در تاریخ ۶ فوریه ۲۰۱۸، سازمان مشاورین املاک مونترال بزرگ، آمار و ارقام مربوط به خرید و فروش املاک مسکونی کلان شهر مونترال را منتشر نمود. طبق این آمار تعداد ۲۵۹۸ ملک مسکونی در ماه ژانویه توسط مشاورین این سازمان به فروش رسید که نمایانگر ۱۳ درصد افزایش نسبت به ژانویه ۲۰۱۷ و پرفروش‌ترین ماه ژانویه در ۸ سال اخیر می‌‌باشد.
هر ۶ منطقه کلان شهر مونترال این افزایش خرید و فروش را تجربه نمودند. مناطق Saint-Jean-Sur-Richelieu (۸۰)، و southshore با ۶۲۸ فروش) بیشترین افزایش را (به ترتیب با ۳۱ و ۲۲ درصد ) نسبت به ژانویه ۲۰۱۷ به خود اختصاص دادند. منطقه لاوال و جزیره‌ مونترال هر کدام ۱۱ درصد افزایش خرید و فروش داشتند. مناطق Northshore و Vaurderuil-Dorion نیز به ترتیب ۹ و ۷ درصد افزایش در تعداد معاملات را نسبت به ژانویه سال گذشته به ثبت رساندند.
از لحاظ نوع ملک، کاندومینیوم ها با ۱۹ درصد بیشترین افزایش را در تعداد خرید و فروش به ثبت رساندند. این افزایش در مورد املاک درآمدزا (۲-۵ واحدی) به ۱۵ درصد و املاک مسکونی ویلایی (single family) به ۱۰ درصد رسید.


از لحاظ ارزش املاک، قیمت میانگین املاک مسکونی ویلایی (single family) در کلان شهر مونترال به ۳۰۷،۲۵۰ دلار رسید که نمایانگر ۶ درصد افزایش نسبت به ژانویه ۲۰۱۷ می‌‌باشد. این افزایش برای کاندومینیوم ۳ درصد بود به طوری که قیمت میانگین این نوع ملک در ژانویه ۲۰۱۸، به ۲۴۴،۷۵۰ دلار رسید. این نوع قیمت در مورد املاک در آمدزا (۲-۵ واحدی) با ۸ درصد افزایش به ۴۹۵،۰۰۰ دلار رسید.
در ماه ژانویه ۲۰۱۸، تعداد ۲۵۲۶۸ ملک مسکونی از طریق سیستم Centris مشاورین املاک در معرض فروش بود که نمایانگر ۱۴ درصد کاهش نسبت به ژانویه سال گذشته می‌‌باشد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

0 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن