همه ما می دانیم که هر چقدر درک بیشتری از امور مالی شخصی مان داشته باشیم به همان اندازه خواهیم توانست کنترل امور را به دست گیریم ولی هر چقدر هم آگاه باشیم همیشه یک سری شکاف های اطلاعاتی موجود است که باید تلاش کنیم همیشه خود را به روز نگاه داریم. نتایج بدست آمده از یک نظرسنجی اخیر نشان می دهد که کانادایی ها درموارد مربوط به وام های مسکن، بیمه اتومبیل و حساب های پس انداز بدون مالیات بی اطلاع هستند و بسیاری بدون اطمینان مجبور به تصمیم گیری می شوند.

سوال: کارشناسان توصیه می کنند ما باید به اندازه  پوشش هزینه های زندگی حداقل ۳ ماه پس انداز داشته باشیم، اما بهتر است کجا این پول را پس انداز کنیم ؟

الف) حساب پس انداز با بهره بالا

ب) حساب پس انداز بازنشستگی

ج) سرمایه گذاری هایی مثل خرید سهام کم ریسک

پاسخ: در یک حساب پس انداز با بالاترین بهره، سه ماه هزینه های زندگی می تواند رقمی بین هزار تا ده ها هزار دلار برای برخی از خانوارها باشد. شما برای روز مبادا یا خدای ناکرده یک اتفاق اورژانسی به این وجوه نیاز دارید و با توجه به اینکه حساب های پس انداز با بهره بالا معمولا با اطلاع قبلی ۲۴ ساعته قابل دریافت هستند، می توانید مقدار کمی از این پول را به صورت نقد برای مواقع پیش بینی نشده نزد خود داشته و بقیه پول را در یک حساب با بهره بالا پس انداز کنید!

سوال: چند وقت به چند وقت بهتر است امتیاز کریدیت خود را برای جلوگیری از اشتباه یا سرقت  چک کنیم؟

الف) قبل از خرید عمده

ب) یک بار در سال

ج) هر پنج سال یکبار

جواب: شما باید گزارش کریدیت و نمره اعتبار خود را یک بار در سال بررسی کنید. توصیه می شود که آن را در طول فصل گزارش مالی و زمان بررسی امور مالی خود چک کنید. گزارش کریدیت حاوی اطلاعات مهمی است مثلا اگر کسی سعی کرده است وامی را به نام شما دریافت کند و یا سایر جزئیات مهم که می تواند بر میزان نمره شما تاثیر منفی داشته باشد را به شما نشان خواهد داد. اشتباهات و تقلب ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد، بنابراین مهم است که خودتان را مطلع نگه دارید.

سوال: اگر یک زن و شوهر سالانه ۶۰۰ دلار در حساب بازنشستگی با نرخ بازگشت سالانه ۸ درصد پس انداز کنند چه مقدار آنها در ۳۰ سال آینده پس انداز خواهند کرد؟

الف) بیش از ۲۰،۰۰۰ دلار

ب) بیش از ۵۰،۰۰۰ دلار

ج) بیش از ۷۰،۰۰۰ دلار

جواب: ۷۰،۰۰۰ دلار.پس انداز ۶۰۰ دلار در سال، یعنی حدود ۵۰ دلار در ماه، بعد از ۳۰ سال واقعا به ۷۰،۰۰۰ دلار می رسد. پس انداز  ۱۰۰ دلار یا ۲۰۰ دلار در ماه سود شما را حتی بیشتر خواهد کرد به دلیل سود ترکیبی. بنابراین صرفه جویی ۵۰ دلار در مصرف ماهانه به صورت هوشمندانه چندان سخت نیست! در حین اینکه یاد می گیرید چطور مقادیر کمی را به صورت مداوم پس انداز کنید و لذت زندگی در آرامش فکری و احساس امنیت را نیز تجربه کنید!

سوال: در نظر بگیرید که قیمت خانه شما به طور قابل توجهی افزایش یافته است. مشاور امور مالی شما می گوید می توانید به ازای ارزش افزوده  تقاضای وام کنید و با این پول سهام بخرید. هزینه  وام ۶٪ است ولی برگشت  ۱۵% را  تضمین می کند. چه کار کنید بهتر است ؟

الف)به توصیه اش گوش دهید

ب) مشاوره بیشتری بگیرید

ج) نه بگویید

جواب: بگویید نه و دنبال مشاور امور مالی دیگری بگردید! او به منافع شما فکر نمی کند! او در راستای منافع بانک و درنتیجه به خاطر منفعت خود از فروش  این وام و بدهکار کردن شما عمل می کند که پول بیشتری را نصیب او می کند! اگر میخواهید خانه خود را بفروشید و از پول آن برای سرمایه گذاری استفاده کنید، تنها چیزی که توصیه می شود ،real estate  است، فقط به این دلیل که کمتر بی ثبات است و در نهایت، شما می توانید این دارایی راجهت پرداخت وام خانه خود به کار ببرید. اما هنوز، با احتیاط اینکار را انجام دهید.

سوال: اگر قصدسفر به ایالات متحده و گذراندن تعطیلات خانوادگی را دارید، قبل از سفر باید پول خود را کجا تبدیل کنید؟

الف) در بانک

ب) غرفه ارز خارجی فرودگاه

ج) از کارت اعتباری استفاده کنید

پاسخ: بانک یا کارت اعتباری شما بررسی کنید که آیا بانک شما هزینه ای را برای استفاده در خارج از کشور شارژ می کند و یا کارت اعتباری چه نرخی را ملاک عمل قرار میدهد؟ اکثر بانک ها معمولا نرخ ارز را برای آن روز حساب می کنند، اما روبینا اشاره می کند که تبدیل پول به دفعات زیاد در بانک گاهی مشکل ساز است، زیرا اگر شما تمام آن را صرف نکنید، مجبور هستید که دوباره آن را تبدیل کنید و هزینه تبدیل بپردازید. اما هر کاری که می کنید، از غرفه های ارز خارجی در فرودگاه ها و هتل ها جدا اجتناب کنید – آنها بدترین نرخ ها را ارائه می دهند. بانک ها معمولا بهترین نرخ ها را ارائه می دهند، بنابراین قبل از سفر، تحقیق خود را انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که شما نرخ تبدیل دلار کانادا را می دانید. بنابراین شما می توانید محاسبات سریع را انجام دهید و در نهایت  از پرداخت هزینه بیشتر برای یک مسئله ساده ریاضی اجتناب کنید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

0 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال مهاجرت برای ایرانیان

با یک کلیک در کانال اختصاصی مهاجرت برای ایرانیان عضو شوید

عضو شوید!
بستن