشته باشید که هر دو عامل در این سطح نقش مهمی دارند.

 

نمونه هایی از مشاغل و صنایعی که با فدرال تنظیم می شوند شامل موارد زیر می شوند:

حمل و نقل دریایی، کشتی و خدمات بندری

حمل و نقل هوایی از جمله فرودگاه ها، فرودگاه ها و خطوط هوایی

حمل و نقل ریلی و جاده ای که شامل عبور از مرزهای استانی یا بین المللی است

کانال ها، خطوط لوله، تونل ها و پل ها (عبور از مرزهای استان)

تلفن، تلگراف و سیستم های کابل

پخش رادیو و تلویزیون

آسانسور دانه، آسیاب خوراک و بذر

معدن و فرآوری اورانیوم

مشاغل مربوط به حمایت از شیلات به عنوان یک منبع طبیعی

بیشتر شرکت های فدرال تاج

 

برنامه های بازنشستگی کانادا

برنامه بازنشستگی کانادا یک مزایای مالیاتی ماهانه است که بخشی از درآمد متقاضی را هنگام بازنشستگی جایگزین می کند. در صورت واجد شرایط بودن، متقاضیان حقوق بازنشستگی را برای بقیه عمر جهت زندگی در کانادا دریافت خواهند کرد. برای واجد شرایط بودن باید متقاضیان شرایط زیر را داشته باشند:

حداقل ۶۰ سال سن داشته باشد

حداقل یک فعالیت معتبر در CPP انجام داده اند

کلیه برنامه های بازنشستگی در استان باید در دفتر سرپرستی مؤسسات مالی کانادا ثبت شوند. هر برنامه بازنشستگی طبق قانون بازنشستگی در کانادا می بایست یک مدیر داشته داشته باشد. وظیفه قانونی مدیر مدیر وظیفه قانونی دارد که مراقبت ، مهارت و مهارت را انجام دهد با شروع از سال ۲۰۱۹، به دلیل تقویت CPP، به تدریج برنامه های بازنشستگی در کانادا افزایش می یابند. این پیشرفت با مزایا زیادی همراه می باشد و ایجاد سهم بیشتر برنامه های بازنشستگی به معنای کسب مزایای بالاتر در بازنشستگی است.

به عنوان یک قاعده کلی، برنامه های بازنشستگی تحت حمایت کارفرمایان باید به گونه ای تدوین شود که مشارکت برای کلیه کارمندانی که در طبقه کارمندی قرار دارند که این طرح برای آنها ایجاد شده است، امکان پذیر باشد. ممکن است کارمندان براساس وضعیت اشتغال کوتاه مدت، فصلی و یا داوطلبانه از چنین برنامه هایی مستثنا شوند؛ اما کارمندان نیمه وقت که شرایط مورد نیاز و خاص را دارا می باشند باید مجاز به شرکت در این طرح باشند.

 

روند و برنامه ریزی برای بازنشستگی در کانادا

مدیر برنامه بازنشستگی متقاضی در کانادا موظف است سالانه بیانیه کتبی در مورد برنامه بازنشستگی، مزایای بازنشستگی متقاضی و هرگونه مزایای کمکی را در اختیار هر عضو قرار دهد، ارائه دهد. روند بسیاری از حوزه های قضایی این است که بیانیه هایی را به اعضای سابق (غیرفعال) و اعضای بازنشسته و نه فقط برای اعضای فعال ارائه شود. به عنوان مثال، در انتاریو اکنون الزامی است که هر دو سال یکبار اظهارات اعضای سابق و بازنشسته ارائه شود. دیگر تغییراتی که در انتاریو رخ داده این است که این بیانیه ها باید جمله ای را بیان کنند که مدیر برنامه باید بازنشستگی سرمایه گذاری شخصی و اطلاعاتی راجع به اینکه آیا عوامل ESG (معیارهای زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی) در بازنشستگی سرمایه گذاری شخصی گنجانیده شده است، ایجاد کند و اگر چنین باشد چگونه عوامل ESG (معیارهای زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی) گنجانیده شده است. این بیانیه ها همچنین باید اطلاعات مربوط به چگونگی بازدید اعضای علاقه مند از بازرسی یا به دست آوردن نسخه ای از بازنشستگی سرمایه گذاری شخصی را شامل شود.

در بیشتر استان های کانادا، متقاضیان اطلاعاتی را باید در آیین نامه ذکر کنند. به عنوان مثال، ذکر اعضای فعال تحت آیین نامه انتاریو باید شامل موارد زیر باشد:

نام برنامه بازنشستگی و شماره ثبت استانی آن

نام عضو و تاریخ تولد

دوره تحت پوشش بیانیه

تاریخ عضویت متقاضی برنامه و بیانیه ای مبنی بر واگذاری حق مزایا به وی و غیره.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

0 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن