هفته گذشته وزارت آموزش‌وپرورش کبک اعلام کرد که از سال تحصیلی آینده آموزش موضوعات جنسی در مدارس کبک از ابتدایی تا زمان رفتن به دانشگاه اجباری می‌شود و به بخشی از نظام آموزشی استان تبدیل خواهد شد. اظهار امیدواری شده که این آموزش‌ها بتواند جلوی سیر صعودی تعدی جنسی را بگیرد.
به گزارش هفته به نقل از سی‌بی‌سی؛ اعلام خبر اجباری شدن آموزش مسائل جنسی در همه مدارس کبک و در همه رده‌ها از سال تحصیلی آینده واکنش‌های متضاد فراوان و پرسش‌های زیادی را به همراه داشته است.
ناتالی روگول، رئیس اتحادیه سکس درمانی کبک در گفتگو با رادیو کانادا (بخش فرانسوی‌زبان تلویزیون سی‌بی‌سی) ضمن تقدیر از این تصمیم وزیر آموزش و پروش کبک، این کار را ارزشمند تلقی کرده و معتقد است باید به این طرح شانسی برای محک زدن خود داده شود .
داستان آموزش مسائل جنسی در کبک، موضوع جدیدی نیست. از دو سال پیش دولت کبک معلمان را تشویق کرده بود تا آموزش این‌گونه مسائل را با توجه به تجربه و سطح کلاس و سن دانش آموزان در برنامه درسی خود بگنجانند. حالا به نظرمی‌رسد با جمع‌آوری نتایج آن طرح آزمایشی، دولت تصمیم به اجباری کردن آن در همه سطوح تحصیلی گرفته است.
در این کلاس‌ها موضوعاتی از قبیل آناتومی و تفاوت بین زن و مرد، نقش اجتماعی، تعدی جنسی، روابط جنسی، بیماری‌های مقاربتی و سایر موضوعات وابسته، با توجه به سن و شرایط دانش آموزان آموزش داده خواهد شد.
طبق برنامه جدید که قرار است با برنامه قبلی ادغام شود، در مدارس ابتدایی ۵ ساعت در سال و در مدارس متوسطه، ۱۵ ساعت در سال به آموزش موضوعات جنسی اختصاص داده خواهد شد.
از سوی دیگر اتحادیه معلمان کبک نسبت به نحوه اجرای این طرح اعتراض دارند و معتقدند معلمان برای این کار آموزش لازم ندیده‌اند، محتوای آموزشی مشخص نیست و کلا موضوعی به این اهمیت خیلی سریع‌تر از حد معمول به‌پیش رانده می‌شود.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

1 دیدگاه

آرگان · ژوئن 9, 2018 در 12:44 ق.ظ

سلام
.
من از گوگل اتفاقی اومدم اما جالبه برام ۳۰ دقیقست اینجا دارم
.
با اجازتون اینجا برای دوستم تو واتس اپ فرستادم
.
ممنون

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن