رهبران مذهبی کانادا به عبارتهای به کار رفته در فرمهای درخواست مشاغل تابستانی اعتراض و آنرا برگرفته از”افکار فاشیستی” خواندند !

رهبران مذهبی کانادا می گویند که با سیاست های جدید دولت در مورد گروه های مخالف سقط جنین و فرمهای درخواست کمک های دولتی برای سازمان ها جهت استخدام مشاغل تابستانی مقابله خواهند کرد و در صورت لزوم به دادگاه عالی کشور شکایت خواهند کرد .

چارلز مک ویتی، رییس دانشکده مسیحی کانادا، گفت که اعتراض جمعی در سراسر کشور برای این جمعه برنامه ریزی شده است و فراخوان ها در سراسر کشور پخش گردیده است.

رهبران مذهبی کانادا مخالف مفاد فرم درخواست  کمک های مالی سازمانها جهت برنامه کمکی دولت لیبرال برای تامین مالی شغلی تابستانی هستند. در حال حاضر متقاضیان باید جمله ای را در فرمها تأیید کنند که بر اساس آن ارزش های مندرج در منشور حقوق و آزادی های کانادا را به رسمیت بشناسند! که شامل حقوق آزادی تولید مثل زنان و حقوق مربوط به همجنس گرایان نیز می باشد !

مک ویتی در یک کنفرانس خبری با رهبران مذهبی در پارلمان هیل روز سه شنبه، سیاست جدید را “کمونیستی” و ناقض حقوق اساسی اعلام کرد .

او گفت: “آزمودن ایدئولوژی ها و عقاید افراد نباید در کشور کانادا جا داشته باشد.”

مک ویتی گفت که این مسئله به ویژه برای کانادایی های مسیحی حائز اهمیت است تا با «تبعیض خالصی» که در حال شکل گیری است، مبارزه کنند او نگران است که این سیاست به سایر برنامه های دولت فدرال نیز گسترش بیابد.

او در ادامه می گوید: ما باید با تک تک این برنامه ها با تمام قوا مبارزه کنیم و آنها را به قضاوت افکار عمومی بکشانیم. در صورت لزوم، ما باید از طریق شکایت به دادگاه و حتی دیوان عالی کشور مبارزه کنیم.

مک ویتی گفت که متقاضیان مشاغل تابستانی می توانند به خاطر اعتقاداتشان از کار رد شوند، چرا که دانشجویان باید فرمی را امضا کنند که  امضای آنها حمایت از سقط جنین و هم جنس گرایی را  هم شامل می شود !

پتی هادو، سخنگوی وزیر کار، در پاسخ گفت :”که این درست نیست و دانشجوها لازم نیست که فرمی را امضا کنند.”

مت پاكزوكو در ایمیلی گفت: فرم درخواست برنامه تابستانی کانادا درسال ۲۰۱۸ به سادگی از سازمانها می خواهد که تایید کنند که شغل و ماموریت اصلی سازمان، به حقوق فردی و قوانین کار احترام گذاشته و از شیوه های تبعیض آمیز حمایت نمی کند.

پیتر مارشال، رییس کانون های مذهبی کانادا، گفت که  آزادی مذهب مورد حمله قرار گرفته است و این حرکت را “تبعیض آمیز و فاشیستی” نامید.

او ادامه داد: اگر ما با رویه نخست وزیر خود که این سیاست را در پیش گرفته است مقابله نکنیم، در واقع تایید کردیم که  کسانی که فلسفه، ایدئولوژی و یا دیدگاه های سیاسی شما را نمی پذیرند، باید مجازات شوند که این بیرحمانه و خطرناک است.

مایکل برانت، مدیر اجرایی انجمن آزادی های مدنی کانادا، سوال های اساسی تری را در مورد فرم درخواست کمک های دولتی مطرح کرد.

 این انجمن که سابقه  ۵۰ سال مبارزه برای آزادی درپرونده خود دارد با ارسال ایمیلی به بخش خبری سی بی سی نوشت: ارتقاء حقوق بین المللی بشر، حرکت خوبی است، به جز زمانی که سعی دارد عقیده واحدی را به دیگران دیکته کند، یا تمام عقاید را تحت کنترل خود درآورد و به سازمانها دیکته کند که مجبورند تحت چارچوب خاصی افراد را استخدام کنند.

رعایت یک معیار مشخص برای برنامه شغلی تابستانی که متقاضیان را به دلیل اعتقادات، ارزشها یا عقاید خود رد صلاحیت می کند، احتمالا خلاف قانون اساسی است. هدف از برنامه چیست؟ تأثیر برنامه چیست؟ اگر هدف خاصی را دنبال می کند و گروه خاصی را به خاطر عقیده شان نشانه گرفته است مغایر با قانون اساسی است. در فرمهای درخواست فعلی و همچنین در وب سایت مربوطه موارد بسیاری است که کاملا متضاد با اصل  تمایز بین فعالیت ها و باورها است.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

0 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن